Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Keramické membrány urychlí výrobu lithiových anod pro baterie

Novinka

Průlom v technologii lithiových baterií

Společnost Pure Lithium oznámila zásadní inovaci v oblasti výroby lithiových anod pro moderní bateriové aplikace. Vyvinula speciální keramickou membránu, která efektivně blokuje vodu a umožňuje efektivnější extrakci lithia z roztoků. Tato technologie by mohla znamenat významný posun ve výrobě lithium-kovových baterií.

Funkce a význam keramické membrány

Nová flexibilní keramická membrána nejen urychluje produkci lithia, ale také funguje jako pevný elektrolyt i separátor. To znamená, že zvyšuje bezpečnost a výkonnost baterií tím, že brání nežádoucím chemickým reakcím v článcích.

Spolupráce s Saint-Gobain Ceramics

Technologie získává podporu také ze strany společnosti Saint-Gobain Ceramics, která se postará o škálování výroby. Podle slov CEO Nicolase Miègevilla se inovace stane zásadním prvkem pro globální přechod k elektromobilitě a udržitelným zdrojům energie.

Budoucnost lithiových baterií

Díky této průlomové membráně se zvyšuje efektivita a ekologičnost celého procesu výroby lithiových článků. Tento posun umožní masovější využití lithium-kovových baterií, které mají oproti tradičním lithium-iontovým bateriím vyšší kapacitu a delší životnost.

Význam pro elektromobilitu

Modernizace bateriových technologií je klíčová pro rozvoj elektromobilů. Efektivnější extrakce lithia a jeho použití v pokročilých bateriích může vést k delšímu dojezdu elektromobilů i nižším výrobním nákladům, což urychlí jejich širší adopci na trhu.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 6 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Historický milník: Česko má 50 tisíc elektromobilů, ale Norsko nás demoluje

Česká republika dosáhla významného milníku v elektromobilitě. Na začátku září 2025 počet registrovaných bateriových elektromobilů... >>

Jaké elektromobily nás čekají na podzim 2025? Tři modely, které musíte znát

Na podzim 2025 se Mnichov stane epicentrem elektromobility. Autosalon IAA Mobility přinese premiéry tří zásadních novinek: dostupného... >>

Zásadní změna ve Fordu? Proč 5 miliard USD změní budoucnost elektrických pick-upů!

Ford sází miliardy na revoluci v elektromobilitě! Americký gigant oznámil investici 5 miliard USD, která má zcela přepsat pravidla hry.... >>

Proč je miliardová injekce pro Nio dobrá zpráva pro české řidiče elektromobilů?

Finanční trhy zareagovaly na novou emisi akcií Nio s opatrností, ale pro milovníky elektromobilů je to jasný signál. Společnost získala... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Udine, ItalyMartignacco, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bergkamen, GermanyBergkamen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herford, GermanyHerford, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Illertissen, GermanyIllertissen, Germany
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alessandria, ItalyAlessandria, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lübeck, GermanyLübeck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.