Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nová éra taxi začíná. Uber převzal první ze slíbených 20 000 samořídících vozů Lucid

Lucid Gravity | zdroj: media.lucidmotors.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 25 Září, 2025
Americká automobilka Lucid Motors předala první prototyp svého elektrického SUV Gravity společnosti Nuro, která se specializuje na autonomní řízení. Tento krok je úvodním milníkem v ambiciózním šestiletém plánu, jehož cílem je nasadit 20 000 autonomních vozidel na platformě pro sdílení jízd Uber. Projekt spojuje prémiový hardware Lucidu, pokročilou umělou inteligenci od Nuro a masivní dosah sítě Uber.

Zahájení rozsáhlé spolupráce

Doručení prvního, prozatím inženýrského prototypu, odstartovalo klíčovou fázi testování a validace. Vůz, vyrobený v továrně Lucidu v arizonském Casa Grande, byl převezen do Kalifornie, kde na něm inženýři z Nuro okamžitě zahájili práce. Jejich úkolem je integrace specializovaného hardwaru – soustavy senzorů, kamer a výpočetních jednotek – nezbytných pro autonomní provoz.

Tento první kus poslouží k důkladnému testování a ladění systému Nuro Driver™, což je technologie autonomního řízení 4. úrovně (L4). Cílem je, aby v budoucnu docházelo k instalaci potřebného hardwaru přímo na výrobní lince Lucidu, což celý proces zefektivní a zlevní.

Trojice silných partnerů

Celý projekt stojí na synergii tří technologických lídrů. Lucid poskytuje své luxusní a prostorné SUV Gravity, které se pyšní dlouhým dojezdem (až 724 km dle EPA), což je pro služby sdílené jízdy klíčové. Dlouhý dojezd minimalizuje prostoje nutné k nabíjení a maximalizuje efektivitu vozidla v provozu. Architektura vozu je navíc od základu navržena s redundancí klíčových systémů, což je zásadní pro bezpečnost autonomního řízení.

Společnost Nuro, založená bývalými inženýry z projektu samořídících aut Googlu (Waymo), přináší svůj osvědčený systém autonomního řízení. Technologie Nuro Driver™ je navržena jako „AI-first“ a je vozidlově agnostická, což znamená, že ji lze adaptovat na různé platformy. Společnost má za sebou již několik let provozu bez řidiče ve třech amerických státech.

Uber do partnerství vkládá nejen svou globální platformu pro objednávání jízd, ale také obrovské množství dat a zkušeností s řízením rozsáhlých flotil vozidel. V rámci dohody Uber také investoval 300 milionů dolarů, čímž potvrdil svůj strategický zájem na přechodu k autonomní mobilitě. Vozidla budou vlastněna a provozována přímo Uberem nebo jeho flotilovými partnery.

Co bude následovat?

Po dokončení integrace hardwaru bude do vozidla nahrán software Nuro a začne intenzivní testování v reálném provozu. První komerčně dostupné robotaxi by se v síti Uberu mělo objevit v průběhu příštího roku, přičemž start je plánován pro jedno z velkých amerických měst. Postupné rozšíření flotily na plánovaných 20 000 vozů potrvá několik let a bude vyžadovat úzkou koordinaci výroby a softwarového vývoje.

Tato spolupráce představuje jeden z největších závazků v sektoru autonomních vozidel a mohla by výrazně ovlivnit budoucnost městské dopravy. Nejedná se pouze o technologickou demonstraci, ale o promyšlený byznys plán, jak učinit autonomní jízdy bezpečné, pohodlné a široce dostupné.

Zdroj: ev.com, investor.uber.com, lucidmotors.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Představte si: Z Prahy až téměř do Říma bez jediné zastávky na nabíjení. Mercedes to dokázal

Mercedes-Benz právě splnil sen každého řidiče elektromobilu. Model EQS ujel 1 205 km - víc než z Prahy do Říma - na jedno nabití. S... >>

Dočkáme se levných elektromobilů? Těchto 5 modelů útočí na nízké ceny už dnes

Představa elektromobilu za milion a více pomalu přestává platit. Na český trh míří vlna dostupnějších vozů, které zpřístupňují... >>

Lucid Gravity s dojezdem 748 km míří do Evropy: Americké SUV za 117 tisíc eur vyzývá Tesla Model X

Americká technologická společnost Lucid Group (NASDAQ: LCID), která si získala uznání jako výrobce nejpokročilejších elektrických vozidel... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Remouchamps, BelgiumRemouchamps, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo North - Ullevaal, NorwayOslo, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vannes, FrancePlescop, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schierling, GermanySchierling, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Saddle Inn, UKPreston, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mont-Saint-Michel, FranceSaint-Georges-de-Gréhaigne, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Kamenný Újezd, Czech RepublicKamenný Újezd, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Odense, DenmarkOdense, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weiterstadt, GermanyWeiterstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Beauvais, FranceBeauvais, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.