Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čína řeší cla EU na elektroauta u Světové obchodní organizace (WTO)

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Srpen, 2024

Čína se rozhodla reagovat na nové cla Evropské unie na dovoz elektroaut, která podle Pekingu nespravedlivě poškozují čínské výrobce. Evropská komise zavedla tato opatření s odůvodněním, že čínské elektrovozy jsou dotovány vládou, což jim dává nefér konkurenční výhodu na evropském trhu.

Evropská unie zvyšuje cla na čínská elektroauta

Evropská unie zavedla cla na čínská elektroauta jako reakci na rostoucí obavy z narůstajícího počtu levných čínských vozidel na evropském trhu. Tato opatření mají ochránit evropské výrobce před konkurencí, která údajně těží z čínských státních dotací. Evropská komise vyjádřila obavy, že tato vozidla jsou nespravedlivě subvencována, což narušuje volný trh.

Čínská reakce a postup u WTO

Čína se rozhodla, že na rozhodnutí EU zareaguje formálně a podala stížnost u Světové obchodní organizace (WTO). Podle čínské strany jsou cla neopodstatněná a představují diskriminační opatření, které poškozují její exportéry. Čína doufá, že prostřednictvím WTO se jí podaří dosáhnout spravedlivého řešení.

Zdroj: eletric-vehicles.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Volkswagen odhalí za týden nejlevnější elektro-SUV: ID.2X za 740 tisíc korun?

Německá automobilka Volkswagen představí již 9. září na veletrhu IAA Mobility v Mnichově svůj nejdostupnější elektrický SUV - model... >>

Do Česka vstoupila Lynk & Co. Změní nový model prodeje český trh s auty?

Český automobilový trh má nového, odvážného hráče. Značka Lynk & Co, která je součástí čínského koncernu Geely (vlastnícího i... >>

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lodi, ItalyPieve Fissiraga, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Svenstrup J, DenmarkSvenstrup J, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mougins, FranceMougins, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Ferrybridge, UKKnottingley, United Kingdom
18 míst • 250 kW
Eschborn, GermanyEschborn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Demänova Village, SlovakiaLiptovský Mikuláš, Slovakia
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.