Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Audi uzavře továrnu v Bruselu: Budoucnost modelu Q8 e-tron je nejistá

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 17 Prosinec, 2024

Automobilka Audi oznámila, že 28. února 2025 uzavře svou továrnu na elektromobily v Bruselu. Toto rozhodnutí vyvolává obavy o budoucnost modelu Q8 e-tron a ovlivní přibližně 3 000 zaměstnanců, kteří v závodě pracují. Důvody uzavření zahrnují dlouhodobé strukturální problémy a vysoké logistické náklady spojené s umístěním továrny v centru města.

Důvody uzavření bruselské továrny

Mezi hlavní faktory vedoucí k uzavření továrny patří:

  • Vysoké logistické náklady: Umístění továrny v hustě obydlené oblasti komplikuje dopravu materiálů a hotových vozidel, což zvyšuje provozní náklady.
  • Strukturální problémy: Omezené možnosti rozšíření a modernizace závodu omezují jeho konkurenceschopnost v porovnání s jinými výrobními závody.
  • Klesající poptávka po luxusních elektromobilech: Trh s dražšími elektrickými vozidly čelí poklesu zájmu zákazníků, což ovlivňuje výrobu modelu Q8 e-tron.

Budoucnost modelu Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron je plně elektrické SUV, které bylo uvedeno na trh jako součást strategie Audi v oblasti elektromobility. S uzavřením bruselské továrny je budoucnost tohoto modelu nejistá. Audi zvažuje předčasné ukončení výroby modelů Q8 e-tron a Q8 e-tron Sportback, které jsou v současnosti jedinými modely vyráběnými v Bruselu. 

Snaha o prodej továrny a dopad na zaměstnance

Audi se pokusilo najít investora pro bruselskou továrnu a jednalo s více než 20 potenciálními zájemci, včetně čínské společnosti Nio. Nicméně žádná z nabídek nebyla úspěšná, což vedlo k rozhodnutí o uzavření závodu. Tento krok ohrožuje pracovní místa přibližně 3 000 zaměstnanců, kteří čelí nejisté budoucnosti.

Historie bruselské továrny

Továrna v Bruselu, známá jako Audi Brussels, má dlouhou historii výroby automobilů. V minulosti zde byly vyráběny modely jako Volkswagen Beetle, Passat, Golf a od roku 2018 také elektrické modely Audi e-tron. Uzavření tohoto závodu znamená významnou změnu v evropské automobilové výrobě.

Tržní trendy a výzvy pro luxusní elektromobily

Trh s luxusními elektromobily čelí několika výzvám:

  • Konkurenční tlak: Rostoucí nabídka cenově dostupnějších elektrických vozidel od různých výrobců snižuje poptávku po dražších modelech.
  • Ekonomická nejistota: Globální ekonomické faktory ovlivňují ochotu spotřebitelů investovat do luxusních vozidel.
  • Technologický pokrok: Rychlý vývoj v oblasti baterií a nabíjecí infrastruktury mění preference zákazníků.

Uzavření bruselské továrny Audi představuje významný milník v automobilovém průmyslu a odráží současné výzvy na trhu s luxusními elektromobily. Budoucnost modelu Q8 e-tron zůstává nejistá, stejně jako osud tisíců zaměstnanců spojených s tímto výrobním závodem.

Zdroj: The Sun

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Hamburský přístav osvobozuje elektro-kamiony od časových slotů
Hamburský přístav a logistika (HHLA) ruší pro elektrické nákladní vozy povinnost dodržovat přesné časové sloty při odbavování. Elektro-kamiony tak mohou být odbaveny kdykoli během rezervovaného dne, c...

BYD Dolphin Surf | zdroj: bydukmedia.com

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh
Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v Evropě. Spolu s novými továrnami přichází i sebevědomá strategie: vyšš...

Elektromobil a čistá energie

EU rozděluje 15 miliard korun na nabíjecí infrastrukturu
Evropská komise vybrala 70 projektů v 24 zemích, které získají celkem přes 600 milionů eur na výstavbu nabíjecích stanic a vodíkových čerpacích stanic. Německo dostane téměř 200 milionů korun na elekt...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu

Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou... >>

Česko vyjednalo odklad CO2 daně na paliva. Pak řeklo ne. Proč?

Evropská unie po dramatickém nočním vyjednávání schválila snížení emisí o 90 procent do roku 2040. Česko hlasovalo proti, přesto plán... >>

Elektromobil v zimě: Proč nejen Norové nemají problém, i když mrzne až praští?

Mohlo by se zdát, že Skandinávie je pro bateriová auta pohřebištěm. Přesto v Norsku tvoří 90 % prodejů. Důvod není jen ekologický –... >>

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Svenstrup J, DenmarkSvenstrup J, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Burnley Barracks, UKBurnley, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mons, BelgiumMons, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Biguglia, Korsika, FranceBiguglia, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.