Společnost čelí mediálním obviněním
Čínská značka elektromobilů Zeekr se musela vypořádat s vážnými nařčeními z místních médií. Ta ji obvinila z prodeje takzvaných "nulakilometrových ojetých vozů", což by představovalo závažné porušení obchodních praktik v automobilovém průmyslu.
Formální vyjádření automobilky
V reakci na tyto zprávy vydal Zeekr oficiální prohlášení, v němž všechna obvinění rezolutně odmítl. Společnost uvedla, že informace prezentované médii jsou nepřesné a zavádějící, a zdůraznila potřebu uvést fakta na pravou míru.
Vysvětlení původu vozidel
Podle vyjádření společnosti se veškerá zmíněná vozidla nacházela v kategorii neregistrovaných výstavních modelů. Tato auta sloužila výhradně k prezentačním účelům v showroomech a nikdy nebyla předtím evidována v registrech ani prodána koncovým zákazníkům.
Rozdíly oproti ojetým vozům
Zeekr zdůraznil zásadní rozdíl mezi výstavními modely a ojetými vozy. Zatímco ojetá auta mají za sebou reálné provozní nasazení, výstavní kusy jsou podle firmy technicky i právně nové vozy, které pouze sloužily k demonstraci designu a funkcí potenciálním zájemcům.
Dopady na pověst značky
Celá kauza vyvolala diskuse o transparentnosti prodejních procesů v segmentu elektromobility. Zeekr v prohlášení konstatoval, že nepodložená obvinění mohou poškozovat důvěru zákazníků a narušovat férové konkurenční prostředí na rychle rostoucím trhu s elektrickými vozidly.