47,26%
2 l
2100 km
Nová éra hybridních pohonů s umělou inteligencí
Geely dosáhla významného technologického průlomu s představením systému Leishen AI Hybrid 2.0, který stanovuje nové standardy v oblasti plug-in hybridních pohonů. Systém dosahuje termální účinnosti 47,26%, což je vyšší hodnota než u konkurenčního systému BYD DM-i s účinností 46,06%. Klíčovým prvkem je integrace algoritmů umělé inteligence, které optimalizují řízení malých proudů a prodlužují životnost baterie až o 15 procent.
Díky těmto AI vylepšením se systém NordThor AI Electric Hybrid 2.0 stal novým průmyslovým standardem pro sériově vyráběné motory. Platforma snižuje náklady na údržbu motoru a prodlužuje servisní intervaly o více než 50 procent.
Tři varianty pro různé potřeby zákazníků
Nový systém Leishen AI Hybrid 2.0 bude nabízen ve třech konfiguracích přizpůsobených různým požadavkům uživatelů. Varianta EM-i využívá přirozeně nasávaný 1,5litrový motor a bude označena speciálními nášivkami EM-i. První model s touto technologií bude sedan Geely Galaxy A7 se spotřebou pouhé 2 litry na 100 kilometrů a kombinovaným dojezdem 2100 kilometrů.
Leishen EM-i
- 🏎️ Motor: 1,5l přirozeně nasávaný
- 📊 Spotřeba: 2 litry / 100 km
- 🎯 Model: Galaxy A7 sedan (H2 2025)
Leishen EM-P
- 🚗 Motor: Turbocharged ICE + AWD
- ⚡ Výkon: Zrychlení 0-100 km/h za 4,5s
- 🎯 Model: Galaxy M9 SUV (H2 2025)
Vodíková varianta
- 💪 Účinnost: Rekordních 48,15%
- 🚀 Dostupnost: Q4 2025
- 🎯 Modely: Sedan + SUV
Evolutkce hybridní technologie Geely
První generace Leishen systému
Geely představilo první Leishen plug-in hybridní systém s motorem dosahujícím termální účinnosti 43,32% a třístupňovou převodovkou DHT. Systém byl označován střídavě jako NordThor nebo Leishen.
Leishen EM-i první generace
Představení systému s termální účinností 46,5% a dojezdem až 2390 kilometrů. Testované vozidlo dosáhlo průměrné spotřeby pouhých 2,62 litru na 100 kilometrů.
Leishen AI Hybrid 2.0
Nejnovější generace s rekordní termální účinností 47,26% a pokročilými AI algoritmy pro optimalizaci výkonu a životnosti baterie.
Konkurenční boj o nejúčinnější motor
Představení nové technologie Geely vyvolalo na čínském trhu reakci konkurence. BYD nedávno uvedlo svou pátou generaci DM systému s termální účinností 46,06%, kterou označilo za nejvyšší ze všech sériově vyráběných motorů. Geely však svým systémem Leishen AI Hybrid 2.0 tento rekord překonalo o více než jeden procentní bod.
Význam termální účinnosti
Termální účinnost je klíčovým ukazatelem toho, kolik chemické energie z paliva se přemění na kinetickou energii pohybující vozidlem. Vyšší termální účinnost znamená, že více než polovina energie z paliva se využije pro skutečný pohon vozidla. Pro srovnání - motory Formule 1 dosahují termální účinnosti kolem 50 procent, zatímco Toyota měla dříve nejúčinnější produkční motor s přibližně 41% účinností.
Technologické inovace a budoucí plány
Nový systém přináší řadu technologických novinek včetně pokročilého řízení spalování, variabilního mazání a systému rozděleného chlazení. Xingrui AI Cloud Power 2.0 systém využívá AI agenta s knihovnou více než 1000 jízdních scénářů pro optimalizaci spotřeby paliva. Tyto inovace umožňují vozidlu předvídat silniční podmínky a proaktivně optimalizovat celkovou spotřebu.