Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Vývoj elektromobility: Toyota a Lexus nabízejí bezplatné DC nabíjení

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Říjen, 2024

Automobilky Toyota a Lexus se rozhodly poskytnout majitelům svých modelů bZ4X a RZ bezplatné DC nabíjení. Tento krok je součástí jejich strategie na podporu elektrifikace ve velkých městech, kde se tyto kompaktní modely nejlépe uplatní.

Strategické partnerství s Revel

Spolupráce s firmou Revel, která je známá svou infrastrukturou pro elektromobily, umožňuje Toyotě a Lexusu nabízet tuto unikátní službu. Revel je americká společnost založená v Brooklynu, která se zaměřuje na rozvoj infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a poskytování sdílených elektrických vozidel. Firma provozuje dobíjecí stanice v různých lokalitách v New Yorku, včetně 24/7 veřejných nabíjecích míst, které se staly klíčovým prvkem pro podoru elektrifikace městské mobility. Revel aktuálně provozuje na 64 rychlonabíjecích stanovišť v New Yorku a má plány rozšířit své služby i do dalších amerických měst, jako jsou Los Angeles, Oakland nebo San Francisco. 

Mohl by podobný model přispět k lepší adopci elektromobility v Česku? Pokud by výrobce vozidel uzavřel partnerství s některou z místních sítí veřejných dobíjecích stanic, zřejmě by to dokázalo oslovit nejednoho zákazníka, a to právě v místech, kde lidé nemohou jednoduše dobíjet ze svých wallboxů. Upřímně, situace okolo veřejných dobíjecích stanic u nás není tak růžová, jak by se mohlo zdát. Ono totiž, pokud uživatel chce dobíjet za "rozumnou" cenu, často potřebuje udělat průzkum a naučit se obsluhovat hned několik aplikací různých operátorů. A to proto, že roaming je drahý. Dost to připomíná situaci, kdy bylo mobilní volání do zahraničí (roaming) neskutečně drahé a buď uživatel nevolal, nebo volal velmi krátce, případně si koupil místní SIM kartu. Totéž nyní zažíváme u veřejného dobíjení. Není to samozřejmě neřešitelné, ale pro širší adopci je potřeba tuto situaci změnit. Ne každý chce studovat jednotlivé služby a hledat konkrétní nabídky - cenové rozdíly totiž mohou být i v desítkách procent.

Proč právě bZ4X a RZ?

Volba modelů bZ4X a RZ pro tuto iniciativu není náhodná. Oba vozy jsou ideální pro městský provoz, kde jejich kompaktní rozměry a efektivní dojezd přinášejí největší výhody. Toyota ale oficiálně nesdělila přesný důvod, proč se zaměřila právě na tyto modely.

Význam pro budoucnost dopravy

Tento krok Toyoty a Lexusu ukazuje, že elektrifikace dopravy je stále důležitější. Přestože to neznamená okamžitý konec spalovacích motorů, je to jasný signál směrem k čistší budoucnosti dopravy.

Závěr

Bezplatné DC nabíjení pro majitele modelů bZ4X a RZ je krokem vpřed v oblasti elektromobility. Toyota a Lexus tímto potvrzují svou vizi udržitelné dopravy, která se stává stále více realitou ve velkých městech po celém světě.

Zdroj: Tesla EV News

Štítky

  • EV novinky
  • Toyota

Mohlo by vás zajímat

Bez dotací - ilustrační foto

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility
Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí EU nabízí štědré dotace. Česko mezi ně nepatří – a přitom všichn...

Matrix nabíjení | zdroj: matrixcharging.com

Audi, Nissan a Voyah standardizují automatické nabíjení přímo ze země
Tři automobilky spojily síly, aby vytvořily jednotný standard pro Matrix Charging - technologii, která umožňuje nabíjet elektromobily automaticky pouhým zaparkováním nad speciální deskou v zemi. Systé...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"
Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během posledního roku sedmkrát cestoval do Číny testovat konkurenci – a to, c...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství

Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato... >>

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit

Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin.... >>

Li Auto se propadlo do ztráty, čínský gigant poprvé od roku 2022 v minusu

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto ohlásil za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 624 milionů jüanů (přibližně 2 miliardy Kč). Jde o... >>

BYD Atto 3 dostane baterii o polovinu větší: 75 kWh a přes 500 km dojezdu

Čínský výrobce BYD připravuje odpověď na jednu z největších obav řidičů elektromobilů. Populární model Atto 3 dostane baterii s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lagonegro, ItalyLagonegro, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verviers, BelgiumVerviers, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.