Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Hyundai zvyšuje výrobu v USA kvůli clům

Hyundai IONIQ9 - www.hyundainews.com
Foto: Hyundai IONIQ9 - www.hyundainews.com
Fotka autora Redakce
Redakce 20 Únor, 2025

Hyundai posiluje výrobní kapacity v USA

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor Group oznámila své plány na rozšíření výroby ve Spojených státech. Tento krok je reakcí na nově oznámená cla na dovoz automobilů, polovodičů a farmaceutických výrobků, která mají dosahovat 25 %. Americká vláda plánuje tato cla zavést od 2. dubna 2025, což přimělo Hyundai k přehodnocení své výrobní strategie.

Rozšíření výroby v Georgii a Alabamě

Jedním ze stěžejních prvků této strategie je výrazné zvýšení kapacity továrny Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) ve státě Georgia. Původně měla tato továrna produkovat pouze elektromobily, avšak nyní se Hyundai rozhodl rozšířit výrobu i o hybridní modely. Výrobní kapacita závodu HMGMA by se měla zvýšit ze současných 300 000 na 500 000 vozidel ročně.

Další navyšování produkce plánuje Hyundai také ve svém závodě v Alabamě. Továrna zde již nyní vyrábí 356 100 vozů ročně a předpokládá se, že tato čísla dále porostou.

Dopad amerických cel a strategie Hyundai

Díky těmto krokům chce Hyundai minimalizovat negativní dopady připravovaných tarifů na dovoz automobilů do USA. Větší podíl lokální výroby pomůže korejské automobilce snížit náklady spojené s importními cly a současně posílit její postavení na americkém trhu.

Význam pro americký automobilový trh

Hyundai není jedinou automobilkou, která reaguje na změny v obchodní politice USA zvýšením místní produkce. Podobná opatření přijímají i další výrobci s cílem udržet konkurenceschopnost a optimalizovat náklady. Navýšení výroby v továrnách Hyundaie tak nejen podpoří zaměstnanost v těchto regionech, ale také zlepší dostupnost vozidel pro americké zákazníky.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat
Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031 vyvinutý za miliardy yuanů se má stát alternativou k americkým technologiím. P...

Nabíjení elektromobilu

Frustrace z nabíjení EV končí: Nové platební systémy slibují spolehlivost
Řidiči elektromobilů si stále více stěžují na nespolehlivost a složitost nabíjení, což podkopává jejich důvěru v celou infrastrukturu. Problémem nejsou samotná vozidla, ale často skryté nedostatky v p...

Xpeng G6

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující 380 milionů RMB (přibližně 1,2 miliardy Kč). Společnost se tak výrazně...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Indie zdvojnásobila prodeje elektromobilů. Pomůže to jejímu smrtícímu ovzduší?

Bombaj, Dillí, Kalkata dusí toxický smog. Indie proto řeší nejhorší krizi kvality ovzduší na světě masivním přechodem na... >>

Tak i Čína občas nestíhá: Zeekr nečekaně šlápl na brzdu a odkládá modernizaci modelu 007

Jsme zvyklí na téměř nadzvukové tempo čínských automobilek, které chrlí nové modely a facelifty rychleji, než je západní konkurence... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

EU rozděluje 15 miliard korun na nabíjecí infrastrukturu

Evropská komise vybrala 70 projektů v 24 zemích, které získají celkem přes 600 milionů eur na výstavbu nabíjecích stanic a vodíkových... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weimar, GermanyWeimar, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schorndorf, GermanySchorndorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - SouthStockport, United Kingdom
8 míst • 250 kW
Oberhausen, GermanyOberhausen, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.