Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Inovativní systém Obexion FR zajišťuje bezpečnost při požárech lithiových baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 31 Leden, 2025

Nové mobilní řešení hašení pro záchranáře

Lithiové baterie jsou stále častější součástí moderních výrobků, jako jsou elektrokola, skútry, notebooky nebo chytré telefony. Narůstající množství těchto zařízení však přináší větší riziko vzniku požárů způsobených jejich přehřátím či poškozením. Společnost DGeo představila produkt Obexion FR, který je speciálně navržen pro pohotovostní složky, aby efektivně zvládaly tyto náročné situace.

Jak Obexion FR funguje?

Klíčovou technologickou složkou systému Obexion FR je sloučenina AkkuGrain, která cíleně působí na tři základní prvky ohnivého trojúhelníku – teplo, kyslík a palivo. Produkt okamžitě ochlazuje okolní prostředí extrakcí tepla a uvolňováním vody. Současně izoluje termální reakci a zamezuje přísunu kyslíku ke katodě baterie. Výsledkem je účinné zastavení šíření ohně a zabránění vznícení dalších částí baterie.

Ochrana před toxickými plyny

Systém Obexion FR se navíc postará o udržení takových hladin toxických plynů, které neohrozí zdraví zasahujících osob. Díky tomuto opatření si mohou profesionální hasiči a další záchranáři být jisti svou bezpečností při manipulaci s lithiovými bateriemi během kritických situací.

Snadná přeprava i skladování

Pro maximální praktičnost je Obexion FR dostupný v různých formátech včetně pytlů o hmotnosti 6,8 kg nebo 13,6 kg. Systém lze dodat předem naplněný do certifikovaných obalů o objemu 42 litrů nebo 113 litrů. Tyto nádoby jsou vhodné ke skladování i přepravě za mimořádných podmínek.

Certifikovaná bezpečnost

Výrobek prošel nezávislým testováním renomovanou organizací The Soteria Battery Innovation Group, která potvrdila jeho nehořlavost a spolehlivost. To činí Obexion FR ideálním řešením pro pohotovostní zásahy i následné bezpečné přemisťování poškozených baterií.

Řešení pro současnou výzvu

Podle slov Johna Glasera, ředitele vývoje obalových technologií ve společnosti DGeo, představuje Obexion FR odpověď na vzrůstající potřebu efektivního zvládání rizik spojených s požáry lithiových baterií v elektronických zařízeních. Díky tomuto systému mají první zásahové jednotky spolehlivé a snadno použitelné nástroje k ochraně zdraví i majetku.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD | zdroj: byd.com

Zatímco v ČR stojí elektromobil majlant, v Albánii je běžná realita. Co děláme špatně?
Čínský BYD Seagull stojí v Evropě přes půl milionu korun. V Albánii výrazně méně – a prodává se jako teplé housky. Malá balkánská země s průměrným platem 600 eur právě předběhla většinu Evropy v adopc...

Bez dotací - ilustrační foto

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility
Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí EU nabízí štědré dotace. Česko mezi ně nepatří – a přitom všichn...

Elektromobil v Anglii - ilustrační foto

Britská vláda má pro elektromobilisty „dárek“: Daň za kilometr potvrzena, známe přesný ceník
Dlouhé měsíce spekulací jsou u konce a výsledek majitele elektromobilů nepotěší. Spojené království definitivně ukončuje éru daňových prázdnin a zavádí kontroverzní systém zpoplatnění každé ujeté míle...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger

Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje... >>

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně

Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce... >>

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Frontier, UKBlackburn, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vouillé, FranceVouillé, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montélimar, FranceSaulce-sur-Rhône, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forli, ItalyForli, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.