Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD posiluje dominanci na čínském trhu elektromobilů, Tesla ztrácí pozice

EV novinky

Čínský trh NEV: Vzestupy a páty

Podle dubnových statistik ovládá BYD téměř třetinu čínského trhu elektrických vozidel s 29,7% podílem. Tento výrobce zaznamenal meziroční nárůst o 6,3 procentního bodu, čímž dále rozšířil náskok před konkurencí.

Tesla v defenzivě

Americký výrobce Tesla se propadl z třetí na osmou příčku s pouhými 3,2% podílu. Pokles souvisí s poklesem lokálních dodávek o 22 % oproti březnu, což odráží sílící konkurenci domácích značek.

Bateriový boj pokračuje

V segmentu baterií si CATL udržel prvenství s 39,44% podílem, avšak mezi měsíci přišel o téměř 3 procentní body. Naopak BYD zvýšil svůj podíl na 26,35 %, což představuje nejrychlejší růst v TOP 5.

Domácí hráči určují pravidla

Analytici upozorňují, že 78 % instalovaných baterií pochází od čínských dodavatelů. Tato dominance vytváří strategickou výhodu pro místní automobilky v oblasti nákladů a technologického vývoje.

Dynamika trhu překvapuje

Během dubna se podíly výrobců NEV měnily rychleji než v předchozích čtvrtletích. Zatímco tradiční hráči jako SAIC nebo GAC zpomalují, nové značky jako NIO a Li Auto zaznamenávají dvouciferné meziroční růsty.

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana, dne 12 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Nissan N7: Nový elektrický sedan pro čínský trh

Dongfeng-Nissan uvádí na čínský trh svůj první elektromobil v kategorii NEV – sedan Nissan N7. Model s cenou od 119 900 jüanů... >>

San Francisco testuje nové nabíjecí stanice pro elektromobily u chodníků

San Francisco spustilo pilotní projekt veřejného nabíjení elektromobilů přímo u obrubníků. Dva nové nabíječky typu Level 2 s výkonem... >>

Nio ET9 získává evropskou certifikaci pro systém řízení bez mechanického spojení

Čínský výrobce elektromobilů Nio dosáhl významného milníku s modelem ET9, který jako první vozidlo na světě získal certifikaci pro tzv.... >>

Nové modulární řešení PHYTEC urychluje vývoj dobíjecích stanic pro elektromobily

Společnost PHYTEC Messtechnik představuje nové modulární řešení pro vývoj dobíjecích stanic elektromobilů. Jejich řadič phyVERSO-EVCS a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.