Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

NIO odmítá zájem o bruselskou továrnu Audi a představuje nový model Onvo L60

Onvo L60 - zdroj https://www.nio.com/news/onvo-l60-launch
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Září, 2024

Čínský výrobce elektromobilů NIO oficiálně oznámil, že nemá zájem o získání továrny Audi v Bruselu. Toto prohlášení přichází v době, kdy se NIO soustředí na rozšiřování vlastních výrobních kapacit a nedávno uvedlo na trh nový přírůstek do své řady elektrických vozidel - model Onvo L60.

Strategické plány expanze NIO

NIO v posledních letech učinilo významné kroky na globálním trhu s elektrickými vozidly. Společnost se zaměřuje na rozvoj vlastních výrobních zařízení namísto akvizice již existujících továren. Odmítnutím zájmu o továrnu Audi NIO potvrzuje svou strategii udržet si kontrolu nad výrobními procesy a přizpůsobit je svým specifickým potřebám.

Proč NIO přešlo bruselskou továrnu?

Důvodů, proč se NIO rozhodlo nekoupit továrnu Audi v Bruselu, může být několik. Převzetí existujícího zařízení by mohlo přinést riziko komplikací ve výrobě. Stávající továrny nemusí odpovídat specifickým výrobním návrhům a metodám NIO. Výstavba nové továrny umožňuje automobilce implementovat nejnovější výrobní postupy a technologie bez omezení, která by vznikla při adaptaci staršího zařízení. Z dlouhodobého hlediska to může vést k efektivnější a nákladově úspornější výrobě, i když počáteční investice může být vyšší.

Představení modelu Onvo L60

Uvedení modelu Onvo L60 představuje významný milník pro NIO. Očekává se, že tento nový model bude vybaven pokročilými technologiemi, včetně špičkových bateriových systémů a schopností autonomního řízení. Onvo L60 má za cíl uspokojit rostoucí poptávku po prémiových elektrických vozidlech jak na domácím, tak na mezinárodním trhu.

Dopady na evropský trh s elektromobily

Zaměření NIO na expanzi prostřednictvím vlastních zařízení naznačuje silný závazek k vytvoření významné přítomnosti v Evropě. Investicemi do infrastruktury přizpůsobené svým potřebám může NIO lépe sloužit evropskému trhu s vozidly navrženými tak, aby splňovala regionální preference a regulační požadavky.

Pohled do budoucnosti

S pokračujícím růstem NIO se očekává, že společnost oznámí další modely a možná i nové výrobní lokality. Uvedení modelu Onvo L60 je pouze začátkem ambiciózních plánů NIO stát se vedoucím hráčem v globálním průmyslu elektrických vozidel. Tento krok naznačuje, že čínský výrobce je připraven konkurovat zavedeným značkám na jejich domácí půdě a přinášet inovace do světa elektromobility.

Zdroj: EVmagazine

Štítky

  • EV novinky
  • nio

Mohlo by vás zajímat

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily
Elektromobily dnes lákají široké spektrum řidičů – od technologických vizionářů po prakticky smýšlející rodiny. Nabízejí tichý provoz, okamžitý zátah a nižší provozní náklady. Pro celebrity navíc před...

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Volkswagen hlásí 42% růst elektromobilů. Tak v čem je problém?
Volkswagen Group dosáhl v prvních devíti měsících roku 2025 impozantního 42% růstu prodeje elektromobilů a stal se jedničkou na evropském trhu. Přesto německá automobilka zmrazuje mzdy, ruší bonusy a ...

EU regulace

Válka o rok 2035: Čtyři největší ekonomiky EU se rozhádaly kvůli konci spalovacích motorů
Evropská unie prožívá největší rozkol v historii elektromobility. Francie se Španělskem poslaly 21. října dopis do Bruselu s jasným vzkazem: rok 2035 a konec benzinových aut je nedotknutelný. Proti ni...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

66 000 aut za měsíc. Čínský vyzývatel Leapmotor drtí konkurenci mezi startupy a s novými modely útočí i na Česko

Zářijová čísla prodejů přepsala mapu čínských výrobců elektromobilů. Hvězdou měsíce je Leapmotor, který s více než 66 tisíci vozy... >>

Tesla Model Y se mění v elektrárnu na kolech, která utáhne nářadí na stavbě i kávovar na chatě

Roky spekulací jsou u konce. Tesla v tichosti vybavila svůj nejprodávanější vůz, Model Y, funkcí, na kterou majitelé čekali jako na... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

Měl to být krok do budoucna, místo toho je to past. Plug-in hybridy ničí řidičům sen o levné a čisté dopravě

Plug-in hybridy (PHEV) vypadají jako dokonalý kompromis pro cestu k elektromobilitě a automobilky je masivně propagují. Realita je ale často... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Morbio Inferiore, SwitzerlandMorbio Inferiore, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kostomłoty, PolandKostomłoty, Poland
4 míst • 150 kW
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rouen, FranceSaint-Etienne-du-Rouvray, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oradea, RomaniaOradea, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.