Problémy minulosti a současný obrat
Softwarová divize Volkswagen Group, Cariad, čelila v posledních letech značným potížím, včetně provozních ztrát přesahujících 7,5 miliardy dolarů za tři roky. Tyto problémy vedly například k odložení uvedení elektrického Porsche Macan EV. Uživatelé také kritizovali infotainment – zábavní a informační systémy v autech – za pomalý chod a chyby. Podle současného generálního ředitele Petera Bosche se však situace zlepšila. Bosch, který předtím vedl Bentley, zdůraznil, že Cariad nyní funguje efektivněji a technologie v autech jsou výrazně spolehlivější.
Strategické změny pod novým vedením
Po nástupu do čela Cariad v roce 2023 zahájil Bosch razantní reorganizaci. Klíčovým krokem bylo snížení závislosti na externích dodavatelích a optimalizace nákladů. Letos divize plánuje propustit 1600 zaměstnanců, ale zároveň najme nové odborníky, aby získala větší kontrolu nad vlastním kódem. Bosch vysvětlil: „V softwaru s rychlými vývojovými cykly musíme pracovat přímo s kódem. Naši lidé ho znají, píší a upravují, a to i prostřednictvím over-the-air aktualizací.“ Tyto bezdrátové aktualizace umožňují vylepšovat software vozů na dálku, aniž by majitelé museli navštívit servis.
Technologické priority a regionální přizpůsobení
Cariad se nyní soustředí na tři hlavní oblasti: cloudovou infrastrukturu (tj. ukládání a zpracování dat v online prostředí), pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) a již zmíněné infotainmenty. ADAS zahrnují funkce jako automatické brzdění nebo udržování jízdy v pruhu, které zvyšují bezpečnost. Bosch uvedl, že tato strategie přinesla úspory, a Cariad je nyní v cloudu konkurenceschopnější. Divize také opustila univerzální přístup a přizpůsobuje se lokálním trhům – v Číně probíhá vývoj i výroba přímo na místě, aby splňovala tamní požadavky, a v Severní Americe tvoří personál převážně místní specialisté.
Spolupráce a praktické dopady
Pro urychlení vývoje vysoce automatizovaných systémů řízení Cariad navázala partnerství s firmami po celém světě, včetně čínských společností. Tato spolupráce pomáhá řešit výzvy, jako je odložení platformy pro autonomní řízení úrovně 4 (které umožňuje téměř plnou samostatnost vozu) až na konec desetiletí. Pozitivní změny se už projevují u současných modelů. Například majitelé elektrického Volkswagenu ID. Buzz se mohou těšit na praktická vylepšení, jako jsou nové držáky na kelímky, které budou dostupné od června.
Stabilita pro elektromobilitu Volkswagenu
Celkově Cariad překonala nejhorší fázi a stabilizovala svůj přínos pro skupinu Volkswagen. Díky sníženým nákladům na vozidlo a lepší technologické základně mohou elektromobily koncernu, včetně nových dostupných modelů v Číně využívajících technologii od společnosti Xpeng, těžit z robustnějšího softwaru. To posiluje pozici Volkswagenu v konkurenčním trhu elektromobilů a přináší majitelům hladší uživatelskou zkušenost.
Zdroj: insideevs.com