Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nissan Leaf 2025: Třetí generace přichází jako crossover s dojezdem až 600 km

Nissan Leaf 2025 - zdroj: global.nissannews.com
Klíčové zprávy: Nissan oficiálně představil třetí generaci svého průkopnického elektromobilu Leaf. Nová verze pro rok 2025 se mění z hatchbacku na crossover a nabídne dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití. Výroba začne koncem roku 2025 v britském závodě Sunderland.

600km

Maximální dojezd na jedno nabití

0,25

Koeficient odporu vzduchu (Cx)

700k

Prodaných vozů od roku 2010

Zásadní proměna legendárního elektromobilu

Nissan Leaf vstupuje do nové éry. Po patnácti letech úspěšného působení přichází třetí generace tohoto průkopnického elektromobilu s radikální proměnou – opouští koncepci kompaktního hatchbacku a stává se crossoverem. Nový Leaf byl navržen zcela od základů jako ideální společník pro každodenní i delší cesty, jak uvádí Nissan.

Nissan LEAF odráží náš závazek k inovacím a udržitelnosti. Původní LEAF pomohl zpopularizovat elektromobily a tato třetí generace zve zákazníky, aby přijali životní styl spojený s elektromobilitou díky celé řadě atraktivních funkcí. Hraje důležitou roli v našem akčním plánu Re:Nissan a nabízí působivý výkon, stylový design a pokročilé technologie.

— Ivan Espinosa, CEO Nissanu, zdroj

Historie elektrifikace Nissan Leaf

2010

Průkopník elektromobility
Leaf se stal prvním masově vyráběným elektromobilem na světě. Nabízel dojezd 160 km s 24kWh baterií a elektromotorem o výkonu 80 kW.

2017

Druhá generace
Představení modernizované verze s vylepšeným designem, 40kWh baterií a dojezdem až 378 km. Později přibyla verze e+ s 62kWh baterií.

2024

Konec výroby v UK
Výroba Leafu ve Velké Británii skončila v březnu 2024 po vyrobení 270 000 vozů obou generací v závodě Sunderland.

2025–2026

Třetí generace – crossover
Nová platforma CMF-EV, vylepšená aerodynamika, dojezd až 600 km a zahájení výroby koncem roku 2025 s prvními dodávkami na jaře 2026.

Technické parametry nové generace

Nový Leaf bude k dispozici se dvěma variantami lithium-iontových baterií s kapalinovým chlazením. Základní verze nabídne 52kWh baterii s výkonem 130 kW (174 k) a točivým momentem 345 Nm, zatímco vrcholná varianta disponuje 75kWh baterií s výkonem 160 kW (217 k) a 355 Nm.

Základní verze (52 kWh)

  • Výkon: 130 kW (174 k)
  • Točivý moment: 345 Nm
  • Dojezd WLTP: 434 km
  • Rychlé nabíjení: 105 kW (20–80 % za 30 min)

Vrcholná verze (75 kWh)

  • Výkon: 160 kW (217 k)
  • Točivý moment: 355 Nm
  • Dojezd WLTP: až 600 km
  • Rychlé nabíjení: 150 kW (20–80 % za 30 min)

Rozměry a hmotnost

  • Délka: 4 350 mm (−140 mm)
  • Výška: zvýšená (crossover)
  • Koef. odporu vzduchu: 0,25 (vs. 0,28)
  • Zavazadlový prostor: 437 litrů

Pokročilé technologie a design

Nový Leaf využívá moderní platformu CMF-EV vyvinutou v rámci aliance Renault–Nissan–Mitsubishi. Sdílí ji s modely Nissan Ariya a Renault Scenic E-Tech Electric. Vozidlo disponuje zcela novým třímodulovým EV pohonným systémem, který zajišťuje rychlou odezvu a mimořádně plynulou jízdu.

Inovativní prvky výbavy

Mezi nejzajímavější prvky výbavy patří panoramatická střecha se zatmívací funkcí, která umožňuje regulaci světla v interiéru bez narušení výhledu. Inteligentní technologie tepelné ochrany umožňuje pohodlné využití přirozeného světla po celý rok jediným stiskem tlačítka.

  • Inteligentní plánovač trasy – pomáhá naplánovat cestu i zastávky na nabíjení
  • Vehicle-to-Load (V2L) – možnost napájet externí zařízení přímo z baterie vozu
  • Pokročilé aerodynamické prvky – např. zapuštěné zadní kliky a aktivní klapky chlazení
  • Integrovaný tepelný management – optimalizuje spotřebu energie propojením systémů vytápění, nabíjení a chlazení baterie

Výroba a dostupnost

Třetí generace Leafu se bude vyrábět v nejmodernějším závodě Nissan v britském Sunderlandu. Objednávky budou spuštěny na podzim 2025, první vozy se k zákazníkům dostanou na jaře 2026. Závod Sunderland je součástí projektu EV36Zero, který propojuje výrobu elektromobilů, baterií a obnovitelných zdrojů energie.

Dostupnost v Česku: Oficiální informace o cenách a dostupnosti na českém trhu zatím Nissan nezveřejnil. Očekává se, že základní cena bude kolem 33 000 liber (cca 990 000 Kč), což by mělo konkurovat vozům jako Volkswagen ID.3 nebo Kia EV3.

Nový Leaf je zásadní součástí evropské strategie Nissanu, který směřuje k co nejširší elektrifikaci svého portfolia. Cílem značky je, aby do konce desetiletí tvořily elektromobily 80 % jejích evropských prodejů. Leaf by měl hrát klíčovou roli v tomto přechodu.

Zdroje: Nissan Global, global.nissannews.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 18 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xpeng a Volkswagen spojují síly v autonomním řízení

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng jedná o integraci svého vlastního čipu Turing pro autonomní řízení do některých modelů Volkswagenu... >>

Americké automobilky vyvíjejí novou generaci baterií pro elektromobily

Ford a General Motors intenzivně pracují na lithium-mangan-rich (LMR) bateriích, které by mohly snížit závislost na čínských dodavatelích.... >>

Stellantis má nového šéfa: Antonio Filosa střídá Tavarese v čele automobilového giganta

Skupina Stellantis oznámila jmenování Antonia Filosy novým generálním ředitelem. Dlouholetý manažer nahradí Carlose Tavarese, který... >>

Tesla ztrácí dech: Prodeje v Evropě padají, v Česku ji válcuje Škoda

Tesla v Evropě výrazně ztrácí – zatímco trh s elektromobily roste, její prodeje meziročně klesly o téměř 40 %. Ani nový Model Y a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.