Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

NIO odmítá zájem o bruselskou továrnu Audi a představuje nový model Onvo L60

Onvo L60 - zdroj https://www.nio.com/news/onvo-l60-launch
Foto: Onvo L60 - zdroj https://www.nio.com/news/onvo-l60-launch
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Září, 2024

Čínský výrobce elektromobilů NIO oficiálně oznámil, že nemá zájem o získání továrny Audi v Bruselu. Toto prohlášení přichází v době, kdy se NIO soustředí na rozšiřování vlastních výrobních kapacit a nedávno uvedlo na trh nový přírůstek do své řady elektrických vozidel - model Onvo L60.

Strategické plány expanze NIO

NIO v posledních letech učinilo významné kroky na globálním trhu s elektrickými vozidly. Společnost se zaměřuje na rozvoj vlastních výrobních zařízení namísto akvizice již existujících továren. Odmítnutím zájmu o továrnu Audi NIO potvrzuje svou strategii udržet si kontrolu nad výrobními procesy a přizpůsobit je svým specifickým potřebám.

Proč NIO přešlo bruselskou továrnu?

Důvodů, proč se NIO rozhodlo nekoupit továrnu Audi v Bruselu, může být několik. Převzetí existujícího zařízení by mohlo přinést riziko komplikací ve výrobě. Stávající továrny nemusí odpovídat specifickým výrobním návrhům a metodám NIO. Výstavba nové továrny umožňuje automobilce implementovat nejnovější výrobní postupy a technologie bez omezení, která by vznikla při adaptaci staršího zařízení. Z dlouhodobého hlediska to může vést k efektivnější a nákladově úspornější výrobě, i když počáteční investice může být vyšší.

Představení modelu Onvo L60

Uvedení modelu Onvo L60 představuje významný milník pro NIO. Očekává se, že tento nový model bude vybaven pokročilými technologiemi, včetně špičkových bateriových systémů a schopností autonomního řízení. Onvo L60 má za cíl uspokojit rostoucí poptávku po prémiových elektrických vozidlech jak na domácím, tak na mezinárodním trhu.

Dopady na evropský trh s elektromobily

Zaměření NIO na expanzi prostřednictvím vlastních zařízení naznačuje silný závazek k vytvoření významné přítomnosti v Evropě. Investicemi do infrastruktury přizpůsobené svým potřebám může NIO lépe sloužit evropskému trhu s vozidly navrženými tak, aby splňovala regionální preference a regulační požadavky.

Pohled do budoucnosti

S pokračujícím růstem NIO se očekává, že společnost oznámí další modely a možná i nové výrobní lokality. Uvedení modelu Onvo L60 je pouze začátkem ambiciózních plánů NIO stát se vedoucím hráčem v globálním průmyslu elektrických vozidel. Tento krok naznačuje, že čínský výrobce je připraven konkurovat zavedeným značkám na jejich domácí půdě a přinášet inovace do světa elektromobility.

Zdroj: EVmagazine

Štítky

  • EV novinky
  • nio

Mohlo by vás zajímat

FSD - ilustrační foto

Šéf Xpengu testoval Tesla FSD rok poté: „Téměř úroveň 4." A vsadil si na nahý běh
He Xiaopeng se po roce vrátil do Silicon Valley testovat Tesla FSD V14.2 – a nemohl uvěřit vlastním očím. „Blíží se úrovni 4, je to uklidňující," napsal šéf čínského Xpengu. Systém, který loni označil...

Ilustrační foto

Jedna cena pro celou Evropu. Za kolik? Electra zavádí "Charge League" a míří do Česka
Drahý roaming a složité počítání cen na cestách po Evropě se stávají minulostí. Francouzská Electra právě odhalila detaily iniciativy Charge League a je to větší, než se čekalo. Do aliance vstupují i ...

Nabíjení ChargePoint | zdroj: chargepoint.com

Konec dotací? Nevadí. Šéf ChargePointu vysvětluje, proč elektromobily zvítězí na plné čáře
Zatímco Bílý dům ruší dotace a vrací se k podpoře spalovacích motorů, byznys vidí realitu jinak. Rick Wilmer otevřeně popisuje, proč jsou elektromobily technologicky nadřazené a proč Amerika riskuje, ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zvrat v Bruselu: Volkswagen bojuje o záchranu Cupry Tavascan, cla mohou padnout

Měla to být tvrdá rána pro čínskou konkurenci, ale střepina zasáhla i evropského giganta. Koncern Volkswagen se ocitl v pasti obchodní... >>

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující... >>

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

BMW iX3 je po 21 tisících kilometrech čistší než spalovací auto. Data mluví jasně

Spaluje vaše auto benzin? Pak produkuje emise po celou dobu svého života. Elektromobil BMW iX3 ale překvapil: už po 21 500 kilometrech má... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ciechocinek, PolandCiechocinek, Poland
4 míst • 150 kW
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Strasbourg, FranceOstwald, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.