Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Automatické nabíjecí roboty od Hyundai míří na letiště v Soulu

Hyundai Inster - https://www.hyundai.news/cz
Foto: Hyundai Inster - https://www.hyundai.news/cz
Fotka autora Jana
Jana 17 Červen, 2025

Hyundai Motor Company pokračuje v agilní transformaci elektromobilního trhu s ambiciózní strategií "Hyundai Way", která cílí na prodej 2 milionů elektromobilů ročně do roku 2030. Korejský gigant investuje více než 21 miliard dolarů do americké výroby a připravuje průlomové technologie včetně solid-state baterií a rozšířené nabídky elektromobilů IONIQ.

Nový CEO José Muñoz zdůrazňuje, že "všechno elektrifikované si vede lépe než spalovací motory", což reflektuje současný růst hybridních vozů o 43% v Severní Americe. Hyundai se díky strategickému partnerství s Teslou pro nabíjecí infrastrukturu a revolucionární E-GMP platformě s 800V architekturou pozicionuje jako druhý největší výrobce elektromobilů v USA s 10% tržním podílem. Strategie zahrnuje kompletní elektrofikaci luxusní značky Genesis do roku 2030 a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2045.

Strategie "Hyundai Way" jako revoluce v elektromobilitě

Hyundai Motor Company pod vedením nového CEO José Muñoza realizuje revoluční strategii "Hyundai Way" s investicemi 120,5 bilionu wonů (přibližně 90 miliard dolarů) v období 2024-2033. Tato ambiciózní roadmapa cílí na fundamentální transformaci značky od tradičního výrobce automobilů k lídru v oblasti udržitelné mobility a energetických řešení.

Současné výsledky potvrzují správnost elektromobilní strategie. V roce 2024 Hyundai prodal 757 191 elektrifikovaných vozů, což představuje nárůst o 8,9% oproti předchozímu roku. Čistě elektrické vozy dosáhly 218 500 kusů, zatímco hybridní modely vzrostly na 496 780 vozů.

Historie elektrifikace Hyundai Motor Group

2020

Spuštění E-GMP platformy
Představení dedikované elektrické platformy s 800V architekturou a možností ultra-rychlého nabíjení za 18 minut z 10% na 80%.

2021

Debut série IONIQ
Uvedení IONIQ 5 jako prvního modelu na E-GMP platformě, později následovaného sedanem IONIQ 6 s nejnižším odporem vzduchu v segmentu.

2023

Partnerství s Tesla
Oznámení adopce NACS standardu a přístupu k Tesla Supercharger síti, čímž se Hyundai stal prvním výrobcem s nativním NACS portem.

2024-2025

Americká expanze a IONIQ 9
Spuštění výroby v georgijském Metaplantu a představení IONIQ 9 jako největšího elektromobilu značky s dojezdem přes 480 km.

Globální výrobní síť připravená na elektromobilitu

Hyundai Motor Group systematicky transformuje svou globální výrobní síť tak, aby byla plně připravena na výrobu elektrifikovaných vozidel. Klíčovým prvkem této strategie je flexibilní výroba, při které se na stejných linkách vyrábějí jak vozidla s elektrifikovanými pohony, tak vozy se spalovacími motory.

Severní Amerika

  • 🇺🇸 Georgia: Metaplant America s kapacitou 300,000 vozů ročně
  • Plány: Rozšíření kapacity na 500,000 vozů do roku 2030

Asie-Pacifik

  • 🇰🇷 Jižní Korea: Ulsan a Asan - domovské závody pro IONIQ řadu
  • 🇨🇳 Čína: Lokalizovaná výroba pro největší EV trh světa
  • 🇮🇩 Indonésie: Nový závod pro jihovýchodní Asii

Evropa

  • 🇨🇿 Česká republika: Výroba IONIQ 5 v Nošovicích
  • 🇹🇷 Turecko: Regionální hub pro evropský trh

Technologické inovace a AI roboty

Hyundai pokračuje v technologických průlomech nejen v oblasti elektromobilů, ale také v robotice a umělé inteligenci. Společnost nedávno představila AI-řízené nabíjecí roboty (ACR), které budou testovány na mezinárodním letišti v Incheonu.

Tato spolupráce bude sloužit jako významný milník při ověřování praktických výhod budoucích mobilních technologií kombinací robotických a AI schopností Hyundai Motor Group s rozsáhlými provozními zkušenostmi společnosti Incheon International Airport Corporation.

— Heui Won Yang, prezident divize výzkumu a vývoje Hyundai Motor Group

Hyundai revolutionizuje elektromobilní segment prostřednictvím E-GMP (Electric-Global Modular Platform), která představuje paradigmatický posun v automobilových technologiích. Tato dedikovaná elektrická platforma s 800V architekturou umožňuje nabíjení z 10% na 80% kapacity za pouhých 18 minut.

