Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Acura představuje nový koncept výkonného elektromobilu na Monterey Car Week

EV novinky - Acura - acuranews.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Srpen, 2024

Na prestižní automobilové přehlídce Monterey Car Week 2024 představila Acura svůj první koncept plně elektrického vozidla. Tento krok přichází v době, kdy mnozí konkurenti již mají elektrické modely v prodeji, což vyvolává otázky ohledně načasování vstupu Acury na trh s elektromobily.

Sliby vysokého výkonu, realita zatím neznámá

Acura zdůrazňuje, že nový koncept kombinuje vysoký výkon s pokročilými technologiemi. Konkrétní údaje o výkonu, dojezdu či nabíjení však zatím nebyly zveřejněny. Bez těchto klíčových informací je obtížné posoudit, jak si vůz povede v porovnání s již etablovanými elektrickými sportovními vozy na trhu.

Design: Odvážný krok nebo příliš futuristický?

Exteriér konceptu se vyznačuje ostrými liniemi a aerodynamickým tvarováním. Zatímco někteří mohou ocenit odvážný přístup, jiní se mohou obávat, že design je příliš radikální pro sériovou výrobu. Interiér slibuje luxus a pokročilé technologie, ale otázkou zůstává, kolik z těchto prvků se skutečně dostane do produkčního modelu.

Ambiciózní plány vs. realita trhu

Acura oznámila plán uvést do roku 2030 několik elektrických modelů. Tento cíl se jeví jako ambiciózní vzhledem k tomu, že značka dosud nemá žádné zkušenosti s produkcí elektrických vozidel. Analytici upozorňují, že Acura bude čelit tvrdé konkurenci od zavedených výrobců elektromobilů i tradičních automobilek, které již mají elektrické modely v nabídce.

Obrázek
Acura - acuranews.com
Acura koncept - acuranews.com

Výzvy před Acurou

Přechod na elektromobilitu představuje pro Acuru značnou výzvu. Značka bude muset překonat technologické překážky, vybudovat novou dodavatelskou síť pro komponenty elektrických vozidel a přesvědčit zákazníky o kvalitě svých elektrických produktů. Navíc bude muset investovat značné prostředky do vývoje a výroby, což může ovlivnit její finanční stabilitu.

Ačkoli představení elektrického konceptu je pro Acuru významným krokem, skutečný test přijde až s uvedením sériového modelu na trh. Až tehdy se ukáže, zda Acura dokáže konkurovat již zavedeným hráčům na poli elektromobility a zda si udrží svou pozici v prémiovém segmentu i v éře elektrických vozidel.

Štítky

  • EV novinky
  • Elektroauta
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Proč Tesla v Číně padá? 6 měsíců propadů odhaluje šokující trend

Tesla zažívá v Číně nejhorší období za poslední roky. Prodeje v srpnu 2025 klesly o 10 % a celkově už šestý měsíc za sebou vykazují... >>

Nový světový rekord: Elektromobil YANGWANG U9 dosáhl neuvěřitelné rychlosti 472,41 km/h

Německý testovací okruh v Papenburgu se stal svědkem historického okamžiku. Prémiová značka automobilky BYD, YANGWANG, zde posunula hranice... >>

LFP nebo NMC baterie? Proč byste měli znát rozdíl před nákupem elektromobilu

Nevíte, proč Tesla u některých modelů doporučuje nabíjet na 100 % a u jiných jen na 80 %? Rozdíl je v chemickém složení baterie. LFP... >>

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Praha- ZličínPraha 5, Czech Republic
Sulzbach, GermanySulzbach (Taunus), Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imperia, ItalyImperia, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Torrent Northbound, SpainTorrent, Spain
2 míst • 150 kW
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Nola, ItalyNola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.