Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Vývoj elektromobility: Toyota a Lexus nabízejí bezplatné DC nabíjení

Ilustrační foto

Automobilky Toyota a Lexus se rozhodly poskytnout majitelům svých modelů bZ4X a RZ bezplatné DC nabíjení. Tento krok je součástí jejich strategie na podporu elektrifikace ve velkých městech, kde se tyto kompaktní modely nejlépe uplatní.

Strategické partnerství s Revel

Spolupráce s firmou Revel, která je známá svou infrastrukturou pro elektromobily, umožňuje Toyotě a Lexusu nabízet tuto unikátní službu. Revel je americká společnost založená v Brooklynu, která se zaměřuje na rozvoj infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a poskytování sdílených elektrických vozidel. Firma provozuje dobíjecí stanice v různých lokalitách v New Yorku, včetně 24/7 veřejných nabíjecích míst, které se staly klíčovým prvkem pro podoru elektrifikace městské mobility. Revel aktuálně provozuje na 64 rychlonabíjecích stanovišť v New Yorku a má plány rozšířit své služby i do dalších amerických měst, jako jsou Los Angeles, Oakland nebo San Francisco. 

Mohl by podobný model přispět k lepší adopci elektromobility v Česku? Pokud by výrobce vozidel uzavřel partnerství s některou z místních sítí veřejných dobíjecích stanic, zřejmě by to dokázalo oslovit nejednoho zákazníka, a to právě v místech, kde lidé nemohou jednoduše dobíjet ze svých wallboxů. Upřímně, situace okolo veřejných dobíjecích stanic u nás není tak růžová, jak by se mohlo zdát. Ono totiž, pokud uživatel chce dobíjet za "rozumnou" cenu, často potřebuje udělat průzkum a naučit se obsluhovat hned několik aplikací různých operátorů. A to proto, že roaming je drahý. Dost to připomíná situaci, kdy bylo mobilní volání do zahraničí (roaming) neskutečně drahé a buď uživatel nevolal, nebo volal velmi krátce, případně si koupil místní SIM kartu. Totéž nyní zažíváme u veřejného dobíjení. Není to samozřejmě neřešitelné, ale pro širší adopci je potřeba tuto situaci změnit. Ne každý chce studovat jednotlivé služby a hledat konkrétní nabídky - cenové rozdíly totiž mohou být i v desítkách procent.

Proč právě bZ4X a RZ?

Volba modelů bZ4X a RZ pro tuto iniciativu není náhodná. Oba vozy jsou ideální pro městský provoz, kde jejich kompaktní rozměry a efektivní dojezd přinášejí největší výhody. Toyota ale oficiálně nesdělila přesný důvod, proč se zaměřila právě na tyto modely.

Význam pro budoucnost dopravy

Tento krok Toyoty a Lexusu ukazuje, že elektrifikace dopravy je stále důležitější. Přestože to neznamená okamžitý konec spalovacích motorů, je to jasný signál směrem k čistší budoucnosti dopravy.

Závěr

Bezplatné DC nabíjení pro majitele modelů bZ4X a RZ je krokem vpřed v oblasti elektromobility. Toyota a Lexus tímto potvrzují svou vizi udržitelné dopravy, která se stává stále více realitou ve velkých městech po celém světě.

Zdroj: Tesla EV News

Štítky

  • EV novinky
  • Toyota
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 17 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.