E-GMP platforma a její výhody

Současná řada IONIQ zahrnuje tři klíčové modely postavené na této pokročilé platformě:

  • IONIQ 5 - kompaktní crossover s dojezdem až 488 km
  • IONIQ 6 - aerodynamický sedan s nejnižším odporem vzduchu v segmentu (cD 0,21)
  • IONIQ 9 - luxusní třířadový SUV s rozvorem 3,130 mm

Průlomové pokroky přicházejí také v oblasti bateriových technologií. Hyundai zahájil pilotní výrobu solid-state baterií v lednu 2025 s plány testování v prototypech během roku. Současně vyvíjí LFP baterie s cílem dosáhnout energetické hustoty 300 Wh/kg do konce 2025.

Partnerství s Tesla a nabíjecí infrastruktura

Hyundai uzavřel strategické partnerství s Tesla pro adopci North American Charging Standard (NACS), čímž zpřístupnil svým zákazníkům více než 20,000 Tesla Supercharger stanic napříč Severní Amerikou. Toto rozhodnutí zdvojnásobuje dostupnost rychlonabíjecích možností a představuje zásadní krok v usnadnění přechodu na elektromobilitu.

NACS integrace u Hyundai: IONIQ 5 2025 se stal prvním non-Tesla vozidlem s nativním NACS portem z výroby. Majitelé stávajících modelů obdrží bezplatné adaptéry při zakoupení do 31. ledna 2025, což jim umožní přístup k celkem 38,000+ rychlonabíjecím stanicím.

Paralelně Hyundai investuje do IONNA Joint Venture spolu s BMW, GM, Honda, Kia, Mercedes-Benz a Stellantis. Tento konzorcium plánuje 30,000 vysokorychlostních nabíječek napříč USA a Kanadou, přičemž první stanice byly otevřeny v létě 2024.

Budoucnost elektromobility Hyundai

Hyundai Motor Group pokračuje v systematické elektrifikaci svého portfolia s cílem nabídnout zákazníkům širokou škálu elektrifikovaných vozidel. Kombinace čistě elektrických vozů a hybridních modelů umožňuje automobilce reagovat na různé potřeby zákazníků a místní tržní podmínky.

Hyundai Motor Group (včetně značek Hyundai, Kia a Genesis) dosáhl 10% tržního podílu na americkém EV trhu v první polovině 2024, čímž se stal druhým největším výrobcem elektromobilů v USA za Teslou. Tato pozice představuje výrazný růst z 8% podílu v roce 2023.

Současně společnost připravuje revoluční technologie pro další generaci elektromobilů. Solid-state baterie vstoupily do pilotní výroby v lednu 2025 s perspektivou komercionalizace kolem roku 2030. Tyto baterie slibují vyšší energetickou hustotu, rychlejší nabíjení a delší životnost oproti současným lithium-iontovým technologiím.

Plány do budoucna: Společnost se připravuje na uvedení nových technologií včetně EREV systémů (Extended Range Electric Vehicles) do konce 2026, CTV architektury (cell-to-vehicle) snižující váhu o 10% a autonomních vozidel v partnerství s Waymo na bázi IONIQ 5.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce
Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se rozpadá před očima. Profesor z prestižní RWTH Aachen varuje: Bez radi...

Ilustrační foto

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství
Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato finanční injekce má však mnohem hlubší smysl než jen oživení prodejů....

Porsche Cayenne | zdroj: newsroom.porsche.com

Miliony testovacích kilometrů a 800 voltů: Nové Porsche Cayenne odhaluje techniku budoucnosti
Čtvrtá generace krále SUV opustila brány vývojového centra. Nové elektrické Cayenne slibuje díky platformě PPE bleskové nabíjení a jízdní vlastnosti, které mají popřít fyziku. Zuffenhausen však překva...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.

Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou... >>

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu

Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou... >>

Tip na víkend: e-Salon 2025 startuje v Letňanech s přehlídkou elektromobility s desítkami novinek

Některé německé značky tentokrát vynechaly. e-Salon 2025, který právě probíhá v Letňanech, nabídne něco jiného – masivní nástup... >>

Strach z dojezdu? Co řeknete na 1300 km a 210 km dobitých za 10 minut?

Největší obavy z elektromobilů se možná právě rozplynuly. Představte si, že ujedete <strong>přes 1300 kilometrů</strong> bez nutnosti... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rønde, DenmarkRønde, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, Germany - Ruhr ParkBochum, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Reiskirchen, GermanyReiskirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Maison CazesRivesaltes, France
3 míst • 22 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.