Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Cariad: Obrat softwarové divize Volkswagen Group

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 6 Červen, 2025

Problémy minulosti a současný obrat

Softwarová divize Volkswagen Group, Cariad, čelila v posledních letech značným potížím, včetně provozních ztrát přesahujících 7,5 miliardy dolarů za tři roky. Tyto problémy vedly například k odložení uvedení elektrického Porsche Macan EV. Uživatelé také kritizovali infotainment – zábavní a informační systémy v autech – za pomalý chod a chyby. Podle současného generálního ředitele Petera Bosche se však situace zlepšila. Bosch, který předtím vedl Bentley, zdůraznil, že Cariad nyní funguje efektivněji a technologie v autech jsou výrazně spolehlivější.

Strategické změny pod novým vedením

Po nástupu do čela Cariad v roce 2023 zahájil Bosch razantní reorganizaci. Klíčovým krokem bylo snížení závislosti na externích dodavatelích a optimalizace nákladů. Letos divize plánuje propustit 1600 zaměstnanců, ale zároveň najme nové odborníky, aby získala větší kontrolu nad vlastním kódem. Bosch vysvětlil: „V softwaru s rychlými vývojovými cykly musíme pracovat přímo s kódem. Naši lidé ho znají, píší a upravují, a to i prostřednictvím over-the-air aktualizací.“ Tyto bezdrátové aktualizace umožňují vylepšovat software vozů na dálku, aniž by majitelé museli navštívit servis.

Technologické priority a regionální přizpůsobení

Cariad se nyní soustředí na tři hlavní oblasti: cloudovou infrastrukturu (tj. ukládání a zpracování dat v online prostředí), pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) a již zmíněné infotainmenty. ADAS zahrnují funkce jako automatické brzdění nebo udržování jízdy v pruhu, které zvyšují bezpečnost. Bosch uvedl, že tato strategie přinesla úspory, a Cariad je nyní v cloudu konkurenceschopnější. Divize také opustila univerzální přístup a přizpůsobuje se lokálním trhům – v Číně probíhá vývoj i výroba přímo na místě, aby splňovala tamní požadavky, a v Severní Americe tvoří personál převážně místní specialisté.

Spolupráce a praktické dopady

Pro urychlení vývoje vysoce automatizovaných systémů řízení Cariad navázala partnerství s firmami po celém světě, včetně čínských společností. Tato spolupráce pomáhá řešit výzvy, jako je odložení platformy pro autonomní řízení úrovně 4 (které umožňuje téměř plnou samostatnost vozu) až na konec desetiletí. Pozitivní změny se už projevují u současných modelů. Například majitelé elektrického Volkswagenu ID. Buzz se mohou těšit na praktická vylepšení, jako jsou nové držáky na kelímky, které budou dostupné od června.

Stabilita pro elektromobilitu Volkswagenu

Celkově Cariad překonala nejhorší fázi a stabilizovala svůj přínos pro skupinu Volkswagen. Díky sníženým nákladům na vozidlo a lepší technologické základně mohou elektromobily koncernu, včetně nových dostupných modelů v Číně využívajících technologii od společnosti Xpeng, těžit z robustnějšího softwaru. To posiluje pozici Volkswagenu v konkurenčním trhu elektromobilů a přináší majitelům hladší uživatelskou zkušenost.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Škoda Enyaq | zdroj: skoda-storyboard.com

Český úspěch v Německu: Gigant Reemtsma rok testoval elektromobily, jako vítěze vybral Škodu Enyaq
Je to zpráva, která v Mladé Boleslavi potěší. Německá společnost Reemtsma, stojící za známými tabákovými značkami, dokončila náročný dvanáctiměsíční pilotní projekt. Cíl byl jasný: najít ideální elekt...

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Renault 5 pobláznil Francii. Retro novinka drtí žebříčky a posílá diesel do historie
Tohle není jen další prodejní statistika. Návrat legendy se povedl nad očekávání a listopadová čísla z Francie vyráží dech. Zatímco nafta mizí ze silnic, nový Renault 5 ukazuje, že elektromobil může b...

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Konec legendy: Volkswagen u malých aut definitivně končí s benzínem. Šéf značky vysvětlil proč.
„Budoucnost je elektrická, nic jiného nedává smysl,“ říká šéf Volkswagenu Thomas Schäfer. Proč se nové generace oblíbeného Pola už nikdy nedočkají spalovacího motoru a co to znamená pro peněženky česk...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Brusel otáčí: Spalovací motory mohou přežít rok 2035, připustil eurokomisař

Ještě nedávno to vypadalo jako hotová věc, dnes je vše jinak. Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas potvrdil, že Brusel ustupuje... >>

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

Zvrat v Bruselu: Volkswagen bojuje o záchranu Cupry Tavascan, cla mohou padnout

Měla to být tvrdá rána pro čínskou konkurenci, ale střepina zasáhla i evropského giganta. Koncern Volkswagen se ocitl v pasti obchodní... >>

Rimac testuje 100kWh baterie s 30% vyšší hustotou: První je dostane Bugatti

Rimac Technology, in-house divize chorvatského výrobce hyperaut, se chystá představit novou generaci pevnolátkových baterií. Ty slibují o 20... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Le Touquet, FranceLe Touquet-Paris-Plage, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Illertissen, GermanyIllertissen, Germany
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nivelles-Sud, BelgiumNivelles, Belgium
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.