Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Nová generace baterií od SAIC

EV novinky
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 25 Listopad, 2024

SAIC, jeden z největších čínských výrobců automobilů, nedávno oznámil významný pokrok v oblasti bateriových technologií. Společnost plánuje zahájit masovou výrobu pevných baterií v roce 2026. Tyto baterie se vyznačují vysokou energetickou hustotou přes 400 Wh/kg, což může znamenat revoluci na trhu s elektromobily. 

Význam energetické hustoty

Energetická hustota je klíčovým parametrem pro výkon a dojezd elektromobilů. S vyšší hustotou mohou vozidla ujet delší vzdálenosti na jedno nabití, což je zásadní pro širší přijetí elektromobility. SAIC se tímto krokem dostává do popředí závodu o efektivnější a výkonnější baterie.

Výhody pevných baterií

Pevné baterie nabízejí několik výhod oproti tradičním lithium-iontovým technologiím. Jsou bezpečnější díky absenci hořlavých kapalin, mají delší životnost a mohou být nabity rychleji. To vše činí elektromobily atraktivnějšími pro spotřebitele a přispívá k udržitelnosti dopravy.

SAIC jako lídr inovací

SAIC se díky své inovativní strategii stává jedním z lídrů na poli automobilového průmyslu. Investice do vývoje pokročilých technologií a jejich implementace do masové výroby ukazují, že společnost je připravena čelit budoucím výzvám a přispět k ekologičtější dopravě.

Dopad na globální trh

Zahájení výroby těchto pokročilých baterií by mohlo mít významný dopad nejen na čínský trh, ale i globálně. Očekává se, že další výrobci budou následovat tento trend a investovat do podobných technologií, což může urychlit přechod k elektromobilitě na celém světě.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
  • SAIC

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil v Římě - ilustrační foto

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo
22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur slevy na nový elektromobil. Server ministerstva okamžitě zkola...

Autonomní řízení

Evropané platí za technologii, kterou nemohou používat. Petice za Tesla FSD získává tisíce podpisů
Zatímco americký řidič projede s aktivním Tesla FSD téměř sedm milionů mil bez nehody, evropští majitelé elektromobilů za stejnou technologii zaplatili, ale nesmí ji zapnout. Nová petice a nedávný úsp...

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Od ledna můžete pustit volant na dálnici. A není to zbytečné?

Představte si, že by vám někdo tvrdil, že sekačka je zbytečnost a měli byste sekat kosou. Přesně takové jsou argumenty proti autonomnímu... >>

Není nebe bez mráčků. Hrozba náhlé ztráty výkonu straší 13 000 majitelů Tesel

Je to nepříjemná komplikace. Téměř 13 000 starších importovaných Tesel v Číně míří do svolávací akce. Důvodem je chyba v softwaru,... >>

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Volkswagen hlásí 42% růst elektromobilů. Tak v čem je problém?

Volkswagen Group dosáhl v prvních devíti měsících roku 2025 impozantního 42% růstu prodeje elektromobilů a stal se jedničkou na evropském... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mougins, FranceMougins, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Offenburg, Germany - Wilhelm-Röntgen-StraßeOffenburg, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.