Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD se stává významným hráčem na globálním trhu s automobily

BYD - ilustrační foto - byd.com

V druhém čtvrtletí roku 2024 zaznamenal čínský výrobce automobilů BYD (Build Your Dreams) pozoruhodný úspěch. Společnost se vyšplhala na 7. příčku v celosvětovém žebříčku prodeje nových vozů, čímž předstihla zavedené japonské značky Honda a Nissan. Tento nečekaný vzestup byl umožněn především díky rostoucí poptávce po cenově dostupných elektromobilech, které tvoří jádro nabídky BYD.

Strategie dostupnosti otevírá BYD dveře na globální trhy

Klíčem k úspěchu BYD je jejich promyšlená strategie zaměřená na výrobu elektromobilů, které jsou cenově dostupné pro širokou veřejnost. Tímto přístupem si společnost získává pozornost zákazníků po celém světě. BYD se rychle etabluje jako respektovaný hráč na mezinárodní scéně, a to především díky své schopnosti nabídnout kvalitní vozy za konkurenceschopné ceny. Tento úspěch zároveň poukazuje na rostoucí vliv čínských automobilek, což nutí tradiční západní a japonské výrobce k přehodnocení jejich vlastních strategií.

Nové uspořádání sil v automobilovém průmyslu

Vzestup BYD je jasným signálem probíhajících změn v globálním automobilovém sektoru. Čínské společnosti nabývají na významu a mění zavedené pořádky. Tento trend nutí tradiční výrobce automobilů k razantním krokům - musí přehodnocovat své dlouhodobé strategie, investovat do vývoje nových technologií a rozšiřovat své výrobní kapacity, aby si udrželi konkurenceschopnost. BYD tak nejen překonává některé z nejznámějších světových značek, ale také aktivně formuje budoucnost automobilového průmyslu s důrazem na elektromobilitu.

Perspektivy dalšího růstu

S ohledem na neustále rostoucí poptávku po elektromobilech a silnou pozici na domácím čínském trhu se dá očekávat, že BYD bude i nadále posilovat svou globální přítomnost. Společnost má ambiciózní plány na expanzi do nových regionů a pokračuje v intenzivním vývoji inovativních technologií. Tyto kroky by mohly vést k dalšímu přeskupení sil v celosvětovém měřítku automobilového průmyslu.

Výzvy pro etablované značky

Úspěch BYD představuje významnou výzvu pro tradiční automobilové značky. Ty musí nyní rychle reagovat na měnící se preference zákazníků a rostoucí poptávku po elektromobilech. Schopnost adaptace a inovace bude klíčová pro udržení konkurenceschopnosti v této nové éře automobilového průmyslu. Zavedené značky budou muset investovat do vývoje nových technologií a optimalizace výrobních procesů, aby mohly nabídnout atraktivní a cenově dostupné elektrické vozy.

Budoucnost mobility se píše v Číně

Vzestup BYD je součástí širšího trendu, kdy Čína přebírá vedoucí roli v oblasti elektromobility. S rozsáhlými investicemi do výzkumu a vývoje, podporou vlády a rostoucím domácím trhem se Čína stává epicentrem inovací v automobilovém průmyslu. Tento posun má dalekosáhlé důsledky nejen pro automobilový sektor, ale i pro globální ekonomiku a environmentální politiku.

BYD svým úspěchem ukazuje, že budoucnost automobilového průmyslu může vypadat zcela jinak, než jsme si dosud představovali. S rostoucím důrazem na udržitelnost a elektrifikaci se otevírají nové příležitosti pro inovativní společnosti, které jsou připraveny přijmout výzvy 21. století. Jak se bude automobilový trh dále vyvíjet, bude fascinující sledovat, jak se tradiční hierarchie mění a jak nové značky jako BYD formují budoucnost mobility.

Zdroj: nikkei.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 24 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.