Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xiaomi YU7 překonalo Tesla Model Y v Číně s 33 662 prodanými kusy

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com
Foto: Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com
Fotka autora Filip
Filip 23 Listopad, 2025

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl významného milníku, když jeho elektromobil YU7 v říjnu 2025 předstihl prodeje Tesla Model Y na čínském trhu. Současně představil luxusní edici Crystal Purple s možností 100 unikátních barev.

Xiaomi překonává Tesla na domácím trhu

Podle údajů China Passenger Car Association (CPCA) za říjen 2025 dosáhlo Xiaomi celkově 48 654 prodaných elektromobilů, přičemž model YU7 se podílel na tomto úspěchu 33 662 kusy. Toto číslo představuje významný úspěch pro relativně nový hráč na trhu elektromobilů, který začal dodávat model YU7 teprve v červenci tohoto roku.

Celkové dodávky modelu YU7 od začátku prodeje již překročily 70 000 kusů, což potvrzuje rostoucí oblibu čínských elektromobilů na domácím trhu. Xiaomi se tak zařadilo mezi přední výrobce elektromobilů v Číně a YU7 se stal jedním z nejprodávanějších čistě elektrických SUV střední velikosti.

Luxusní edice Crystal Purple s neomezenými možnostmi

Xiaomi představilo speciální edici YU7 Max v barvě Crystal Purple, která je součástí ambiciózního programu personalizace vozidel. Společnost slibuje nabídnout 100 unikátních barev během tří let, přičemž speciální laky začínají na ceně 11 000 yuanů (přibližně 38 000 Kč).

Edice Crystal Purple využívá prémiové laky a pokročilé techniky nanášení. Zákazníci si mohou vybrat také přizpůsobená litá kola, barevné brzdové třmeny Brembo a exkluzivní emblémy v různých provedeních včetně 24karátového zlata, černé nebo bílé keramiky či zlatého karbonu.

Technické specifikace YU7

Pod kapotou nabízí YU7 jak pohon předních kol (2WD), tak pohon všech kol (4WD) postavený na 800V architektuře s karbid-křemíkovými polovodiči. Základní verze s pohonem předních kol disponuje motorem o výkonu 235 kW a točivém momentu 528 N·m, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,88 sekundy.

Verze s pohonem všech kol nabízí dvě varianty výkonu:

  • 365 kW / 690 N·m s baterií LFP 96,3 kWh (zrychlení 0-100 km/h za 4,27 s, dojezd 770 km)
  • 508 kW / 866 N·m s ternární lithiovou baterií 101,7 kWh (zrychlení za 3,23 s, dojezd 760 km)

Nejvyšší verze podporuje nabíjecí rychlost 5,2C, což umožňuje nabití z 10 % na 80 % za pouhých 12 minut. Za 15 minut lze doplnit energii na až 620 kilometrů jízdy.

Vylepšený asistenční systém HAD Enhanced

Xiaomi současně představilo vylepšenou verzi svého asistenčního systému Xiaomi HAD Enhanced, který bude distribuován prostřednictvím bezdrátové aktualizace HyperOS 1.11 napříč celou řadou vozidel.

Klíčová vylepšení zahrnují nové automatické nouzové brzdění při nízkých rychlostech vpřed (LAEB) a vzad (RAEB), které funguje při rychlostech 1-10 km/h vpřed a 1-30 km/h vzad. Systém dokáže rozpoznat chodce, vozidla nebo dvoukolky a automaticky zasáhnout při riziku kolize.

Pokrytí rychlostí pro automatické nouzové brzdění se tak rozšířilo z původních 5-135 km/h na 1-135 km/h vpřed a 1-30 km/h vzad. Systém nyní rozpoznává také statické překážky jako zdi, sloupy a svodidla.

Inteligentní řízení v nouzových situacích

Při rychlostech 80-135 km/h může systém aktivovat nouzovou řídící asistenci (AES), pokud by samotné brzdění stále vedlo k vážné kolizi a boční vyhnutí je považováno za proveditelné. AES může provést až dva po sobě následující vyhýbací manévry a spojit se s automatickým brzděním.

Logika rozhodování systému upřednostňuje brzdění, když je dostatečné, a uchyluje se k řídícím vyhýbacím manévrům pouze v případě potřeby. Během zásahu mají úmyslné řídící akce řidiče přednost před vstupy systému, takže funkce zůstává zaměřena na řidiče.

Zdroj: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost
Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s energetickou hustotou 270 Wh/kg slibuje výrazně delší dojezd a zásadní zvý...

Nabíjení elektromobilu

Frustrace z nabíjení EV končí: Nové platební systémy slibují spolehlivost
Řidiči elektromobilů si stále více stěžují na nespolehlivost a složitost nabíjení, což podkopává jejich důvěru v celou infrastrukturu. Problémem nejsou samotná vozidla, ale často skryté nedostatky v p...

Ilustrační foto

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství
Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato finanční injekce má však mnohem hlubší smysl než jen oživení prodejů....

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028

Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za... >>

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Překvapení z Asie: Jak nové elektromobily mění pravidla hry a kolik ušetříte?

Elektromobilita zažívá revoluci, a to zejména díky inovacím z Asie. Nové modely, jako je Onvo L60, přinášejí nevídanou kombinaci... >>

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Montenero di Bisaccia, ItalyMontenero di Bisaccia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grandate, ItalyGrandate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vouillé, FranceVouillé, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hernani, SpainHernani, Gipuzkoa, Spain
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mons, BelgiumMons, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.