Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Li Auto propustilo desítky zaměstnanců kvůli svolání 10 tisíc vozů

Statistiky elektromobilů
Foto: Statistiky elektromobilů
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 14 Listopad, 2025

Dramatický požár spustil lavinu problémů

Konec října se stal pro čínskou automobilku Li Auto zlomovým okamžikem. Vůz Li Mega projížděl křižovatkou, když z jeho podvozku začaly vyšlehovat jiskry. Během několika desítek sekund celé vozidlo zachvátily plameny. Incident okamžitě vyvolal vlnu diskusí o bezpečnosti elektromobilů této značky.

Následné vyšetřování odhalilo, že příčinou požáru byl únik chladicí kapaliny v bateriové jednotce. Li Auto se rozhodlo jednat rychle a 7. listopadu oznámilo svolání všech 10 tisíc vozů Li Mega z roku 2024 – což představuje polovinu všech kdy prodaných kusů tohoto modelu.

Náklady na svolání dosáhnou miliard

Analytici z China Renaissance Securities odhadují, že výměna komponentů u každého vozidla bude stát přibližně 365 tisíc korun. Celkové náklady na svolání tak mohou dosáhnout astronomických 29,6 miliardy korun, což výrazně zasáhne do ziskovosti společnosti.

"Negativní dopad svolání může ovlivnit prodeje Li Auto ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku i v prvním čtvrtletí příštího roku," varují analytici. Pro společnost, která se snaží konkurovat etablovaným hráčům na čínském trhu elektromobilů, jde o vážný problém.

Propouštění zasáhlo klíčové týmy

Li Auto reagovalo na krizi tvrdě. Ve dvou interních memorandech oznámilo disciplinární opatření vůči 14 zaměstnancům. Propuštění se dotklo pracovníků z několika klíčových oddělení:

  • Týmu pro ověřování chladicích systémů
  • Oddělení testování baterií
  • Skupiny zajišťující kvalitu a bezpečnost

Někteří vedoucí pracovníci přišli o roční bonusy a možnost povýšení. Společnost tak jasně dala najevo, že za kvalitu produktů budou zaměstnanci nést osobní odpovědnost.

Problémy se rozšířily i na další modely

Potíže Li Auto nekončí u modelu Mega. Majitelé vozů řady L z roku 2025 si stěžují na neobvyklé zvuky z předních kol, které se objevují krátce po převzetí vozidla. Problém se týká modelů Li L6, Li L7, Li L8 a Li L9 s technologií EREV (extended-range electric vehicle).

EREV technologie kombinuje elektromotor s malým spalovacím motorem, který slouží jako generátor pro dobíjení baterie. Ačkoliv Li Auto identifikovalo příčinu problému a vyměnilo vadné díly, majitelům nenabídlo žádnou kompenzaci, což vyvolalo další vlnu nespokojenosti.

"Toto významně ovlivnilo pověst společnosti v oblasti kvality produktů a bezpečnosti," přiznalo Li Auto v dnešním memorandu. Pro značku, která se snaží budovat důvěru zákazníků na konkurenčním čínském trhu, představují tyto problémy vážnou výzvu do budoucna.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

EV novinky baterie

Nové konsorcium Together urychlí výstavbu gigatováren na baterie po celém světě
Nezisková organizace Upcell Alliance představila konsorcium „Together“, které si klade za cíl výrazně zrychlit výstavbu a zprovoznění gigatováren na baterie po celém světě. Tato nová iniciativa, rozši...

Nabíjení elektromobilu

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie
Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání desítky kilometrů dojezdu. Zjistili jsme, které návyky mají skutečný dopad n...

Ilustrační foto

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?
Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející jsou zprávy od gigantů jako Volkswagen, kteří omezují výrobu a st...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Braak, GermanyBraak, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuss, GermanyNeuss, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Pau, FrancePau, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.