Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BMW zahájilo recall v USA a Kanadě: více než 70 000 elektromobilů kvůli softwarové chybě

Výroba BMW | zdroj: www.press.bmwgroup.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 3 Červenec, 2025

BMW zahájilo rozsáhlou servisní akci v USA a Kanadě zahrnující více než 70 000 elektromobilů. V USA se jedná o 35 414 kusů modelu i4 (výroba 2022–2025), 4 674 vozů i5 (2024–2025), 5 484 kusů i7 (2024) a 25 280 exemplářů iX. V Kanadě je postiženo dalších 7 206 vozidel. Chyba se projevuje u vozidel vyrobených v letech 2022 až 2024.

Podle zdrojů automobilového průmyslu se BMW rozhodlo rozšířit tento recall na globální úroveň po tlaku jihokorejských úřadů, kteří evidovali rostoucí počet stížností na svém trhu.

Technická podstata závady

Problém spočívá v softwaru řídícím hnací motor. Chybně detekuje tzv. dvojitou izolační poruchu (stav, kdy by mohlo dojít k průniku napětí do karoserie) a preventivně vypne celý vysokonapěťový systém. Ve skutečnosti jde pouze o jednoduchou izolační odchylku, která nevyžaduje tak radikální řešení. Toto bezpečnostní vypnutí způsobí přerušení dodávky energie k motoru na 15 až 20 sekund.

Bezpečnostní důsledky a reálná četnost

Náhlá ztráta trakce představuje potenciální riziko, zejména při předjíždění. BMW však uklidňuje, že kritické systémy jako posilovač řízení a brzdy zůstávají plně funkční. Statistiky ukazují extrémní vzácnost jevu: ze všech postižených vozidel celosvětově bylo nahlášeno pouze 43 případů (0,1 %). Výrobce současně potvrzuje, že k žádným nehodám ani zraněním v důsledku této závady nedošlo.

Diagnostika a řešení

Původně technici problém mylně připisovali mechanickým závadám hnací jednotky. Dlouhodobé testování v letech 2023–2024 však prokázalo, že fyzické komponenty jsou v pořádku. Definitivní příčinou je výhradně softwarová chyba. Oprava je jednoduchá: stačí aktualizace řídicího software, kterou lze provést u autorizovaného dealera nebo přes internetové připojení (pokud ho vozidlo podporuje).

Harmonogram oprav pro severoamerický trh

V USA budou dealerští technici informováni o řešení od 13. června. Majitelé postižených vozů budou o recallu oficiálně informováni dopisem od 5. srpna. BMW zdůrazňuje, že ačkoli se jedná o vážný softwarový problém, jeho řešení je technicky nenáročné a nevyžaduje zásah do mechanických částí vozidla.

⚠️ Důležité upozornění pro české čtenáře

Uvedené informace se týkají oficiálně potvrzeného recallu v USA a Kanadě. Pro český a evropský trh zatím není oficiálně potvrzeno, zda se tento recall týká i vozidel prodaných v Evropě.

Majitelé BMW elektromobilů v ČR by měli kontaktovat BMW Czech Republic pro ověření, zda se jejich vozidlo týká této servisní akce.

Co dělat jako majitel BMW elektromobilu v ČR?

1. Kontaktujte BMW Czech Republic - ověřte si, zda se váš vůz týká této servisní akce

2. Sledujte oficiální komunikaci - BMW ČR informuje o případných recallech prostřednictvím oficiálních kanálů

3. Nepodceňujte symptomy - pokud zaznamenáte náhlou ztrátu výkonu, kontaktujte servis

Zdroje:

  • InsideEVs.com - BMW Power Loss Risk Recall
  • AutoEvolution.com - BMW Global Recall Decision
  • NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) - Recall číslo 25V395

 

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Jak se staví sen? Xiaomi přiznalo, že rozebralo tři Tesly do posledního šroubku

V automobilovém světě, kde se tajemství běžně střeží víc než zlato, působí krok šéfa Xiaomi jako blesk z čistého nebe. Lei Jun bez... >>

Šokující svolávačka: Xiaomi svolává 116 000 vozů. Majitelé do servisu ale nemusí

Trh s elektromobily v září 2025 oživilo oznámení Xiaomi o bezpečnostní aktualizaci pro více než 116 000 vozů SU7. Ačkoli je akce... >>

Život s elektromobilem v paneláku v roce 2025: Jaké jsou reálné možnosti nabíjení?

Elektromobil na sídlišti. Pro většinu Čechů je to stále spíše sci-fi než reálná možnost, která naráží na pocit, že „prostě není... >>

Nový konkurent Tesly a Rivianu? Lucid chystá terénní elektromobil za 50 tisíc dolarů

Americká automobilka Lucid Motors na autosalonu v Mnichově potvrdila, že třetím modelem její cenově dostupné platformy bude terénní SUV... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Katowice, PolandKatowice, Poland
4 míst • 150 kW
Wittlich, Germany - Justus-von-Liebig-StraßeWittlich, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Stumm im Zillertal, AustriaStumm, Austria
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Humpolec, Czech RepublicHumpolec, Czech Republic
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.