Revoluce v hybridní elektromobilitě
Model L7 od Li Auto se za 26 měsíců od uvedení na trh zařadil mezi nejúspěšnější extended-range elektromobily (EREV). Tato technologie využívá primárně elektrický pohon s baterií, kterou během jízdy dobíjí malý spalovací motor – řeší tak obavy z dojezdu typické pro čistě bateriová vozidla.
Modelová strategie a tržní úspěch
Li Auto aktuálně nabízí čtyři modely řady L (L6, L7, L8, L9) a víceúčelový vůz Mega MPV. V březnu letošního roku tvořil L7 téměř čtvrtinu měsíčních dodávek společnosti. Nejnovější aktualizace řady L-Series z 8. května přináší technologická vylepšení při zachování cenové hladiny od 301 800 čínských juanů (asi 1,4 milionu Kč).
Prodejní čísla a globální expanze
Za první čtyři měsíce roku 2024 společnost dodala 126 803 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 19,4 %. Zatímco dubnové prodeje meziročně vzrostly o 31,6 %, mezi měsíci březen/duben došlo k mírnému poklesu o 7,46 %. Firma zároveň expanduje na filipínský trh, čímž posiluje svou pozici v jihovýchodní Asii.
Technologický pokrok a plány do budoucna
Nový model i8 s délkou 5085 mm představuje technologický skok – baterie s 5C nabíjecí technologií umožňuje ultra-rychlé dobíjení. Tato lithium-ternární baterie dokáže přijmout výkon až pětinásobku své kapacity (v kW), což výrazně zkracuje dobu strávenou u nabíječky.
Zákulisí vývoje úspěšného modelu
Zajímavostí je, že vývoj L7 málem skončil v září 2022, kdy jej chtěl generální ředitel Li Xiang zrušit. Zásah vedoucích pracovníků společnosti však vedl k dokončení projektu, který se nakonec stal jedním z pilířů firemního úspěchu. Dnes řada L-Series překonala hranici milionu dodaných vozů.
Zdroj: cnevpost.com