Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

NIO odmítá zájem o bruselskou továrnu Audi a představuje nový model Onvo L60

Onvo L60 - zdroj https://www.nio.com/news/onvo-l60-launch
Foto: Onvo L60 - zdroj https://www.nio.com/news/onvo-l60-launch
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Září, 2024

Čínský výrobce elektromobilů NIO oficiálně oznámil, že nemá zájem o získání továrny Audi v Bruselu. Toto prohlášení přichází v době, kdy se NIO soustředí na rozšiřování vlastních výrobních kapacit a nedávno uvedlo na trh nový přírůstek do své řady elektrických vozidel - model Onvo L60.

Strategické plány expanze NIO

NIO v posledních letech učinilo významné kroky na globálním trhu s elektrickými vozidly. Společnost se zaměřuje na rozvoj vlastních výrobních zařízení namísto akvizice již existujících továren. Odmítnutím zájmu o továrnu Audi NIO potvrzuje svou strategii udržet si kontrolu nad výrobními procesy a přizpůsobit je svým specifickým potřebám.

Proč NIO přešlo bruselskou továrnu?

Důvodů, proč se NIO rozhodlo nekoupit továrnu Audi v Bruselu, může být několik. Převzetí existujícího zařízení by mohlo přinést riziko komplikací ve výrobě. Stávající továrny nemusí odpovídat specifickým výrobním návrhům a metodám NIO. Výstavba nové továrny umožňuje automobilce implementovat nejnovější výrobní postupy a technologie bez omezení, která by vznikla při adaptaci staršího zařízení. Z dlouhodobého hlediska to může vést k efektivnější a nákladově úspornější výrobě, i když počáteční investice může být vyšší.

Představení modelu Onvo L60

Uvedení modelu Onvo L60 představuje významný milník pro NIO. Očekává se, že tento nový model bude vybaven pokročilými technologiemi, včetně špičkových bateriových systémů a schopností autonomního řízení. Onvo L60 má za cíl uspokojit rostoucí poptávku po prémiových elektrických vozidlech jak na domácím, tak na mezinárodním trhu.

Dopady na evropský trh s elektromobily

Zaměření NIO na expanzi prostřednictvím vlastních zařízení naznačuje silný závazek k vytvoření významné přítomnosti v Evropě. Investicemi do infrastruktury přizpůsobené svým potřebám může NIO lépe sloužit evropskému trhu s vozidly navrženými tak, aby splňovala regionální preference a regulační požadavky.

Pohled do budoucnosti

S pokračujícím růstem NIO se očekává, že společnost oznámí další modely a možná i nové výrobní lokality. Uvedení modelu Onvo L60 je pouze začátkem ambiciózních plánů NIO stát se vedoucím hráčem v globálním průmyslu elektrických vozidel. Tento krok naznačuje, že čínský výrobce je připraven konkurovat zavedeným značkám na jejich domácí půdě a přinášet inovace do světa elektromobility.

Zdroj: EVmagazine

Štítky

  • EV novinky
  • nio

Mohlo by vás zajímat

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma
Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny levněji než dosud. Nový tarif Platinum za měsíční paušál 300...

Tesla - výroba v továrně | ilustrační foto

Může nový patent Tesly výrazně zlevnit elektromobily?
Nový patent Tesly publikovaný 27. listopadu popisuje technologii, která by mohla snížit cenu baterií až o polovinu. Konec obřích továrních pecí, toxických chemikálií a astronomických účtů za elektřinu...

XPENG G6

XPENG sází na Evropu: Čínský výrobce rozšiřuje lokální produkci
Čínský výrobce elektromobilů XPeng výrazně posiluje svou mezinárodní strategii, s ambicí stát se globálním lídrem. Klíčovým krokem je masivní rozšíření výrobních kapacit přímo v Evropě, což má pomoci ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

O elektromobily není zájem? Ano na Marsu, v Evropě však stoupá prodej o 34 %

Říjen 2025 přepsal pravidla evropského automobilového trhu. Škoda Elroq se stala nejprodávanějším elektromobilem kontinentu a poprvé v... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

Ford nabízí vícedenní test elektromobilů za 590 Kč denně. Při koupi vrátí každou korunu

Patnáctiminutová jízda u dealera vám nepoví, jestli vám elektromobil sedne do života. Ford Česká republika proto spouští program, kdy si... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Strasbourg, FranceOstwald, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Villedieu-les-Poêles-Rouffigny, FranceVilledieu-les-Poêles-Rouffigny, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Praha- ZličínPraha 5, Czech Republic
Conegliano, ItalyConegliano, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gap, FranceGap, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.