Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto
Foto: Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 16 Prosinec, 2025

Průlomové rozhodnutí čínských úřadů

Čínské ministerstvo pro průmysl a informační technologie (MIIT) vydalo první národní povolení pro elektromobily s autonomním řízením Level 3. Toto historické rozhodnutí se týká vozů Deepal SL03 od společnosti Changan a Arcfox Alpha S od koncernu BAIC.

Na rozdíl od dosavadních lokálních testovacích povolení se jedná o celostátní produktovou licenci, která otevírá cestu k širšímu nasazení této technologie v budoucnu.

Kde a jak budou vozy jezdit

Deepal SL03 získal povolení pro jízdu na definovaných úsecích v Chongqingu. Vůz může autonomně řídit v městském provozu a na rychlostních komunikacích při rychlosti do 50 km/h, zejména v kolonách a při jednoproudém provozu.

Arcfox Alpha S má oprávnění jezdit v Pekingu na dálnicích a městských rychlostních komunikacích rychlostí až 80 km/h, rovněž v jednoproudém režimu.

Co znamená Level 3 autonomie

Level 3 představuje pokročilý stupeň automatizovaného řízení, kdy vozidlo převezme kontrolu nad jízdou za specifických podmínek. Řidič může sundat ruce z volantu a odvrátit pohled od silnice - například se podívat na telefon.

Systém však vyžaduje, aby byl řidič připraven převzít kontrolu do deseti sekund po výzvě vozidla. Podobné omezení platí i pro Mercedes-Benz Drive Pilot, který je již povolen v Německu s maximální rychlostí 95 km/h pouze na dálnicích.

Cesta k dalším úrovním autonomie

Zatímco Level 3 se postupně dostává do běžných osobních vozů, Level 4 se zaměřuje především na robotická taxi. Vozidla s touto technologií mohou jezdit zcela bez řidiče v předem zmapovaných oblastech.

Nejvyšší Level 5 představuje plně autonomní vozidla bez jakýchkoli omezení - ta však zůstávají zatím vzdálenou budoucností.

Význam pro automobilový průmysl

Čínské povolení signalizuje důležitý krok směrem k širšímu přijetí autonomních technologií. Ačkoli jsou funkce zatím omezeny na konkrétní lokality, národní charakter licence umožňuje výrobcům žádat o rozšíření do dalších měst.

Pro každé nové město však bude stále potřeba dodatečné místní povolení, což zajišťuje postupný a kontrolovaný rozvoj této technologie.

Zdroj: www.electrive.net

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu
Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci obyvateli dokázal od 14. prosince převést téměř celou městskou dopr...

Volvo EX-30 Cross Country

Test Volvo EX30 Cross Country: Když malý elektromobil nabídne 315 kW a panoramatickou střechu
Nejmenší elektrické Volvo zrychlí rychleji než Porsche Macan, má topografii nejvyšší švédské hory na masce a audio jako koncertní síň. Po týdnu testování a 600 ujetých kilometrech ale víme, že katalog...

Baterie

Životnost Tesla baterií pod lupou: Proč Panasonic překonává LG o 150 000 km
Analýza specializované dílny EV Clinic odhalila zásadní rozdíly v životnosti baterií Tesla Model 3 a Y. Akumulátory Panasonic z USA dosahují až 400 000 km, zatímco baterie LG Energy Solution z Číny ča...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Opel Astra 2026 dostává 58 kWh baterii a dosah až 454 kilometrů

Opel představil modernizovaný Astra s výrazně vylepšenou elektrickou verzí. Nová 58 kWh baterie nabídne dosah až 454 kilometrů, což je... >>

Nio Firefly míří do Británie a Thajska: Strategie bez cel pro globální expanzi

Čínská automobilka Nio, známá svými inovativními elektromobily, výrazně zrychluje globální expanzi své prémiové kompaktní značky... >>

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující... >>

Rimac testuje 100kWh baterie s 30% vyšší hustotou: První je dostane Bugatti

Rimac Technology, in-house divize chorvatského výrobce hyperaut, se chystá představit novou generaci pevnolátkových baterií. Ty slibují o 20... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

L'Aldea, SpainL´Aldea, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mo i Rana, NorwayMo i Rana, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alicante, SpainAlicante, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.