Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Listopadové dodávky elektromobilů: Přehled čínských značek Zeekr, NIO, BYD a XPENG

Ilustrační foto
Fotka autora Redakce
Redakce 1 Prosinec, 2024

Zeekr: Rekordní nárůst dodávek

Společnost Zeekr v listopadu 2024 dodala 27 011 vozidel, čímž dosáhla meziročního růstu o 106 %. Od začátku roku bylo dodáno celkem 194 933 vozidel. Cumulativní dodávky od vzniku společnosti nyní překročily hranici 390 000 vozidel.

Zeekr je relativně novou značkou na trhu, specializující se na chytré elektromobily. Tento segment zahrnuje vozidla s pokročilými technologiemi, jako jsou asistenční systémy pro řidiče a integrace chytrých funkcí.

NIO: Stabilní růst a výročí

NIO dodalo v listopadu 20 575 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 28,9 %. Od začátku roku dosáhly dodávky 190 832 kusů, což je o 34,4 % více než v loňském roce. Celkové dodávky NIO od založení firmy nyní činí 640 426 vozidel.

Firma si zároveň připomněla své 10. výročí. Během této doby se etablovala jako průkopník v oblasti elektromobilů s důrazem na inovace a budování komunitního zázemí.

BYD: Překročení ročních cílů

BYD překonal svůj roční cíl 3,6 milionu vozidel již v listopadu. Jen za listopad prodal 504 804 osobních vozidel, což představuje meziroční nárůst o 67,2 %. Celkové prodeje za období leden až listopad činí 3 740 930 vozidel, což je o 40 % více než ve stejném období loňského roku.

BYD (Build Your Dreams) se zaměřuje na tzv. NEV (New Energy Vehicles), což zahrnuje čistě elektrická vozidla (BEV) i plug-in hybridy (PHEV). Společnost přestala vyrábět čistě spalovací vozy již v dubnu 2022.

XPENG: Rekordní dodávky a expanze

XPENG dosáhl v listopadu rekordních dodávek 30 895 vozidel, což je meziroční nárůst o 54 %. Model MONA M03 překonal hranici 10 000 dodávek již třetí měsíc v řadě a nový model P7+ zaznamenal 7 000 dodávek během prvních 23 dnů po uvedení na trh.

Firma navíc rozšířila svou působnost do Nepálu a Velké Británie. Model G6 získal ocenění za technologický průlom na dánské soutěži Car of the Year 2024.

Čínské automobilky dále upevňují své postavení na trhu elektromobilů, přičemž každá z nich představuje odlišný přístup k technologii a zákaznické strategii. Tyto výsledky podtrhují dynamický růst trhu s elektromobily.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

VW zastavil výrobu legendárního Buzzu. Nostalgie nestačí na překonání kruté reality
Elektrický nástupce kultovního Volkswagen Microbusu měl být hitem. Místo toho stojí výroba v Hannoveru a dealerům se vozy hromadí na skladech přes sto dní. Za cenu přesahující 1,1 milionu korun dostan...

Statistiky elektromobilů

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla
Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání? Nerealistická očekávání vytvářejí falešný dojem stagnace. Hybridy s 35 % trhu...

Elektromobil a baterie

Solid-state baterie: Naděje, nezávislost nebo jen další drahá hračka pro bohaté?
Sliby o zázračných solid-state bateriích znějí jako sen. Dojezd 1300 km, nabití za deset minut. Po říjnových oznámeních Toyoty, Chery a Nissanu to vypadá, že revoluce je za dveřmi. Má to ale dva háčky...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Bývalý šéf Stellantis odpálil bombu. V nové knize píše o rozpadu a převzetí Fiatu a Peugeotu Čínou

Je to zpráva, která otřásá autoprůmyslem. Carlos Tavares, donedávna nejmocnější muž Stellantis, byl loni odvolán. Nyní ve své knize... >>

Bez dotací mezi nejlepšími: Češi kupují elektromobily rychleji než Němci či Francouzi

Zatímco Německo a Francie nabízejí tisíce eur na elektromobily, z první světové desítky nejrychleji rostoucích trhů vypadly. Česká... >>

Staré auto, nové srdce a cena pod 700 tisíc. Tohle je nový Chevrolet Bolt

General Motors se rozhodl jít proti proudu. Místo drahých novinek vrací na scénu legendární jméno Chevrolet Bolt, ale s tajnou zbraní: novou... >>

633 km na jedno nabití za necelý milion. Zkoušeli jsme novou Kiu EV4

Korejci poprvé vyrábějí elektromobil v Evropě – a hned ve slovenské Žilině, jen pár kilometrů od českých hranic. Kia EV4 ujede až 633... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Forte dei Marmi, ItalyForte dei Marmi, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forli, ItalyForli, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rezekne, LatviaRēzekne, Latvia
4 míst • 150 kW
Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Ljubljana, SloveniaLjubljana, Slovenia
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.