Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jak nabíjet elektromobil doma? Nabíječka na 230 V

Ilustrační foto

Při přechodu od spalovacího vozu k elektromobilu jsem měl mnoho otázek ohledně domácího nabíjení. Když se začnete zajímat o elektromobilitu, narazíte na pojmy jako wallbox nebo veřejné rychlonabíječky. Na trhu je však tolik různých možností a typů konektorů, že se v tom nováček může snadno ztratit.

Typ 2 konektor

Nejčastějším konektorem pro nabíjení elektromobilů je Typ 2 (AC). U nás najdete mnoho nabíjecích kabelů tohoto typu a u většiny vozů je tento kabel součástí příslušenství. Například u elektromobilu MG ZS EV je dodáván dobíjecí kabel s konektory Typ 2 na obou stranách. Jeden konec připojíte do vozu, ale druhý konec do běžné zásuvky (ani do CEE 400V) nepřipojíte. Budete potřebovat buď redukci, nebo nabíječku do 230V.

Cestovní nabíjecí kabel do 230V

V mém případě jsem potřeboval delší cestovní kabel o délce 10 metrů. Zaujala mě nabíječka z eshopu evpartner.cz, která nabízí možnost nastavení výkonu nabíjení. Je třeba pamatovat, že zapojení 16A nabíječky na 16A jistič může způsobit vyhození jističe - stačí na okruhu zapojit nějakou další drobnost. Proto jsem chtěl nabíječku s možností regulace výkonu nabíjení. Tato nabíječka umožňuje nabíjení na pěti úrovních - 6A, 8A, 10A, 13A a 16A. Minimální výkon je 1,2 kW, maximální 3,6 kW. Osobně nabíjím na 13A, což poskytuje proud cca 2,5 kW.

Obrázek
Ilustrační foto - zdroj evpartner.cz
Cestovní nabíječka - zdroj evpartner.cz

U tak dlouhého kabelu dochází k energetickým ztrátám, takže do elektromobilu dorazí o něco méně energie, než ukazuje měřič spotřeby na nabíjecím kabelu. Kratší kabel by byl ekonomičtější a snížil by spotřebu.

Nabíjecí kabel je vybaven ochrannými prvky jako ochrana proti podpětí, přepětí, přehřátí nebo zkratu. Nabíječka je certifikována podle standardu IP 65, což znamená, že je zcela chráněna proti prachu a odolá proudění vody, tedy dešti či stříkající vodě. Nabíječku ale nezkoušejte ponořit do vody.

Obrázek
Nabíjecí kabel
Nabíjecí kabel AC, konektor Typ 2, max. 3,6 kW

Tento nabíjecí kabel je vhodný nejen pro elektromobily, ale také pro hybridní vozy (PHEV), které musí disponovat konektorem Typ 2.

Cestovní nabíječku můžete zakoupit u prodejce evpartner.cz, který nabízí i bezplatné zaškolení nebo nákup pro firmy s 0% DPH.

Štítky

  • nabíjení
  • Elektromobilita
  • Elektroauta
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 18 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínský výrobce GAC představil létající automobil AirCab

Automobilka GAC Group představila na autosalonu v Hongkongu dvoumístný létající vůz AirCab pod značkou Govy. Vůz s vertikálním startem a... >>

Xpeng zaznamenal výrazný růst dodávek elektromobilů v květnu

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng v květnu dosáhl meziročního nárůstu dodávek o 230 %, když celkem dodal 33 525 vozů. Hlavními... >>

Volkswagen rozšiřuje legendární řadu GTI o elektrické modely

Volkswagen připravuje revoluci v segmentu sportovně laděných elektromobilů. Po letech úspěchů spalovacích GTI modelů přichází německá... >>

Čínští výrobci elektromobilů mění evropský trh: BYD předstihlo Teslu, Xiaomi chystá konkurenční SUV

Čínská automobilka BYD zaznamenala historický milník při expanzi na evropský trh, když v dubnu poprvé překonala prodeje čistě... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.