Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Listopadové dodávky elektromobilů: Přehled čínských značek Zeekr, NIO, BYD a XPENG

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Redakce
Redakce 1 Prosinec, 2024

Zeekr: Rekordní nárůst dodávek

Společnost Zeekr v listopadu 2024 dodala 27 011 vozidel, čímž dosáhla meziročního růstu o 106 %. Od začátku roku bylo dodáno celkem 194 933 vozidel. Cumulativní dodávky od vzniku společnosti nyní překročily hranici 390 000 vozidel.

Zeekr je relativně novou značkou na trhu, specializující se na chytré elektromobily. Tento segment zahrnuje vozidla s pokročilými technologiemi, jako jsou asistenční systémy pro řidiče a integrace chytrých funkcí.

NIO: Stabilní růst a výročí

NIO dodalo v listopadu 20 575 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 28,9 %. Od začátku roku dosáhly dodávky 190 832 kusů, což je o 34,4 % více než v loňském roce. Celkové dodávky NIO od založení firmy nyní činí 640 426 vozidel.

Firma si zároveň připomněla své 10. výročí. Během této doby se etablovala jako průkopník v oblasti elektromobilů s důrazem na inovace a budování komunitního zázemí.

BYD: Překročení ročních cílů

BYD překonal svůj roční cíl 3,6 milionu vozidel již v listopadu. Jen za listopad prodal 504 804 osobních vozidel, což představuje meziroční nárůst o 67,2 %. Celkové prodeje za období leden až listopad činí 3 740 930 vozidel, což je o 40 % více než ve stejném období loňského roku.

BYD (Build Your Dreams) se zaměřuje na tzv. NEV (New Energy Vehicles), což zahrnuje čistě elektrická vozidla (BEV) i plug-in hybridy (PHEV). Společnost přestala vyrábět čistě spalovací vozy již v dubnu 2022.

XPENG: Rekordní dodávky a expanze

XPENG dosáhl v listopadu rekordních dodávek 30 895 vozidel, což je meziroční nárůst o 54 %. Model MONA M03 překonal hranici 10 000 dodávek již třetí měsíc v řadě a nový model P7+ zaznamenal 7 000 dodávek během prvních 23 dnů po uvedení na trh.

Firma navíc rozšířila svou působnost do Nepálu a Velké Británie. Model G6 získal ocenění za technologický průlom na dánské soutěži Car of the Year 2024.

Čínské automobilky dále upevňují své postavení na trhu elektromobilů, přičemž každá z nich představuje odlišný přístup k technologii a zákaznické strategii. Tyto výsledky podtrhují dynamický růst trhu s elektromobily.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility
Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý automobilový trh čelí dokonalé bouři. Na konferenci v Esslingenu vy...

EV v Česku

Volkswagen ovládl německé firemní flotily: Každý druhý služební vůz je z VW
Koncern Volkswagen dosáhl v říjnu v Německu historického úspěchu - téměř každý druhý nově registrovaný služební automobil (49,5 %) pochází z jeho značek. Za celý rok 2024 drží podíl 48,6 procenta a př...

Ilustrační foto

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy
Čínský výrobce elektromobilů Li Auto zásadně mění strategii – místo čtyřletých cyklů bude uvádět nové platformy každé 2 roky a urychluje expanzi na zámořské trhy včetně Evropy. Firma přiznává, že podc...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?

Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní... >>

Hyundai vytáhl na Porsche geniální zbraň. Kde Němci potřebují převodovku, tam Korejci použili „neviditelný“ trik

Porsche sází na mechanickou převodovku, Korejci zvolili cestu digitální magie. Hyundai poodhalil, co přesně se děje v útrobách jejich... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Toyota prodala 879 tisíc aut, ale elektrická tvoří stále jen 2,2 %. Přesto něco je jinak

Toyota v září prodala 879 314 vozů a potvrdila růst o 3,1 procenta. Čistě elektrická auta? Pouhá 2,2 procenta prodejů. Tesla za stejné... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Alicante, SpainAlicante, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Udine, ItalyMartignacco, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rezekne, LatviaRēzekne, Latvia
4 míst • 150 kW
Sant Cugat, SpainBarcelona, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.