Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Inovativní systém Obexion FR zajišťuje bezpečnost při požárech lithiových baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 31 Leden, 2025

Nové mobilní řešení hašení pro záchranáře

Lithiové baterie jsou stále častější součástí moderních výrobků, jako jsou elektrokola, skútry, notebooky nebo chytré telefony. Narůstající množství těchto zařízení však přináší větší riziko vzniku požárů způsobených jejich přehřátím či poškozením. Společnost DGeo představila produkt Obexion FR, který je speciálně navržen pro pohotovostní složky, aby efektivně zvládaly tyto náročné situace.

Jak Obexion FR funguje?

Klíčovou technologickou složkou systému Obexion FR je sloučenina AkkuGrain, která cíleně působí na tři základní prvky ohnivého trojúhelníku – teplo, kyslík a palivo. Produkt okamžitě ochlazuje okolní prostředí extrakcí tepla a uvolňováním vody. Současně izoluje termální reakci a zamezuje přísunu kyslíku ke katodě baterie. Výsledkem je účinné zastavení šíření ohně a zabránění vznícení dalších částí baterie.

Ochrana před toxickými plyny

Systém Obexion FR se navíc postará o udržení takových hladin toxických plynů, které neohrozí zdraví zasahujících osob. Díky tomuto opatření si mohou profesionální hasiči a další záchranáři být jisti svou bezpečností při manipulaci s lithiovými bateriemi během kritických situací.

Snadná přeprava i skladování

Pro maximální praktičnost je Obexion FR dostupný v různých formátech včetně pytlů o hmotnosti 6,8 kg nebo 13,6 kg. Systém lze dodat předem naplněný do certifikovaných obalů o objemu 42 litrů nebo 113 litrů. Tyto nádoby jsou vhodné ke skladování i přepravě za mimořádných podmínek.

Certifikovaná bezpečnost

Výrobek prošel nezávislým testováním renomovanou organizací The Soteria Battery Innovation Group, která potvrdila jeho nehořlavost a spolehlivost. To činí Obexion FR ideálním řešením pro pohotovostní zásahy i následné bezpečné přemisťování poškozených baterií.

Řešení pro současnou výzvu

Podle slov Johna Glasera, ředitele vývoje obalových technologií ve společnosti DGeo, představuje Obexion FR odpověď na vzrůstající potřebu efektivního zvládání rizik spojených s požáry lithiových baterií v elektronických zařízeních. Díky tomuto systému mají první zásahové jednotky spolehlivé a snadno použitelné nástroje k ochraně zdraví i majetku.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy
Čínský výrobce elektromobilů Li Auto zásadně mění strategii – místo čtyřletých cyklů bude uvádět nové platformy každé 2 roky a urychluje expanzi na zámořské trhy včetně Evropy. Firma přiznává, že podc...

Ilustrační foto

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility
Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý automobilový trh čelí dokonalé bouři. Na konferenci v Esslingenu vy...

BYD | zdroj: byd.com

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd
Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z dosavadních 376 na více než 400 kilometrů, což výrazně zlepší pou...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?

Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s... >>

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za... >>

Tak už i Nissan oznamuje solid-state baterie. Od roku 2028 tak čekejme dvojnásobné dojezdy

Závod o bateriový svatý grál má dalšího silného hráče – nebo spíše, Nissan teď hlasitě potvrzuje své ambice. Japonská automobilka,... >>

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd

Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Porto-Vecchio, FrancePorto-Vecchio, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grosseto, ItalyGrosseto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.