Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

CATL spouští ekosystém pro výměnu baterií s téměř 100 partnery

Novinka

Standardizované baterie #20 a #25

Na konferenci 18. prosince 2024 CATL uvedl baterie #20 a #25, které přirovnal k běžným typům paliv jako #92 a #95 benzín. Každý model nabízí varianty s lithium-železo-fosfátovou (LFP) a NMC chemií s různou kapacitou:

  • #20 LFP: 42 kWh (dojezd 400 km)
  • #20 NMC: 52 kWh (dojezd 500 km)
  • #25 LFP: 56 kWh (dojezd 500 km)
  • #25 NMC: 70 kWh (dojezd 600 km)

Přínosy standardizace

Podle Robina Zenga, CEO CATL, nový systém umožní snížit náklady na vývoj vozidel o 6 měsíců a řeší dilema mezi kvalitou, výkonem a cenou. Uživatelé místo nákupu baterií zaplatí pouze za spotřebovanou energii.

Plán výstavby infrastruktury

CATL plánuje do roku 2025 vybudovat 1 000 výměnných stanic Choco-Swap s expanzí do Hongkongu a Macaa. Střednědobý cíl zahrnuje 10 000 stanic ve spolupráci s partnery, dlouhodobě až 30 000 stanic.

Technické parametry stanic

  • Kompatibilita s vozidly o rozvoru 2,55–3,1 metru
  • 14–30 bateriových slotů na stanici
  • Výměna za 100 sekund s 99,99% úspěšností

Podle prognóz CATL by do roku 2030 měly výměnné stanice, domácí a veřejné nabíječky tvořit třetinu trhu každá.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 23 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Fordův průlom: První americká továrna na LFP baterie v Michiganu

Ford Motor Company zahájil výstavbu přelomového závodu BlueOval Battery Park v Marshallu, Michigan. Tato 3miliardová investice představuje... >>

VWFS hlásí rekordní růst financování elektromobilů v Česku

VWFS zaznamenal v prvních pěti měsících roku 2025 rekordní nárůst zájmu o financování elektromobilů na českém trhu. Společnost... >>

Čínští výrobci elektromobilů zkracují platby dodavatelům

Hlavní čínští výrobci elektromobilů včetně společností Nio, Xpeng a Li Auto se zavázali platit svým dodavatelům do 60 dnů. Tento krok... >>

BMW zahájilo recall v USA a Kanadě: více než 70 000 elektromobilů kvůli softwarové chybě

BMW zahájilo rozsáhlou servisní akci v USA a Kanadě zahrnující více než 70 000 elektromobilů kvůli softwarové chybě, která může... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.