Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský trh s elektromobily roste, BYD dominuje, Tesla ztrácí

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Srpen, 2024

Podle nejnovějších dat z července 2024 čínský trh s elektromobily nadále roste, i když některé značky zaznamenávají pokles. Celkový objem prodejů elektromobilů v Číně dosáhl 2,91 milionu vozů, což představuje meziroční nárůst o 16 %.

BYD na vrcholu, Tesla ztrácí tempo

Značka BYD si upevnila svou vedoucí pozici s prodejem 778 600 vozů, což znamená meziroční nárůst o 21,9 %. Tesla si udržela druhé místo s 324 500 prodanými vozy, avšak zaznamenala mírný pokles o 0,3 %. Wuling a Aion obsadily třetí a čtvrté místo, ale obě značky zaznamenaly meziroční pokles.

Vzestup nových hráčů

Zajímavý je vzestup značky NIO, která se umístila na pátém místě s prodejem 107 900 vozů a meziročním růstem 43,9 %. Těsně za ní následuje Zeekr s impozantním nárůstem o 89,4 %. XPeng se umístil na desátém místě s 20,5% meziročním růstem.

Dramatický pokles MG

Jedním z největších překvapení je dramatický pokles prodejů značky MG. V kategorii velkoobchodních prodejů zaznamenala MG šokující propad o 67,2 % oproti loňskému roku. Tento výsledek staví čínsko-britskou značku vlastněnou čínskou SAIC do obtížné pozice na vysoce konkurenčním čínském trhu.

Velkoobchodní prodeje ukazují širší obraz

Pokud se podíváme na velkoobchodní prodeje, celkový objem dosáhl 3,24 milionu vozů, což představuje meziroční nárůst o 7,6 %. BYD opět vede s 845 800 prodanými vozy (+13,3 %), následovaný Teslou s 500 700 vozy, která však zaznamenala pokles o 7,4 %.

Nové značky míchají kartami

Mezi rostoucí hvězdy patří Leap s 91,2% nárůstem a Xiaomi, která se umístila na 17. místě. Naopak značky jako Changan, Neta a Ora zaznamenaly výrazné poklesy prodejů.

Čínský trh s elektromobily zůstává dynamickým a vysoce konkurenčním prostředím, kde tradiční automobilky čelí stále silnější konkurenci ze strany nových, technologicky zaměřených značek. Vývoj v následujících měsících ukáže, zda se podaří značkám jako MG zvrátit nepříznivý trend, nebo zda budou nové značky dále posilovat své pozice.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD | zdroj: byd.com

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd
Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z dosavadních 376 na více než 400 kilometrů, což výrazně zlepší pou...

V2G - nabíjení - Ilustrační foto

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně
Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu, aby se elektromobily staly mobilními bateriemi pro elektrickou s...

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD Atto 3 dostane baterii o polovinu větší: 75 kWh a přes 500 km dojezdu

Čínský výrobce BYD připravuje odpověď na jednu z největších obav řidičů elektromobilů. Populární model Atto 3 dostane baterii s... >>

Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se... >>

Volkswagen hlásí 42% růst elektromobilů. Tak v čem je problém?

Volkswagen Group dosáhl v prvních devíti měsících roku 2025 impozantního 42% růstu prodeje elektromobilů a stal se jedničkou na evropském... >>

Xiaomi vyrobilo 500 000 elektromobilů za rekordní čas

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl významného milníku ve výrobě elektromobilů - vyrobil již půlmiliontý vůz. Tohoto úspěchu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Čestlice, Czech RepublicŘíčany u Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Siegen, GermanySiegen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Milan, Italy - CarugateCarugate, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gardermoen, NorwayGardermoen, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.