Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Cariad: Obrat softwarové divize Volkswagen Group

Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 6 Červen, 2025

Problémy minulosti a současný obrat

Softwarová divize Volkswagen Group, Cariad, čelila v posledních letech značným potížím, včetně provozních ztrát přesahujících 7,5 miliardy dolarů za tři roky. Tyto problémy vedly například k odložení uvedení elektrického Porsche Macan EV. Uživatelé také kritizovali infotainment – zábavní a informační systémy v autech – za pomalý chod a chyby. Podle současného generálního ředitele Petera Bosche se však situace zlepšila. Bosch, který předtím vedl Bentley, zdůraznil, že Cariad nyní funguje efektivněji a technologie v autech jsou výrazně spolehlivější.

Strategické změny pod novým vedením

Po nástupu do čela Cariad v roce 2023 zahájil Bosch razantní reorganizaci. Klíčovým krokem bylo snížení závislosti na externích dodavatelích a optimalizace nákladů. Letos divize plánuje propustit 1600 zaměstnanců, ale zároveň najme nové odborníky, aby získala větší kontrolu nad vlastním kódem. Bosch vysvětlil: „V softwaru s rychlými vývojovými cykly musíme pracovat přímo s kódem. Naši lidé ho znají, píší a upravují, a to i prostřednictvím over-the-air aktualizací.“ Tyto bezdrátové aktualizace umožňují vylepšovat software vozů na dálku, aniž by majitelé museli navštívit servis.

Technologické priority a regionální přizpůsobení

Cariad se nyní soustředí na tři hlavní oblasti: cloudovou infrastrukturu (tj. ukládání a zpracování dat v online prostředí), pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS) a již zmíněné infotainmenty. ADAS zahrnují funkce jako automatické brzdění nebo udržování jízdy v pruhu, které zvyšují bezpečnost. Bosch uvedl, že tato strategie přinesla úspory, a Cariad je nyní v cloudu konkurenceschopnější. Divize také opustila univerzální přístup a přizpůsobuje se lokálním trhům – v Číně probíhá vývoj i výroba přímo na místě, aby splňovala tamní požadavky, a v Severní Americe tvoří personál převážně místní specialisté.

Spolupráce a praktické dopady

Pro urychlení vývoje vysoce automatizovaných systémů řízení Cariad navázala partnerství s firmami po celém světě, včetně čínských společností. Tato spolupráce pomáhá řešit výzvy, jako je odložení platformy pro autonomní řízení úrovně 4 (které umožňuje téměř plnou samostatnost vozu) až na konec desetiletí. Pozitivní změny se už projevují u současných modelů. Například majitelé elektrického Volkswagenu ID. Buzz se mohou těšit na praktická vylepšení, jako jsou nové držáky na kelímky, které budou dostupné od června.

Stabilita pro elektromobilitu Volkswagenu

Celkově Cariad překonala nejhorší fázi a stabilizovala svůj přínos pro skupinu Volkswagen. Díky sníženým nákladům na vozidlo a lepší technologické základně mohou elektromobily koncernu, včetně nových dostupných modelů v Číně využívajících technologii od společnosti Xpeng, těžit z robustnějšího softwaru. To posiluje pozici Volkswagenu v konkurenčním trhu elektromobilů a přináší majitelům hladší uživatelskou zkušenost.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

Test XPENG G6: Když teenager pochválí auto dobrovolně, stalo se něco výjimečného
Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km (bez dálnic), nabití za 20 minut a kvalitu srovnatelnou s evropskými zn...

Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás
Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k mání od 690 000 Kč. Jak se daří automobilce, která plánuje výro...

EV novinky

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.
Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou začínající na necelých 800 000 Kč přímo vyzývá etalon trhu, Teslu...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tohle je nová realita: Zeekr 001 s brutálním výkonem se plně nabije, než dopijete kávu

Dlouhé cesty elektromobilem získávají nový rozměr. S modernizovaným modelem Zeekr 001 se zastávka pro dobití smrskne na čas nezbytný pro... >>

Geely EX5 vstupuje na britský trh: Elektrické SUV za 31 990 liber rozšiřuje čínskou ofenzivu v Evropě

Geely Auto Group, mateřská společnost značek Volvo, Polestar či Lotus, oficiálně vstupuje na britský trh s vlastní značkou osobních... >>

Elektrický Mercedes GLC za 1,73 milionu: Spása značky, nebo další drahá chyba?

Mercedes-Benz vsadil vše na jednu kartu. Elektrický GLC 400 4MATIC – nejprodávanější model značky – nabízí 715 km dojezdu, 800 Nm a... >>

Neskutečný dojezd, ale reálný test: Plně naložená Kia PV5 Cargo ujela 693 km a zapsala se do Guinnessovy knihy

Značka Kia se postarala o zápis do historie, který mění pohled na reálnou použitelnost elektrických dodávek. Její první specializovaný... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Narbonne, FranceNarbonne, France
12 míst • 150 kW
Frederikshavn, DenmarkFrederikshavn, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Žirovnica, SloveniaŽirovnica, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.