Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW sjednocuje design pro elektromobily a spalovací vozy

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 24 Leden, 2025

Nový směr v designu automobilů BMW

BMW se rozhodlo pro revoluční krok v automobilovém průmyslu – sjednotit design svých elektromobilů a vozů se spalovacím motorem. Tento přístup má za cíl vytvořit jednotný vzhled napříč celou modelovou řadou, což podle hlavního vývojáře Franka Webera znamená, že „BMW je BMW“ bez ohledu na pohon.

Neue Klasse jako předzvěst budoucnosti

Nadcházející modely Neue Klasse budou prvním příkladem tohoto nového designového směru. Tyto elektromobily budou sdílet designové prvky s vozy na benzin, což podle Webera pomůže eliminovat rozdíly mezi jednotlivými typy pohonu a zabrání tomu, aby byly elektromobily vnímány jako modernější.

Kritika odděleného designu

Frank Weber kritizoval konkurenci za chybu v oddělení designu elektromobilů od tradičních vozů. Podle něj to bylo jedním z největších omylů, kterého se někteří výrobci dopustili. BMW se touto cestou nevydá a nové modely budou sdílet stejný základní designový jazyk.

Historie a vývoj designu BMW

Dřívější modely jako i3 a i8 měly futuristický vzhled, který se výrazně lišil od zbytku modelové řady. Tato odlišnost však již nebude pokračovat, neboť současné modely jako i4, i5 a i7 již nyní odpovídají vzhledem svým benzinovým protějškům.

Budoucnost pod taktovkou sjednocení

Sjednocený design nejenže usnadní zákazníkům rozpoznání značky BMW, ale také posílí jejich důvěru v to, že bez ohledu na pohon dostávají stejnou kvalitu a estetiku. Tento přístup by mohl být inspirací pro další výrobce, jak efektivně propojit tradici s inovací.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok
Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř dvojnásobek všech tří konkurentů dohromady. Za jedenáct měsíců překročil půl m...

Elektrický autobus Volvo 7900 | zdroj: volvogroup.com

Volvo posílá domů 73 elektrobusů. Malé město dělá, co velká česká města jen plánují
Představte si: město s 115 tisíci obyvateli objedná najednou 73 elektrobusů a do dvou let kompletně zbaví městskou dopravu dieselu. Ne v teplém Španělsku. Ve Švédsku, kde zima klesá k -30 °C. Volvo Bu...

BYD Seal | zdroj: byd.com

BYD Seal 07 EV dostane 240kW motor a LiDAR senzor na střeše
Čínský výrobce BYD připravuje plně elektrickou verzi sedanu Seal 07 s výkonným 240kW motorem a pokročilým LiDAR senzorem. Nový model bude širší než současná hybridní varianta a nabídne nejmodernější a...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Na benzince platíte kartou 30 let. U nabíječky musíte čekat týden na čip. Proč?

V německém Koblenzi otevřeli rychlonabíjecí park, kde zaplatíte běžnou kartou – přesně jako na benzince. Žádná registrace, žádná... >>

Evropa přestane být pozadu: FSD Tesly dorazí v únoru 2026. Majitelé mohou pomoci

Více než rok frustrace má konec. Tesla odhalila plán, jak dostat Full Self-Driving do Evropy – s cílovým datem únor 2026. Pro tisíce... >>

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu

Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je... >>

Elektromobily ve Velké Británii dosáhly rekordního podílu 51,4 % trhu

Elektromobily a hybridní vozidla poprvé v historii překonaly ve Velké Británii 50% podíl na trhu nových aut. V listopadu dosáhly... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Oberhausen, Germany - Bero ZentrumOberhausen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Quimper, FranceQuimper, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
L'Hospitalet de l'Infant, SpainL'Hospitalet de l'Infant, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.