Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nissan mění CEO: Cílí na silnější konkurenceschopnost v oblasti elektromobility

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Redakce
Redakce 12 Březen, 2025

Nissan vyměňuje vedení: Na scénu přichází Ivan Espinosa

Japonská automobilka Nissan oznámila významnou změnu ve vedení společnosti. Dosavadní CEO Makoto Uchida odstoupí ze své funkce 1. dubna, přičemž jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní šéf strategického plánování značky. Tento krok je vnímán jako pokus o obnovení konkurenceschopnosti Nissanu na trhu elektrifikovaných vozidel.

Kdo je Ivan Espinosa?

Espinosa, původem z Mexika, strávil ve společnosti Nissan více než 20 let, přičemž působil na klíčových postech v Evropě, jihovýchodní Asii i Japonsku. Jeho zkušenosti zahrnují také práci v divizi Nismo, což je sportovní a výkonnostní odnož značky. To naznačuje, že jeho orientace nebude pouze na finanční ukazatele, ale i na reálný vývoj automobilových produktů.

Výzvy a strategie nové éry

Nissan za poslední roky zaostal za konkurencí jak v oblasti hybridů, tak i elektřinou poháněných vozidel. Na trzích, jako je Čína či USA, firma čelí silné konkurenci od značek jako Tesla nebo BYD. Espinosovým hlavním cílem bude posílení modelové řady, modernizace technologií a nabídka konkurenceschopných elektromobilů.

Co znamená změna pro elektromobilitu?

Změna ve vedení Nissanu může naznačovat nový směr k posílení investic do elektromobility. Nissan se sice proslavil modelem Leaf jako jedním z prvních masově vyráběných elektromobilů, avšak nyní potřebuje silné inovace, aby nejen udržel krok s konkurencí, ale i znovu získal vedoucí pozici. Zda bude firma schopná prosadit se v rychle se měnícím trhu EV vozidel, ukáže až čas.

Dokáže Espinosa vrátit Nissan na vrchol?

Automobilka vsází na to, že nový generální ředitel přinese potřebné změny a inspirované vedení. Pokud se mu podaří vyvinout atraktivnější portfolio vozidel, potenciálně navázat nové technologické partnerství a efektivně řídit výrobu a distribuci, Nissan by mohl znovu oživit svou pozici v automobilovém průmyslu.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Xiaomi EV poprvé v zisku: Elektromobilita táhne rekordní tržby a dodávky
Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl v podzimním období roku 2025 významného milníku. Jeho inovativní podnikání, v čele s divizí elektromobilů (EV), vykázalo v třetím čtvrtletí vůbec poprvé čtvrt...

Geely EX5 EM-i LHD | zdroj: geely.com

Geely Galaxy představí první MPV model V900 s dojezdem přes 1000 km
Čínská značka Geely Galaxy odhalí 21. listopadu své první MPV vozidlo V900, které kombinuje elektrický pohon s benzínovým prodlužovačem dojezdu. Model vychází z londýnského taxíku a měří přes 5,3 metr...

MG MGS5 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG MGS6 EV vstupuje na britský trh: Dojezd přes 500 km a špičková bezpečnost
Zcela nový elektrický crossover MG MGS6 EV míří na trh už tento podzim, přinášející kombinaci prostornosti, pokročilých technologií a pětihvězdičkové bezpečnosti Euro NCAP. S baterií o kapacitě 77 kWh...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Škoda Elroq dobyla Německo. V prestižní anketě Auto roku 2026 porazila domácí konkurenci

Mladoboleslavská automobilka slaví mimořádný úspěch na nejnáročnějším trhu Evropy. Nová Škoda Elroq přesvědčila německou porotu... >>

Test XPENG G6: Když teenager pochválí auto dobrovolně, stalo se něco výjimečného

Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km... >>

Elektromobily: 5 klíčových faktů, které změní váš pohled na řízení!

Elektromobily už dávno nejsou jen snem z budoucnosti, ale realitou, která mění dopravu. S masivním pokrokem v technologii... >>

Strach z dojezdu? Co řeknete na 1300 km a 210 km dobitých za 10 minut?

Největší obavy z elektromobilů se možná právě rozplynuly. Představte si, že ujedete <strong>přes 1300 kilometrů</strong> bez nutnosti... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Conegliano, ItalyConegliano, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krefeld, GermanyKrefeld, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alicante, SpainAlicante, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaunas, LithuaniaBiruliškės, Lithuania
8 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.