Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW sjednocuje design pro elektromobily a spalovací vozy

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 24 Leden, 2025

Nový směr v designu automobilů BMW

BMW se rozhodlo pro revoluční krok v automobilovém průmyslu – sjednotit design svých elektromobilů a vozů se spalovacím motorem. Tento přístup má za cíl vytvořit jednotný vzhled napříč celou modelovou řadou, což podle hlavního vývojáře Franka Webera znamená, že „BMW je BMW“ bez ohledu na pohon.

Neue Klasse jako předzvěst budoucnosti

Nadcházející modely Neue Klasse budou prvním příkladem tohoto nového designového směru. Tyto elektromobily budou sdílet designové prvky s vozy na benzin, což podle Webera pomůže eliminovat rozdíly mezi jednotlivými typy pohonu a zabrání tomu, aby byly elektromobily vnímány jako modernější.

Kritika odděleného designu

Frank Weber kritizoval konkurenci za chybu v oddělení designu elektromobilů od tradičních vozů. Podle něj to bylo jedním z největších omylů, kterého se někteří výrobci dopustili. BMW se touto cestou nevydá a nové modely budou sdílet stejný základní designový jazyk.

Historie a vývoj designu BMW

Dřívější modely jako i3 a i8 měly futuristický vzhled, který se výrazně lišil od zbytku modelové řady. Tato odlišnost však již nebude pokračovat, neboť současné modely jako i4, i5 a i7 již nyní odpovídají vzhledem svým benzinovým protějškům.

Budoucnost pod taktovkou sjednocení

Sjednocený design nejenže usnadní zákazníkům rozpoznání značky BMW, ale také posílí jejich důvěru v to, že bez ohledu na pohon dostávají stejnou kvalitu a estetiku. Tento přístup by mohl být inspirací pro další výrobce, jak efektivně propojit tradici s inovací.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Renault 5 pobláznil Francii. Retro novinka drtí žebříčky a posílá diesel do historie
Tohle není jen další prodejní statistika. Návrat legendy se povedl nad očekávání a listopadová čísla z Francie vyráží dech. Zatímco nafta mizí ze silnic, nový Renault 5 ukazuje, že elektromobil může b...

Elektromobily nebo spalovací vozy

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních... >>

Laboratorní průlom: Němci vyvinuli baterii s dvojnásobným dojezdem oproti dnešním elektromobilům

V Drážďanech právě otestovali baterii, která by mohla změnit elektromobilitu. Solid-state lithium-sirné články z Fraunhoferova institutu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hanau-West, GermanyHanau, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, Germany - Ruhr ParkBochum, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.