Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nová generace baterií od SAIC

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 25 Listopad, 2024

SAIC, jeden z největších čínských výrobců automobilů, nedávno oznámil významný pokrok v oblasti bateriových technologií. Společnost plánuje zahájit masovou výrobu pevných baterií v roce 2026. Tyto baterie se vyznačují vysokou energetickou hustotou přes 400 Wh/kg, což může znamenat revoluci na trhu s elektromobily. 

Význam energetické hustoty

Energetická hustota je klíčovým parametrem pro výkon a dojezd elektromobilů. S vyšší hustotou mohou vozidla ujet delší vzdálenosti na jedno nabití, což je zásadní pro širší přijetí elektromobility. SAIC se tímto krokem dostává do popředí závodu o efektivnější a výkonnější baterie.

Výhody pevných baterií

Pevné baterie nabízejí několik výhod oproti tradičním lithium-iontovým technologiím. Jsou bezpečnější díky absenci hořlavých kapalin, mají delší životnost a mohou být nabity rychleji. To vše činí elektromobily atraktivnějšími pro spotřebitele a přispívá k udržitelnosti dopravy.

SAIC jako lídr inovací

SAIC se díky své inovativní strategii stává jedním z lídrů na poli automobilového průmyslu. Investice do vývoje pokročilých technologií a jejich implementace do masové výroby ukazují, že společnost je připravena čelit budoucím výzvám a přispět k ekologičtější dopravě.

Dopad na globální trh

Zahájení výroby těchto pokročilých baterií by mohlo mít významný dopad nejen na čínský trh, ale i globálně. Očekává se, že další výrobci budou následovat tento trend a investovat do podobných technologií, což může urychlit přechod k elektromobilitě na celém světě.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
  • SAIC

Mohlo by vás zajímat

Opel Astra Electric | zdroj: media.stellantis.com

Opel Astra 2026 dostává 58 kWh baterii a dosah až 454 kilometrů
Opel představil modernizovaný Astra s výrazně vylepšenou elektrickou verzí. Nová 58 kWh baterie nabídne dosah až 454 kilometrů, což je znatelné zlepšení oproti předchozí generaci. Kompaktní vůz také z...

Nabíjení ChargePoint | zdroj: chargepoint.com

Konec dotací? Nevadí. Šéf ChargePointu vysvětluje, proč elektromobily zvítězí na plné čáře
Zatímco Bílý dům ruší dotace a vrací se k podpoře spalovacích motorů, byznys vidí realitu jinak. Rick Wilmer otevřeně popisuje, proč jsou elektromobily technologicky nadřazené a proč Amerika riskuje, ...

Ionity nabíjení | zdroj: ionity.eu

8 minut na 300 kilometrů. Ionity spouští revoluci, která má ukončit největší strach elektromobilistů
Range anxiety – strach z dojezdu – je hlavní důvod, proč lidé nekupují elektromobily. Největší evropský provozovatel nabíječek Ionity právě instaluje 600kW stanice, které dobijí za 8 minut na 300 kilo...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok

Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř... >>

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu

Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci... >>

Bolt nasadí v Evropě autonomní taxi už v roce 2026. Časem i bez řidiče za volantem

Čínská technologie a evropská síť. Estonský gigant Bolt spojil síly s Pony.ai, aby do evropských měst přivezl samořiditelná vozidla... >>

Volkswagen ovládl německé firemní flotily: Každý druhý služební vůz je z VW

<div class="highlight-box">Koncern Volkswagen dosáhl v říjnu v Německu historického úspěchu - téměř každý druhý nově registrovaný... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Brugge, BelgiumBrugge, Belgium
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
Falaise, FranceFalaise, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Telgate, ItalyTelgate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Asten, AustriaAsten, Austria
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
San Giovanni Teatino, ItalySan Giovanni Teatino, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.