Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW sjednocuje design pro elektromobily a spalovací vozy

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 24 Leden, 2025

Nový směr v designu automobilů BMW

BMW se rozhodlo pro revoluční krok v automobilovém průmyslu – sjednotit design svých elektromobilů a vozů se spalovacím motorem. Tento přístup má za cíl vytvořit jednotný vzhled napříč celou modelovou řadou, což podle hlavního vývojáře Franka Webera znamená, že „BMW je BMW“ bez ohledu na pohon.

Neue Klasse jako předzvěst budoucnosti

Nadcházející modely Neue Klasse budou prvním příkladem tohoto nového designového směru. Tyto elektromobily budou sdílet designové prvky s vozy na benzin, což podle Webera pomůže eliminovat rozdíly mezi jednotlivými typy pohonu a zabrání tomu, aby byly elektromobily vnímány jako modernější.

Kritika odděleného designu

Frank Weber kritizoval konkurenci za chybu v oddělení designu elektromobilů od tradičních vozů. Podle něj to bylo jedním z největších omylů, kterého se někteří výrobci dopustili. BMW se touto cestou nevydá a nové modely budou sdílet stejný základní designový jazyk.

Historie a vývoj designu BMW

Dřívější modely jako i3 a i8 měly futuristický vzhled, který se výrazně lišil od zbytku modelové řady. Tato odlišnost však již nebude pokračovat, neboť současné modely jako i4, i5 a i7 již nyní odpovídají vzhledem svým benzinovým protějškům.

Budoucnost pod taktovkou sjednocení

Sjednocený design nejenže usnadní zákazníkům rozpoznání značky BMW, ale také posílí jejich důvěru v to, že bez ohledu na pohon dostávají stejnou kvalitu a estetiku. Tento přístup by mohl být inspirací pro další výrobce, jak efektivně propojit tradici s inovací.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Ilustrační foto

Čína zavádí povinné mechanické kliky po haváriích elektromobilů
Čínské ministerstvo průmyslu zveřejnilo návrh bezpečnostních předpisů, které mají zabránit opakování tragických situací, kdy se lidé po nehodě nemohli dostat z vozidla. Nová norma nařizuje, aby všechn...

Ilustrační foto

Rivian odhaluje vlastní AI čip a cestu k Levelu 4 autonomie do roku 2027
Automobilka Rivian na svém nedávném Autonomy & AI Day představila ambiciózní plány, které posouvají její elektromobily k vyšším úrovním autonomního řízení. Klíčovou novinkou je vlastní, na míru vyvinu...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Životnost Tesla baterií pod lupou: Proč Panasonic překonává LG o 150 000 km

Analýza specializované dílny EV Clinic odhalila zásadní rozdíly v životnosti baterií Tesla Model 3 a Y. Akumulátory Panasonic z USA... >>

Japonci se nevzdávají: Nissan chystá protiútok na čínském trhu s modelem NX8

Japonský Nissan zintenzivňuje úsilí na čínském trhu s elektromobily, kde v posledních letech ztrácí pozice vůči domácím výrobcům.... >>

Mexiko masivně rozšiřuje síť EV nabíjení: Tisíce bodů do roku 2030 s XCharge a Soriana

Mexiko se připravuje na výrazný skok v oblasti elektromobility. Společnosti FAZT Charging a XCharge ve strategickém partnerství s obchodním... >>

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Lagonegro, ItalyLagonegro, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.