600km
0,25
700k
Zásadní proměna legendárního elektromobilu
Nissan Leaf vstupuje do nové éry. Po patnácti letech úspěšného působení přichází třetí generace tohoto průkopnického elektromobilu s radikální proměnou – opouští koncepci kompaktního hatchbacku a stává se crossoverem. Nový Leaf byl navržen zcela od základů jako ideální společník pro každodenní i delší cesty, jak uvádí Nissan.
Nissan LEAF odráží náš závazek k inovacím a udržitelnosti. Původní LEAF pomohl zpopularizovat elektromobily a tato třetí generace zve zákazníky, aby přijali životní styl spojený s elektromobilitou díky celé řadě atraktivních funkcí. Hraje důležitou roli v našem akčním plánu Re:Nissan a nabízí působivý výkon, stylový design a pokročilé technologie.
Historie elektrifikace Nissan Leaf
Průkopník elektromobility
Leaf se stal prvním masově vyráběným elektromobilem na světě. Nabízel dojezd 160 km s 24kWh baterií a elektromotorem o výkonu 80 kW.
Druhá generace
Představení modernizované verze s vylepšeným designem, 40kWh baterií a dojezdem až 378 km. Později přibyla verze e+ s 62kWh baterií.
Konec výroby v UK
Výroba Leafu ve Velké Británii skončila v březnu 2024 po vyrobení 270 000 vozů obou generací v závodě Sunderland.
Třetí generace – crossover
Nová platforma CMF-EV, vylepšená aerodynamika, dojezd až 600 km a zahájení výroby koncem roku 2025 s prvními dodávkami na jaře 2026.
Technické parametry nové generace
Nový Leaf bude k dispozici se dvěma variantami lithium-iontových baterií s kapalinovým chlazením. Základní verze nabídne 52kWh baterii s výkonem 130 kW (174 k) a točivým momentem 345 Nm, zatímco vrcholná varianta disponuje 75kWh baterií s výkonem 160 kW (217 k) a 355 Nm.
Základní verze (52 kWh)
- Výkon: 130 kW (174 k)
- Točivý moment: 345 Nm
- Dojezd WLTP: 434 km
- Rychlé nabíjení: 105 kW (20–80 % za 30 min)
Vrcholná verze (75 kWh)
- Výkon: 160 kW (217 k)
- Točivý moment: 355 Nm
- Dojezd WLTP: až 600 km
- Rychlé nabíjení: 150 kW (20–80 % za 30 min)
Rozměry a hmotnost
- Délka: 4 350 mm (−140 mm)
- Výška: zvýšená (crossover)
- Koef. odporu vzduchu: 0,25 (vs. 0,28)
- Zavazadlový prostor: 437 litrů
Pokročilé technologie a design
Nový Leaf využívá moderní platformu CMF-EV vyvinutou v rámci aliance Renault–Nissan–Mitsubishi. Sdílí ji s modely Nissan Ariya a Renault Scenic E-Tech Electric. Vozidlo disponuje zcela novým třímodulovým EV pohonným systémem, který zajišťuje rychlou odezvu a mimořádně plynulou jízdu.
Inovativní prvky výbavy
Mezi nejzajímavější prvky výbavy patří panoramatická střecha se zatmívací funkcí, která umožňuje regulaci světla v interiéru bez narušení výhledu. Inteligentní technologie tepelné ochrany umožňuje pohodlné využití přirozeného světla po celý rok jediným stiskem tlačítka.
- Inteligentní plánovač trasy – pomáhá naplánovat cestu i zastávky na nabíjení
- Vehicle-to-Load (V2L) – možnost napájet externí zařízení přímo z baterie vozu
- Pokročilé aerodynamické prvky – např. zapuštěné zadní kliky a aktivní klapky chlazení
- Integrovaný tepelný management – optimalizuje spotřebu energie propojením systémů vytápění, nabíjení a chlazení baterie
Výroba a dostupnost
Třetí generace Leafu se bude vyrábět v nejmodernějším závodě Nissan v britském Sunderlandu. Objednávky budou spuštěny na podzim 2025, první vozy se k zákazníkům dostanou na jaře 2026. Závod Sunderland je součástí projektu EV36Zero, který propojuje výrobu elektromobilů, baterií a obnovitelných zdrojů energie.
Nový Leaf je zásadní součástí evropské strategie Nissanu, který směřuje k co nejširší elektrifikaci svého portfolia. Cílem značky je, aby do konce desetiletí tvořily elektromobily 80 % jejích evropských prodejů. Leaf by měl hrát klíčovou roli v tomto přechodu.