Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Dacia Spring 2026: Jak udělat levný elektromobil ještě lepším a nezdražit ho?

Dacia Spring | zdroj: media.renault.cz
Foto: Dacia Spring | zdroj: media.renault.cz
Fotka autora Filip
Filip 24 Prosinec, 2025

Zapomeňte na kompromisy minulé generace. Dacia právě v prosinci 2025 ukazuje automobilovému světu, jak se to dělá. Nový Spring pro modelový rok 2026 není jen facelift – je to lekce z efektivity. Přináší techniku, která byla dosud vyhrazena dražším vozům, a přitom si drží cenovku, na kterou konkurence stále marně hledá odpověď.

Když Dacia Spring v roce 2021 vstoupila na trh, mnozí jí předpovídali roli outsidera. O čtyři roky později, s více než 40 000 prodanými kusy jen v Německu a neotřesitelnou pozicí v evropských prodejích, je jasné, že trefila hřebíček na hlavičku. Nyní však přichází moment pravdy. Dacia neusnula na vavřínech a představuje modernizaci, která mění pravidla hry v segmentu nejdostupnějších elektromobilů. Cíl byl jasný: Vylepšit vše podstatné, ale nesahat na cenu.

Kouzlo neviditelného: Platforma, která mění zážitek

To nejdůležitější se tentokrát neodehrálo v designovém studiu, ale pod kapotou. Inženýři překopali samotné základy vozu. Baterie je nově integrována přímo do zesíleného středového tunelu podvozku. Nejde jen o technický detail – tato změna dramaticky zvyšuje tuhost karoserie a optimalizuje rozložení hmotnosti.

Co to znamená pro řidiče? Starý Spring byl ve vyšších rychlostech občas nervózní. Ten nový sedí na silnici s jistotou dospělého auta. Ať už jedete po dálnici nebo kličkujete na namrzlé okresce, vůz působí stabilně a předvídatelně. K tomu připočtěte přepracované řízení s lepší zpětnou vazbou a máte před sebou auto, které se konečně řídí s radostí, ne jen z nutnosti.

Konečně "dospělý" výkon: 100 koní pod kapotou

Největší stížnost majitelů předchozích verzí? Nedostatek výkonu mimo město. Dacia naslouchala a pro rok 2026 vytahuje trumf. Původní motory jsou minulostí. Nabídku nyní tvoří dvě zcela nové jednotky:

  • Základní verze (52 kW / 70 k): Ideální do města, ale s dostatečnou rezervou.
  • Verze Extreme (75 kW / 100 k): Skutečný game-changer pro tento model.

Silnější verze s výkonem 100 koní mění Spring z "městského vozítka" na plnohodnotného univerzála. Zásadní je zde pružné zrychlení – manévr z 80 na 120 km/h, klíčový pro předjíždění, nyní zvládne za 6,9 sekundy (oproti nekonečným 26 sekundám u původní základní verze). Na dálnici se tak konečně nebudete cítit jako lovná zvěř.

Sázka na LFP: Baterie, která vydrží věky

Technologická premiéra

Spring je prvním modelem skupiny Renault, který nasazuje LFP (lithium-železo-fosfátovou) baterii. Proč je to skvělá zpráva?

  • Odolnost: LFP baterie lépe snášejí časté nabíjení do 100 %.
  • Bezpečnost: Vyšší tepelná stabilita a menší riziko požáru.
  • Cena: Tato technologie je levnější na výrobu, což Dacii umožnilo vylepšit auto bez zdražování.

S kapacitou 24,3 kWh a muší vahou kolem jedné tuny nabízí Spring dojezd 225 km (WLTP). Pro průměrného Evropana, který denně najede 34 km, to znamená nabíjení jednou týdně. A když už musíte nabíjet, volitelné 40kW DC nabíjení vás dostane z 20 % na 80 % za pauzu na kávu (29 minut).

Chytrý interiér a výbava pro rok 2026

Interiér nezapře svůj původ, ale chytře ho maskuje moderními technologiemi. Digitální přístrojový štít je nyní standardem. Dacia také přidala systém YouClip – geniálně jednoduché úchyty pro příslušenství (držáky na mobil, světla, háčky) rozmístěné po celém voze. Třešničkou na dortu je funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které si z auta můžete na chatě napájet gril nebo kávovar.

Dostupnost v ČR: Kdy a za kolik?

To nejlepší na závěr – nejde o hudbu vzdálené budoucnosti. V České republice se modernizovaný Spring (modelový rok 2026) začíná v předprodejích objevovat již nyní, na přelomu roku 2025/2026.

ParametrDacia Spring 2026 (Extreme)
Výkon motoru75 kW (100 k)
Kapacita baterie24,3 kWh (LFP)
Zrychlení 80-120 km/h6,9 s
Dojezd (WLTP)až 225 km
Odhadovaná cena odcca 420 000 Kč

První kusy by měly k českým zákazníkům dorazit na jaře 2026. S cenou startující okolo 420 000 Kč (v závislosti na výbavě a aktuálních akcích) tak Dacia Spring zůstává bezkonkurenčně nejdostupnějším plnohodnotným elektromobilem na trhu, který nyní konečně nedělá kompromisy v dynamice ani bezpečnosti.

Zdroj: Elektroauto-news.net a tiskové materiály Dacia (říjen/prosinec 2025).

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Škoda Enyaq | zdroj: skoda-storyboard.com

Český úspěch v Německu: Gigant Reemtsma rok testoval elektromobily, jako vítěze vybral Škodu Enyaq
Je to zpráva, která v Mladé Boleslavi potěší. Německá společnost Reemtsma, stojící za známými tabákovými značkami, dokončila náročný dvanáctiměsíční pilotní projekt. Cíl byl jasný: najít ideální elekt...

Tesla Supercharger

Předčasný dárek pro elektromobilisty. Tesla v Hradci spustila novou stanici, nabízí 12 stojanů a skvělou cenu
Majitelé elektromobilů směřující na východ Čech nebo do Polska mají důvod k oslavě. Tesla vyslyšela dlouholeté prosby a těsně před Vánoci zprovoznila strategicky klíčovou nabíjecí stanici. Nový Superc...

Elektromobil a čistá energie

EU uvolnila 40 miliard Kč: Německo buduje síť rychlonabíječek pro e-kamiony
Evropská komise schválila masivní podporu 1,6 miliardy eur (přibližně 40 miliard korun) pro výstavbu rychlonabíjecích stanic pro elektrické nákladní automobily v Německu. Tento klíčový krok se zaměřuj...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

Německý autoprůmysl čeká na elektromobily: prodeje vzrostou o 30 procent

Německý automobilový průmysl očekává v roce 2026 pouze mírné oživení celkového trhu, ale u elektromobilů počítá s výrazným růstem... >>

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost

Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně... >>

Japonci se nevzdávají: Nissan chystá protiútok na čínském trhu s modelem NX8

Japonský Nissan zintenzivňuje úsilí na čínském trhu s elektromobily, kde v posledních letech ztrácí pozice vůči domácím výrobcům.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Stralsund, GermanyStralsund, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hengersberg, GermanyHengersberg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, ItalyVerona, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.