Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Jak nabíjet elektromobil doma? Nabíječka na 230 V

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Červenec, 2024

Při přechodu od spalovacího vozu k elektromobilu jsem měl mnoho otázek ohledně domácího nabíjení. Když se začnete zajímat o elektromobilitu, narazíte na pojmy jako wallbox nebo veřejné rychlonabíječky. Na trhu je však tolik různých možností a typů konektorů, že se v tom nováček může snadno ztratit.

Typ 2 konektor

Nejčastějším konektorem pro nabíjení elektromobilů je Typ 2 (AC). U nás najdete mnoho nabíjecích kabelů tohoto typu a u většiny vozů je tento kabel součástí příslušenství. Například u elektromobilu MG ZS EV je dodáván dobíjecí kabel s konektory Typ 2 na obou stranách. Jeden konec připojíte do vozu, ale druhý konec do běžné zásuvky (ani do CEE 400V) nepřipojíte. Budete potřebovat buď redukci, nebo nabíječku do 230V.

Cestovní nabíjecí kabel do 230V

V mém případě jsem potřeboval delší cestovní kabel o délce 10 metrů. Zaujala mě nabíječka z eshopu evpartner.cz, která nabízí možnost nastavení výkonu nabíjení. Je třeba pamatovat, že zapojení 16A nabíječky na 16A jistič může způsobit vyhození jističe - stačí na okruhu zapojit nějakou další drobnost. Proto jsem chtěl nabíječku s možností regulace výkonu nabíjení. Tato nabíječka umožňuje nabíjení na pěti úrovních - 6A, 8A, 10A, 13A a 16A. Minimální výkon je 1,2 kW, maximální 3,6 kW. Osobně nabíjím na 13A, což poskytuje proud cca 2,5 kW.

Obrázek
Ilustrační foto - zdroj evpartner.cz
Cestovní nabíječka - zdroj evpartner.cz

U tak dlouhého kabelu dochází k energetickým ztrátám, takže do elektromobilu dorazí o něco méně energie, než ukazuje měřič spotřeby na nabíjecím kabelu. Kratší kabel by byl ekonomičtější a snížil by spotřebu.

Nabíjecí kabel je vybaven ochrannými prvky jako ochrana proti podpětí, přepětí, přehřátí nebo zkratu. Nabíječka je certifikována podle standardu IP 65, což znamená, že je zcela chráněna proti prachu a odolá proudění vody, tedy dešti či stříkající vodě. Nabíječku ale nezkoušejte ponořit do vody.

Obrázek
Nabíjecí kabel
Nabíjecí kabel AC, konektor Typ 2, max. 3,6 kW

Tento nabíjecí kabel je vhodný nejen pro elektromobily, ale také pro hybridní vozy (PHEV), které musí disponovat konektorem Typ 2.

Cestovní nabíječku můžete zakoupit u prodejce evpartner.cz, který nabízí i bezplatné zaškolení nebo nákup pro firmy s 0% DPH.

Štítky

  • nabíjení
  • Elektromobilita
  • Elektroauta

Mohlo by vás zajímat

Elektromotor v elektromobilu

Revoluce pod kapotou: Němci našli recept, jak se u elektromobilů zbavit závislosti na vzácných kovech
Noční můra automobilek v podobě drahých a nedostupných surovin se může rozplynout. Inženýři představili unikátní platformu, která dokáže z elektromotorů zcela vymazat vzácné zeminy. Nová technologie s...

Ilustrační foto - Exeed

Luxusní SUV za cenu Fabie? Exeed ET5 šokuje dojezdem 1 300 km a cenovkou pod půl milionu
Čínské Chery dnes vytáhlo trumf, který může evropské konkurenci zamotat hlavu. Nové prémiové SUV Exeed ET5 maže obavy z nabíjení díky technologii EREV a nabízí výbavu, za kterou byste jinde platili mi...

Škoda Elroq | zdroj: skoda-storyboard.com

Fenomén Elroq: Za necelý rok 100 000 aut. Škoda vládne prodejům v klíčových zemích
Mladoboleslavská automobilka má v rukou skutečný hit. Necelý rok po zahájení výroby sjel z linky jubilejní Elroq s pořadovým číslem 100 000. Elektrické SUV se stalo prodejním fenoménem, který překvapi...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.

Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4,... >>

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Nový Renault Trafic E-Tech: Nabíjí rychleji než většina osobáků a ujede 450 km

Zatímco konkurence často jen upravuje starší platformy, Renault staví svou budoucnost na 800V architektuře. Nadcházející Trafic E-Tech... >>

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství

Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Giessen, GermanyGiessen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Larkhill, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Contest, FranceSaint-Contest, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.