Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínští výrobci elektromobilů zkracují platby dodavatelům

Ilustrační foto

Závazek k rychlejším platbám v automobilovém průmyslu

Čínské společnosti Nio, Xpeng a Li Auto, významní hráči na trhu elektromobilů, se oficiálně připojily k iniciativě rychlejšího proplácení faktur svým dodavatelům. Stejně jako tradiční automobilky v zemi se tyto firmy zavázaly dodržovat platební lhůtu maximálně 60 dnů. Platební podmínky představují dobu, za kterou musí odběratel zaplatit za dodané zboží nebo služby – zkrácení této lhůty přímo ovlivňuje cash flow menších subdodavatelů.

Stabilita dodavatelského řetězce jako priorita

Důvodem tohoto kroku jsou rostoucí obavy o bezpečnost dodavatelského řetězce, tedy sítě firem zásobujících výrobce klíčovými komponenty pro elektromobily, jako jsou baterie nebo elektronické systémy. Prodloužené platební cykly v minulosti vedly k finančním potížím dodavatelů, což ohrožuje celkovou kvalitu vozidel a schopnost průmyslu reagovat na poptávku. Nio ve svém prohlášení zdůraznilo, že zdravý dodavatelský řetězec je základem pro spokojenost zákazníků a technologickou vyspělost.

Reakce na cenové války a regulatorní tlak

Iniciativa vznikla v kontextu intenzivních cenových válek na čínském trhu elektromobilů, kde výrobci soutěží snižováním cen na úkor marží. To vytváří tlak na dodavatele, jejichž ziskovost se dále zužuje. Regulační orgány proto vyzvaly k urychlenému řešení. K závazku se již připojilo přibližně 15 automobilových společností, včetně gigantů jako BYD nebo Geely, což ukazuje na široký průmyslový konsenzus.

Finanční výzvy u nových hráčů

Pro některé výrobce představuje dodržování kratších platebních lhůt značnou výzvu, zejména pro společnosti s napjatější finanční situací. Například Nio vykázalo v prvním čtvrtletí roku 2025 čistou ztrátu ve výši 6,75 miliardy čínských jüanů (přibližně 22 miliard Kč). Jeho vlastní jmění bylo dokonce záporné, což znamená, že dluhy převyšovaly hodnotu aktiv. Přesto firma deklarovala odhodlání spolupracovat s partnery na udržitelném rozvoji.

Dopady na inovace a tržní prostředí

Rychlejší platby dodavatelům mohou pozitivně ovlivnit inovační kapacity v sektoru elektromobility. Menší firmy získají prostředky na vývoj nových technologií, jako jsou účinnější baterie nebo lehčí materiály. Zároveň se sníží riziko krachů dodavatelů, které by v době globálního růstu poptávky po elektromobilech narušily výrobu. Tato opatření posilují důvěru v čínský automobilový průmysl jako celek, který je klíčovým hráčem v globálním přechodu na elektrickou mobilitu.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 12 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Lucid a Uber uzavřeli dohodu za 300 milionů: Robotaxi s dojezdem 724 km míří na silnice

Americká společnost Uber investovala 300 milionů dolarů do výrobce elektrických vozidel Lucid Motors. Cílem je vytvoření flotily více než... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Jak si Volkswagen za 5 let prodal 1,5 milionu elektrických aut? Tajemství úspěchu ID modelů

Představte si, že za pouhých pět let prodáte 1,5 milionu elektrických aut a stanete se jedničkou v Evropě. Přesně to dokázal Volkswagen se... >>

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brescia, ItalyRoncadelle, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.