Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Inovativní systém Obexion FR zajišťuje bezpečnost při požárech lithiových baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 31 Leden, 2025

Nové mobilní řešení hašení pro záchranáře

Lithiové baterie jsou stále častější součástí moderních výrobků, jako jsou elektrokola, skútry, notebooky nebo chytré telefony. Narůstající množství těchto zařízení však přináší větší riziko vzniku požárů způsobených jejich přehřátím či poškozením. Společnost DGeo představila produkt Obexion FR, který je speciálně navržen pro pohotovostní složky, aby efektivně zvládaly tyto náročné situace.

Jak Obexion FR funguje?

Klíčovou technologickou složkou systému Obexion FR je sloučenina AkkuGrain, která cíleně působí na tři základní prvky ohnivého trojúhelníku – teplo, kyslík a palivo. Produkt okamžitě ochlazuje okolní prostředí extrakcí tepla a uvolňováním vody. Současně izoluje termální reakci a zamezuje přísunu kyslíku ke katodě baterie. Výsledkem je účinné zastavení šíření ohně a zabránění vznícení dalších částí baterie.

Ochrana před toxickými plyny

Systém Obexion FR se navíc postará o udržení takových hladin toxických plynů, které neohrozí zdraví zasahujících osob. Díky tomuto opatření si mohou profesionální hasiči a další záchranáři být jisti svou bezpečností při manipulaci s lithiovými bateriemi během kritických situací.

Snadná přeprava i skladování

Pro maximální praktičnost je Obexion FR dostupný v různých formátech včetně pytlů o hmotnosti 6,8 kg nebo 13,6 kg. Systém lze dodat předem naplněný do certifikovaných obalů o objemu 42 litrů nebo 113 litrů. Tyto nádoby jsou vhodné ke skladování i přepravě za mimořádných podmínek.

Certifikovaná bezpečnost

Výrobek prošel nezávislým testováním renomovanou organizací The Soteria Battery Innovation Group, která potvrdila jeho nehořlavost a spolehlivost. To činí Obexion FR ideálním řešením pro pohotovostní zásahy i následné bezpečné přemisťování poškozených baterií.

Řešení pro současnou výzvu

Podle slov Johna Glasera, ředitele vývoje obalových technologií ve společnosti DGeo, představuje Obexion FR odpověď na vzrůstající potřebu efektivního zvládání rizik spojených s požáry lithiových baterií v elektronických zařízeních. Díky tomuto systému mají první zásahové jednotky spolehlivé a snadno použitelné nástroje k ochraně zdraví i majetku.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Prodeje elektromobilů v USA klesají poprvé za dekádu o 2,1 procenta
Americký trh s elektromobily zaznamenal v roce 2025 první pokles za posledních deset let. Prodeje klesly o 2,1 procenta na 1,275 milionu vozů, což znamená konec éry neustálého růstu způsobený zrušením...

Baterie

Speciální pásky chrání baterie elektromobilů před požárem
Nová technologie lepicích pásek s tlakově citlivým lepidlem dokáže zpomalit nebo zcela zabránit šíření požáru mezi články baterií elektromobilů. Řešení je již dostupné a výrobci ho začínají masově vyu...

DongFeng BOX | zdroj: dfmotor.cz

Dongfeng odložil výrobu solid-state baterií na rok 2027
Čínský automobilový gigant Dongfeng posunul masovou výrobu solid-state baterií o rok později, než původně plánoval. Technologie s hustotou energie 350 Wh/kg měla být připravena už v září 2026.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

<div class="highlight-box">Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý... >>

Šéf Fordu varuje: Evropa riskuje budoucnost svého automobilového průmyslu

Výroba automobilů v EU klesla o tři miliony vozů ročně, investice do elektromobility se propadly na minimum a v roce 2024 zmizelo 90 000... >>

Konec nadvlády Tesly? Lucid Air stanovil nový rekord v efektivitě a konkurenci utekl o "parník"

Dlouhé roky platilo, že pokud chcete nejefektivnější elektromobil, jdete k Tesle. Rok 2025 ale přepisuje tabulky. Americký Lucid Motors s... >>

Rivian odhaluje vlastní AI čip a cestu k Levelu 4 autonomie do roku 2027

Automobilka Rivian na svém nedávném Autonomy & AI Day představila ambiciózní plány, které posouvají její elektromobily k vyšším... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Birch, UK - WestboundHeywood, United Kingdom
12 míst • 250 kW
Neuss, GermanyNeuss, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Demänova Village, SlovakiaLiptovský Mikuláš, Slovakia
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.