Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Listopadové dodávky elektromobilů: Přehled čínských značek Zeekr, NIO, BYD a XPENG

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Redakce
Redakce 1 Prosinec, 2024

Zeekr: Rekordní nárůst dodávek

Společnost Zeekr v listopadu 2024 dodala 27 011 vozidel, čímž dosáhla meziročního růstu o 106 %. Od začátku roku bylo dodáno celkem 194 933 vozidel. Cumulativní dodávky od vzniku společnosti nyní překročily hranici 390 000 vozidel.

Zeekr je relativně novou značkou na trhu, specializující se na chytré elektromobily. Tento segment zahrnuje vozidla s pokročilými technologiemi, jako jsou asistenční systémy pro řidiče a integrace chytrých funkcí.

NIO: Stabilní růst a výročí

NIO dodalo v listopadu 20 575 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 28,9 %. Od začátku roku dosáhly dodávky 190 832 kusů, což je o 34,4 % více než v loňském roce. Celkové dodávky NIO od založení firmy nyní činí 640 426 vozidel.

Firma si zároveň připomněla své 10. výročí. Během této doby se etablovala jako průkopník v oblasti elektromobilů s důrazem na inovace a budování komunitního zázemí.

BYD: Překročení ročních cílů

BYD překonal svůj roční cíl 3,6 milionu vozidel již v listopadu. Jen za listopad prodal 504 804 osobních vozidel, což představuje meziroční nárůst o 67,2 %. Celkové prodeje za období leden až listopad činí 3 740 930 vozidel, což je o 40 % více než ve stejném období loňského roku.

BYD (Build Your Dreams) se zaměřuje na tzv. NEV (New Energy Vehicles), což zahrnuje čistě elektrická vozidla (BEV) i plug-in hybridy (PHEV). Společnost přestala vyrábět čistě spalovací vozy již v dubnu 2022.

XPENG: Rekordní dodávky a expanze

XPENG dosáhl v listopadu rekordních dodávek 30 895 vozidel, což je meziroční nárůst o 54 %. Model MONA M03 překonal hranici 10 000 dodávek již třetí měsíc v řadě a nový model P7+ zaznamenal 7 000 dodávek během prvních 23 dnů po uvedení na trh.

Firma navíc rozšířila svou působnost do Nepálu a Velké Británie. Model G6 získal ocenění za technologický průlom na dánské soutěži Car of the Year 2024.

Čínské automobilky dále upevňují své postavení na trhu elektromobilů, přičemž každá z nich představuje odlišný přístup k technologii a zákaznické strategii. Tyto výsledky podtrhují dynamický růst trhu s elektromobily.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Volvo EX 30 CC | zdroj: volvocars.com

Velký přehled verzí Volva EX30: Od městské stylovky po vrcholný Cross Country. Vyznáte se v nich?
S příchodem nových variant se z modelu EX30 stává komplexní modelová řada. Zákazník má nyní na výběr ze tří charakterů, které se neliší jen vzhledem, ale zásadně i technikou a cenou. Zatímco základ st...

Autonomní řízení

"Vidí víc než já": Německý novinář vyzkoušel Tesla FSD a je ohromen
Model 3 s FSD samostatně objíždí staveniště, brzdí před chodci a mění pruhy v hustém berlínském provozu. Robin Hornig z Auto Bild seděl vedle a sledoval, jak technologie, která už funguje v sedmi zemí...

Model S infotainment | zdroj: tesla.com

Tesla začala rozdávat dárky: AI naviguje, fotí selfie
Majitelé Tesel se dnes ráno probudili k překvapení – jejich auta během noci získala AI asistenta, který ovládá navigaci přirozenou řečí. Holiday Update 2025 přináší Grok integraci, 3D mapy Supercharge...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce

Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění.... >>

Čína chce brzdit elektromobily: Konec rakety pod kapotou?

Představte si, že každé ráno při startu vašeho elektromobilu musíte znovu aktivovat sportovní režim, abyste mohli využít plný výkon.... >>

Na benzince platíte kartou 30 let. U nabíječky musíte čekat týden na čip. Proč?

V německém Koblenzi otevřeli rychlonabíjecí park, kde zaplatíte běžnou kartou – přesně jako na benzince. Žádná registrace, žádná... >>

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého

Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Saint-Quentin, FranceSaint-Quentin, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Val-de-Meuse, FranceVal-de-Meuse, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rade Appel, GermanyNeu Wulmstdorf, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.