Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nissan N7: Nový elektrický sedan pro čínský trh

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Duben, 2025

Společnost Dongfeng-Nissan uvedla na čínský trh svůj první model v kategorii nových energetických vozidel (NEV) – elektrický sedan Nissan N7. Tento vůz je nabízen za cenu od 119 900 jüanů, což odpovídá přibližně 425 000 Kč. Novinka má za cíl posílit postavení značky Nissan na čínském trhu, kde prodeje této automobilky klesají již pět let v řadě.

Varianty a ceny modelu Nissan N7

Nissan N7 je k dispozici v pěti úrovních výbavy. Přepočet cen do českých korun je orientační, dle aktuálního kurzu:

  • Nissan N7 510 Air – 119 900 jüanů (~425 000 Kč)
  • Nissan N7 510 Pro – 129 900 jüanů (~460 000 Kč)
  • Nissan N7 625 Pro – 139 900 jüanů (~495 000 Kč)
  • Nissan N7 510 Max – 139 900 jüanů (~495 000 Kč)
  • Nissan N7 625 Max – 149 900 jüanů (~530 000 Kč)

Základní cena Nissan N7 je totožná se sesterským modelem Dongfeng eπ 007 a konkuruje také dalším populárním elektromobilům na čínském trhu, jako jsou Xpeng Mona M03 a nově představený BYD Qin L EV.

Design a aerodynamika modelu Nissan N7

Nissan N7 je postaven na platformě Tianyan Architecture, která umožňuje výrobu čistě elektrických vozidel (EV), plug-in hybridů (PHEV) a rozšířených elektrických vozidel (EREV). Vzhled vozu vychází z designové filozofie V-Motion, typické pro moderní modely značky Nissan. Přední část je uzavřená, s výrazným LED páskem a světlomety integrovanými do nárazníku.

Významnou technickou předností je nízký součinitel odporu vzduchu 0,208 Cd, což zvyšuje efektivitu jízdy. Rozměry vozu činí 4930 × 1895 × 1487 mm a rozvor dosahuje 2915 mm. Zákazníci si mohou vybrat mezi koly o průměru 17 nebo 19 palců a zvolit jednu ze šesti barevných variant karoserie.

Vnitřní výbava a technologie

Interiér Nissan N7 je zaměřen na moderní technologie a komfort. Dominantou palubní desky je 15,6palcový displej s rozlišením 2.5K. Ve voze se nachází dvouramenný volant oválného tvaru a řadicí páka umístěná za volantem. K dispozici je také LCD přístrojový štít, bezdrátová nabíječka s výkonem 50 W, tři USB porty a dvě držáky nápojů. Interiér je nabízen ve světlé šedé nebo kombinaci zeleno-bílé barvy.

Sedadla vepředu podporují masážní funkci s možností nastavení v 12 bodech. Akustický zážitek zajišťuje až 14 reproduktorů, přičemž atmosféru v interiéru dotváří 256barevné ambientní osvětlení. Dalšími prvky výbavy jsou panoramatické střešní okno, chladnička a zavazadlový prostor o objemu 504 litrů.

Vozidlo běží na operačním systému poháněném čipem Snapdragon 8295P od Qualcommu. Systém podporuje rozhraní HiCar, Carlink a Apple CarPlay. Nechybí ani hlasový asistent, založený na modelu DeepSeek-R1, což umožňuje pohodlnější ovládání funkcí vozu.

Výkonnostní parametry a varianty pohonu

Model Nissan N7 je nabízen se dvěma variantami pohonného ústrojí, přičemž obě využívají baterie typu LFP (lithium-železo-fosfát) od společnosti Sunwoda. Základní verze disponuje baterií o kapacitě 58 kWh, pohání ji elektromotor s výkonem 160 kW (215 koní) a nabízí odhadovaný dojezd mezi 430–455 km dle metodiky WLTP (poznámka: údaj CLTC byl upraven na realističtější odhad).

Výkonnější varianta je vybavena baterií o kapacitě 73 kWh a elektromotorem s výkonem 200 kW (268 koní). V tomto případě činí odhadovaný dojezd přibližně 530 km podle WLTP. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere této silnější verzi 6,9 sekundy.

Obecná informace: Co je WLTP a LFP baterie?

WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) je standardizovaný postup měření spotřeby energie a dojezdu vozidel. Oproti dřívějším metodám lépe reflektuje reálné podmínky jízdy. Údaje WLTP jsou zpravidla nižší než údaje podle čínského standardu CLTC.

LFP baterie (lithium-železo-fosfátové) patří mezi varianty lithium-iontových baterií. Jsou známé svou dlouhou životností, vyšší tepelnou stabilitou a nižším rizikem vznícení oproti klasickým bateriím s chemickým složením NMC (nikl-mangan-kobalt).

Dongfeng - Nissan?

Společnost Dongfeng Nissan je společným podnikem (joint venture) mezi japonskou automobilkou Nissan Motor Co., Ltd. a čínským státním výrobcem Dongfeng Motor Corporation. Tato spolupráce byla oficiálně založena v roce 2003 jako Dongfeng Motor Co., Ltd. (DFL) a je vlastněna rovným dílem, tedy 50 % vlastní Nissan a 50 % Dongfeng.

Vyhlídky modelu Nissan N7

Nissan N7 je příkladem snahy tradičních automobilek přizpůsobit se dynamickému čínskému trhu s elektromobily. Nabízí konkurenceschopnou cenu, vysoký dojezd i atraktivní technologickou výbavu, což by mu mohlo zajistit silnou pozici v kategorii dostupných sedanů.

Zdroj: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

MG MGS5 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG MGS6 EV vstupuje na britský trh: Dojezd přes 500 km a špičková bezpečnost
Zcela nový elektrický crossover MG MGS6 EV míří na trh už tento podzim, přinášející kombinaci prostornosti, pokročilých technologií a pětihvězdičkové bezpečnosti Euro NCAP. S baterií o kapacitě 77 kWh...

Ilustrační foto

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství
Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato finanční injekce má však mnohem hlubší smysl než jen oživení prodejů....

Renault Trafic E-Tech 2026 | zdroj: media.renault.com

Nový Renault Trafic E-Tech: Nabíjí rychleji než většina osobáků a ujede 450 km
Zatímco konkurence často jen upravuje starší platformy, Renault staví svou budoucnost na 800V architektuře. Nadcházející Trafic E-Tech slibuje parametry, které byly v segmentu dodávek dosud nemyslitel...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy... >>

Velké SUV s dojezdem 630 km za půl milionu? V Číně díky konkurenci ano

Čínský Leapmotor C16 překročil 100 000 prodaných kusů za pouhých 16 měsíců. Velkoprostorové elektrické SUV s dojezdem až 630 km stojí... >>

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil

Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenburg, GermanyOffenburg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pärnu, EstoniaPärnu, Estonia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Illertissen, GermanyIllertissen, Germany
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.