Problém se softwarovým přetížením
Mercedes-Benz se rozhodl dobrovolně stáhnout téměř 15 000 elektromobilů prodaných ve Spojených státech. Důvodem je problém se softwarem pro správu baterií, který může při přetížení diagnostickými požadavky jiných řídících jednotek způsobit otevření kontaktorů vysokonapěťové baterie. To může vést ke ztrátě pohonu bez jakéhokoli varování na přístrojové desce, což zvyšuje riziko nehody.
Dotčené modely a ročníky
Podle zprávy NHTSA (Národní správa bezpečnosti silničního provozu) se tento problém týká celkem 14 912 vozidel. Mezi nimi jsou určité verze modelů Mercedes-AMG EQE, Mercedes-AMG EQE SUV, Mercedes-AMG EQS, Mercedes-Benz EQE, EQE SUV, EQS, EQS SUV a Mercedes-Maybach EQS SUV. Všechna dotčená vozidla jsou z modelového roku 2023 nebo novější.
Řešení problému
Aby bylo možné tento problém vyřešit, budou majitelé těchto vozidel obdržet dopis s instrukcemi k naplánování schůzky s autorizovaným prodejcem Mercedes-Benz. Tam bude zdarma aktualizován software pro správu baterií. Po restartování vozidla se problém sice dočasně vyřeší, ale může se vrátit bez předchozího varování.
Opakované problémy
Není to poprvé, co byly elektromobily značky Mercedes-Benz staženy kvůli problémům se softwarem. Loni byly modely EQE, EQS a EQS SUV staženy kvůli možnosti deaktivace elektrického pohonu v důsledku chyby v logice softwarového řízení. Další samostatné stažení bylo provedeno kvůli chybě v monitorovacím softwaru ESP u jiné série modelů EQS.
Globální dosah
Podobný problém s vysokonapěťovým bateriovým softwarem byl oznámen také v Číně minulý rok u importovaných modelů EQS vyrobených v letech 2021 až 2022. Tento globální dosah ukazuje na významné výzvy, kterým čelí výrobci automobilů při vývoji a implementaci pokročilých softwarových řešení pro moderní elektromobily.
Zdroj: insideevs.com