Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Cariad: Obrat softwarové divize Volkswagen Group

Ilustrační foto

Problémy minulosti a současný obrat

Softwarová divize Volkswagen Group, Cariad, čelila v posledních letech značným potížím, včetně provozních ztrát přesahujících 7,5 miliardy dolarů za tři roky. Tyto problémy vedly například k odložení uvedení elektrického Porsche Macan EV. Uživatelé také kritizovali infotainment – zábavní a informační systémy v autech – za pomalý chod a chyby. Podle současného generálního ředitele Petera Bosche se však situace zlepšila. Bosch, který předtím vedl Bentley, zdůraznil, že Cariad nyní funguje efektivněji a technologie v autech jsou výrazně spolehlivější.

Strategické změny pod novým vedením

Po nástupu do čela Cariad v roce 2023 zahájil Bosch razantní reorganizaci. Klíčovým krokem bylo snížení závislosti na externích dodavatelích a optimalizace nákladů. Letos divize plánuje propustit 1600 zaměstnanců, ale zároveň najme nové odborníky, aby získala větší kontrolu nad vlastním kódem. Bosch vysvětlil: „V softwaru s rychlými vývojovými cykly musíme pracovat přímo s kódem. Naši lidé ho znají, píší a upravují, a to i prostřednictvím over-the-air aktualizací.“ Tyto bezdrátové aktualizace umožňují vylepšovat software vozů na dálku, aniž by majitelé museli navštívit servis.

Technologické priority a regionální přizpůsobení

Cariad se nyní soustředí na tři hlavní oblasti: cloudovou infrastrukturu (tj. ukládání a zpracování dat v online prostředí), pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) a již zmíněné infotainmenty. ADAS zahrnují funkce jako automatické brzdění nebo udržování jízdy v pruhu, které zvyšují bezpečnost. Bosch uvedl, že tato strategie přinesla úspory, a Cariad je nyní v cloudu konkurenceschopnější. Divize také opustila univerzální přístup a přizpůsobuje se lokálním trhům – v Číně probíhá vývoj i výroba přímo na místě, aby splňovala tamní požadavky, a v Severní Americe tvoří personál převážně místní specialisté.

Spolupráce a praktické dopady

Pro urychlení vývoje vysoce automatizovaných systémů řízení Cariad navázala partnerství s firmami po celém světě, včetně čínských společností. Tato spolupráce pomáhá řešit výzvy, jako je odložení platformy pro autonomní řízení úrovně 4 (které umožňuje téměř plnou samostatnost vozu) až na konec desetiletí. Pozitivní změny se už projevují u současných modelů. Například majitelé elektrického Volkswagenu ID. Buzz se mohou těšit na praktická vylepšení, jako jsou nové držáky na kelímky, které budou dostupné od června.

Stabilita pro elektromobilitu Volkswagenu

Celkově Cariad překonala nejhorší fázi a stabilizovala svůj přínos pro skupinu Volkswagen. Díky sníženým nákladům na vozidlo a lepší technologické základně mohou elektromobily koncernu, včetně nových dostupných modelů v Číně využívajících technologii od společnosti Xpeng, těžit z robustnějšího softwaru. To posiluje pozici Volkswagenu v konkurenčním trhu elektromobilů a přináší majitelům hladší uživatelskou zkušenost.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana, dne 6 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínská elektromobilita: prodeje EV mohou v roce 2025 překonat celkové prodeje aut v USA

Čína pokračuje v překvapivém růstu elektromobility a míří k historickému milníku. V první polovině června 2025 země prodala 402 tisíc... >>

Pražská pobočka ORBION CARS končí jako dealer značky MG

Pražská pobočka ORBION CARS ukončí ke konci května 2025 svou činnost jako autorizovaný dealer značky MG. Servis a prodej vozů MG bude i... >>

Xiaomi YU7: Elektrické SUV přichází o měsíc dříve

Čínský technologický gigant Xiaomi překvapil automobilový svět oznámením o předčasném uvedení svého druhého elektromobilu. SUV s... >>

BYD Dolphin Surf: Novinka v segmentu malých elektromobilů pro Evropu

Čínský výrobce BYD přináší na evropský trh model Dolphin Surf, který kombinuje dostupnou cenu s moderním designem a pokročilými... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.