Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Audi uzavře továrnu v Bruselu: Budoucnost modelu Q8 e-tron je nejistá

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Prosinec, 2024

Automobilka Audi oznámila, že 28. února 2025 uzavře svou továrnu na elektromobily v Bruselu. Toto rozhodnutí vyvolává obavy o budoucnost modelu Q8 e-tron a ovlivní přibližně 3 000 zaměstnanců, kteří v závodě pracují. Důvody uzavření zahrnují dlouhodobé strukturální problémy a vysoké logistické náklady spojené s umístěním továrny v centru města.

Důvody uzavření bruselské továrny

Mezi hlavní faktory vedoucí k uzavření továrny patří:

  • Vysoké logistické náklady: Umístění továrny v hustě obydlené oblasti komplikuje dopravu materiálů a hotových vozidel, což zvyšuje provozní náklady.
  • Strukturální problémy: Omezené možnosti rozšíření a modernizace závodu omezují jeho konkurenceschopnost v porovnání s jinými výrobními závody.
  • Klesající poptávka po luxusních elektromobilech: Trh s dražšími elektrickými vozidly čelí poklesu zájmu zákazníků, což ovlivňuje výrobu modelu Q8 e-tron.

Budoucnost modelu Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron je plně elektrické SUV, které bylo uvedeno na trh jako součást strategie Audi v oblasti elektromobility. S uzavřením bruselské továrny je budoucnost tohoto modelu nejistá. Audi zvažuje předčasné ukončení výroby modelů Q8 e-tron a Q8 e-tron Sportback, které jsou v současnosti jedinými modely vyráběnými v Bruselu. 

Snaha o prodej továrny a dopad na zaměstnance

Audi se pokusilo najít investora pro bruselskou továrnu a jednalo s více než 20 potenciálními zájemci, včetně čínské společnosti Nio. Nicméně žádná z nabídek nebyla úspěšná, což vedlo k rozhodnutí o uzavření závodu. Tento krok ohrožuje pracovní místa přibližně 3 000 zaměstnanců, kteří čelí nejisté budoucnosti.

Historie bruselské továrny

Továrna v Bruselu, známá jako Audi Brussels, má dlouhou historii výroby automobilů. V minulosti zde byly vyráběny modely jako Volkswagen Beetle, Passat, Golf a od roku 2018 také elektrické modely Audi e-tron. Uzavření tohoto závodu znamená významnou změnu v evropské automobilové výrobě.

Tržní trendy a výzvy pro luxusní elektromobily

Trh s luxusními elektromobily čelí několika výzvám:

  • Konkurenční tlak: Rostoucí nabídka cenově dostupnějších elektrických vozidel od různých výrobců snižuje poptávku po dražších modelech.
  • Ekonomická nejistota: Globální ekonomické faktory ovlivňují ochotu spotřebitelů investovat do luxusních vozidel.
  • Technologický pokrok: Rychlý vývoj v oblasti baterií a nabíjecí infrastruktury mění preference zákazníků.

Uzavření bruselské továrny Audi představuje významný milník v automobilovém průmyslu a odráží současné výzvy na trhu s luxusními elektromobily. Budoucnost modelu Q8 e-tron zůstává nejistá, stejně jako osud tisíců zaměstnanců spojených s tímto výrobním závodem.

Zdroj: The Sun

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Nayax koupil Lynkwell za 650 milionů: AI řídí nabíjení elektromobilů
Izraelská společnost Nayax převzala americkou platformu Lynkwell za 25,9 milionu dolarů. Spojení vytvoří jednotné řešení pro správu nabíjecích stanic s umělou inteligencí a pokročilými platebními syst...

Ilustrační foto

Traton získává půl miliardy eur na vývoj modulární platformy pro elektrické nákladáky
Evropská investiční banka poskytla koncernu Traton úvěr 500 milionů eur na vývoj modulární platformy TMS. Systém má urychlit elektromobilitu u nákladních vozů značek MAN, Scania a dalších.

Ilustrační foto

Němečtí vědci vyvíjejí megawattové nabíječky pro kamiony s vlastní solární elektrárnou
Fraunhofer Institut společně s Infineon a Siemens pracuje na revolučních nabíjecích stanicích pro nákladní vozidla s výkonem až 30 MW. Systém kombinuje megawattové nabíjení s fotovoltaikou a bateriový...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV

Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V... >>

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026

Čínská automobilka Leapmotor se chystá v druhém čtvrtletí roku 2026 uvést na trh prémiovou verzi svého elektrického hatchbacku Lafa 5,... >>

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně

Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu,... >>

Sinopec a LG Chem sází na sodíkové baterie: Čínský trh poroste o 2900 %

Čínský energetický gigant Sinopec a jihokorejský chemický lídr LG Chem spojují síly v ambiciózním projektu vývoje klíčových... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Zvolen, SlovakiaSielnica, Slovakia
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Périgueux, FranceBoulazac Isle Manoire, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Porto Sant'Elpidio, ItalyPorto Sant'Elpidio, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sulzbach, GermanySulzbach (Taunus), Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.