Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Lucid Gravity: Revoluce v rychlosti nabíjení elektromobilů

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Leden, 2025

Společnost Lucid Motors, známá svým luxusním sedanem Air, představuje své první SUV s názvem Lucid Gravity. Tento vůz slibuje kombinaci špičkového výkonu, prostorného interiéru a mimořádného dojezdu, čímž nastavuje nová měřítka v segmentu elektrických SUV.

Výjimečný dojezd a nabíjení

Lucid Gravity dosahuje podle odhadů EPA dojezdu až 450 mil (přibližně 724 kilometrů) na jedno nabití, což jej řadí mezi lídry ve své třídě. Díky 900V architektuře a pokročilým bateriovým článkům od společnosti Panasonic je vůz schopen přidat až 320 kilometrů dojezdu za méně než 12 minut nabíjení na stanicích s odpovídajícím výkonem.

Prostorný a flexibilní interiér

Interiér Lucid Gravity nabízí místo až pro sedm dospělých osob s možností různých konfigurací sedadel. S až 120 kubickými stopami (přibližně 3,4 metru krychlového) nákladového prostoru a zcela sklopnými druhou a třetí řadou sedadel poskytuje vůz dostatek prostoru pro cestující i jejich zavazadla.

Výkon a jízdní vlastnosti

S výkonem až 828 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy nabízí Lucid Gravity dynamiku sportovního vozu. Nastavitelný vzduchový podvozek umožňuje přizpůsobit světlou výšku pro lepší aerodynamiku nebo pro jízdu v terénu.

Technologické inovace

Vůz je vybaven pokročilým systémem DreamDrive™, který zahrnuje řadu asistenčních funkcí pro řidiče, jako je adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění a systém sledování mrtvého úhlu. K dispozici je také volitelný balíček DreamDrive™ Pro s funkcemi pro částečně autonomní řízení.

Ceny a dostupnost

Lucid Gravity je k dispozici ve dvou variantách: Grand Touring s cenou od 94 900 USD a Touring s cenou od 79 900 USD. Výroba modelu Grand Touring byla zahájena koncem roku 2024, zatímco model Touring je plánován na konec roku 2025. (ir.lucidmotors.com)

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger
Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje sundat ruce z volantu na dálnicích, již nebude výsadou prémiových modelů. No...

Nabíjení elektromobilu

Frustrace z nabíjení EV končí: Nové platební systémy slibují spolehlivost
Řidiči elektromobilů si stále více stěžují na nespolehlivost a složitost nabíjení, což podkopává jejich důvěru v celou infrastrukturu. Problémem nejsou samotná vozidla, ale často skryté nedostatky v p...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína chce brzdit elektromobily: Konec rakety pod kapotou?
Představte si, že každé ráno při startu vašeho elektromobilu musíte znovu aktivovat sportovní režim, abyste mohli využít plný výkon. Přesně to chce Čína zavést pro všechna vozidla – výchozí nastavení ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektrické Porsche dostalo legendární značku GTS. A je výkonnější než benzínová verze

Po šedesáti letech se tři legendární písmena GTS poprvé objevují na čistě elektrickém Porsche. Macan GTS Electric nabízí 563 koní... >>

Studie překvapila odborníky. Baterie elektromobilů vydrží mnohem déle. Kdo má nejlepší?

Test 1 300 ojetých elektromobilů přinesl nečekaný výsledek: 80 procent baterií má stále přes 90 procent původní kapacity. „Byli jsme... >>

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za... >>

Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lorient, FranceCaudan, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
San Giovanni Teatino, ItalySan Giovanni Teatino, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.