Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Geely představuje novou hybridní technologii Leishen AI Hybrid 2.0 s rekordní termální účinností

Geely - zgh.com/media-center
Foto: Geely - zgh.com/media-center
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 13 Červen, 2025
Klíčové zprávy: Čínská automobilka Geely oficiálně oznámila novou generaci hybridního pohonu Leishen AI Hybrid 2.0 s rekordní termální účinností motoru 47,26%. Nový systém překonává konkurenční řešení BYD DM-i a bude dostupný ve třech variantách EM-i, EM-P a vodíkové.

47,26%

Termální účinnost motoru

2 l

Spotřeba na 100 km (Galaxy A7)

2100 km

Kombinovaný dojezd

Nová éra hybridních pohonů s umělou inteligencí

Geely dosáhla významného technologického průlomu s představením systému Leishen AI Hybrid 2.0, který stanovuje nové standardy v oblasti plug-in hybridních pohonů. Systém dosahuje termální účinnosti 47,26%, což je vyšší hodnota než u konkurenčního systému BYD DM-i s účinností 46,06%. Klíčovým prvkem je integrace algoritmů umělé inteligence, které optimalizují řízení malých proudů a prodlužují životnost baterie až o 15 procent.

Díky těmto AI vylepšením se systém NordThor AI Electric Hybrid 2.0 stal novým průmyslovým standardem pro sériově vyráběné motory. Platforma snižuje náklady na údržbu motoru a prodlužuje servisní intervaly o více než 50 procent.

— Li Chuanhai, viceprezident Geely Auto Group

Tři varianty pro různé potřeby zákazníků

Nový systém Leishen AI Hybrid 2.0 bude nabízen ve třech konfiguracích přizpůsobených různým požadavkům uživatelů. Varianta EM-i využívá přirozeně nasávaný 1,5litrový motor a bude označena speciálními nášivkami EM-i. První model s touto technologií bude sedan Geely Galaxy A7 se spotřebou pouhé 2 litry na 100 kilometrů a kombinovaným dojezdem 2100 kilometrů.

Leishen EM-i

  • 🏎️ Motor: 1,5l přirozeně nasávaný
  • 📊 Spotřeba: 2 litry / 100 km
  • 🎯 Model: Galaxy A7 sedan (H2 2025)

Leishen EM-P

  • 🚗 Motor: Turbocharged ICE + AWD
  • ⚡ Výkon: Zrychlení 0-100 km/h za 4,5s
  • 🎯 Model: Galaxy M9 SUV (H2 2025)

Vodíková varianta

  • 💪 Účinnost: Rekordních 48,15%
  • 🚀 Dostupnost: Q4 2025
  • 🎯 Modely: Sedan + SUV

Evolutkce hybridní technologie Geely

2021

První generace Leishen systému
Geely představilo první Leishen plug-in hybridní systém s motorem dosahujícím termální účinnosti 43,32% a třístupňovou převodovkou DHT. Systém byl označován střídavě jako NordThor nebo Leishen.

2024

Leishen EM-i první generace
Představení systému s termální účinností 46,5% a dojezdem až 2390 kilometrů. Testované vozidlo dosáhlo průměrné spotřeby pouhých 2,62 litru na 100 kilometrů.

2025

Leishen AI Hybrid 2.0
Nejnovější generace s rekordní termální účinností 47,26% a pokročilými AI algoritmy pro optimalizaci výkonu a životnosti baterie.

Konkurenční boj o nejúčinnější motor

Představení nové technologie Geely vyvolalo na čínském trhu reakci konkurence. BYD nedávno uvedlo svou pátou generaci DM systému s termální účinností 46,06%, kterou označilo za nejvyšší ze všech sériově vyráběných motorů. Geely však svým systémem Leishen AI Hybrid 2.0 tento rekord překonalo o více než jeden procentní bod.

Význam termální účinnosti

Termální účinnost je klíčovým ukazatelem toho, kolik chemické energie z paliva se přemění na kinetickou energii pohybující vozidlem. Vyšší termální účinnost znamená, že více než polovina energie z paliva se využije pro skutečný pohon vozidla. Pro srovnání - motory Formule 1 dosahují termální účinnosti kolem 50 procent, zatímco Toyota měla dříve nejúčinnější produkční motor s přibližně 41% účinností.

Technologické inovace a budoucí plány

Nový systém přináší řadu technologických novinek včetně pokročilého řízení spalování, variabilního mazání a systému rozděleného chlazení. Xingrui AI Cloud Power 2.0 systém využívá AI agenta s knihovnou více než 1000 jízdních scénářů pro optimalizaci spotřeby paliva. Tyto inovace umožňují vozidlu předvídat silniční podmínky a proaktivně optimalizovat celkovou spotřebu.

Budoucí vývoj: Vodíková varianta Leishen AI Hybrid 2.0 s termální účinností 48,15% bude představena ve čtvrtém čtvrtletí 2025. Tato technologie slibuje být nejuniverzálnějším řešením v historii a bude dostupná v sedanu i SUV.

Tento článek vychází z aktuálních informací o nové hybridní technologii Geely. Všechny uvedené technické parametry odpovídají oficiálním datům zveřejněným automobilkou.

Zdroj: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Renault Twingo E-Tech | zdroj: media.renault.com

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu
Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou odpovědí na levnou čínskou konkurenci. Sází na cenu pod 500 000 Kč, i...

Dálnice

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů
Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí nepříjemné změně. Programové prohlášení vlády Andreje Babiše jasně říká...

XPENG nabíjení na 400 kW stanici ČEZ

Rok 2026 změní vše. Přichází 500kW nabíjení, stovky kilometrů za 10 minut
Komfort cestování se v roce 2026 zásadně promění. Už nejde o maximální dojezd, ale o to, jak rychle ho doplníte. A nová generace vozů to zvládne dřív, než si stihnete vypít kávu. Zatímco automobilky p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu

Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz,... >>

Ford prodal 20 tisíc Mach-E za čtvrtletí. Klasický Mustang prohrává 2:1

Americká automobilka dosáhla rekordního růstu EV o 51 procent právě před zánikem dotací 7 500 dolarů. Zatímco elektrický crossover slaví... >>

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montbéliard, FranceMontbéliard, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hermsdorf, GermanyHermsdorf, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Füssen, GermanyFüssen, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.