Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

SAIC

Nová generace MG4 slibuje průlomovou bateriovou technologii - sériová výroba zahájena

Čínská automobilka SAIC Motor zahájila sériovou výrobu nové generace elektrického hatchbacku MG4 s příslibem revoluční semisolid-state bateriové technologie. Nový model je o 108 mm delší a 156 kg lehčí než předchůdce, přičemž oficiální debut je naplánován na srpen 2025. Zatímco v Číně prodeje původního MG4 dramaticky klesly na pouhých 52 kusů za čtyři měsíce, v Evropě značka zaznamenala 33,5% nárůst registrací díky konkurenceschopné ceně a výkonu.
  • Číst dál o Nová generace MG4 slibuje průlomovou bateriovou technologii - sériová výroba zahájena
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

SAIC-GM a CATL představují ultra-rychlou 6C LFP baterii: další posun v nabíjení elektromobilů

SAIC-GM a CATL oznámily průlomovou technologii v oblasti nabíjení elektromobilů. Nová ultra-rychlá 6C LFP baterie umožní dobití až 350 km dojezdu za pouhých 10 minut. Tato inovace bude integrována do vylepšené platformy Ultium s kvazi-900V architekturou. Co tato změna znamená pro uživatele a jak ovlivní budoucnost elektromobility?
  • Číst dál o SAIC-GM a CATL představují ultra-rychlou 6C LFP baterii: další posun v nabíjení elektromobilů
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

SAIC Motor představuje revoluční hořčíkovou skříň pro elektrické pohony

Revoluční hořčíková skříň SAIC Motor pro elektrické pohony snižuje hmotnost vozidel, zvyšuje dojezd a zlepšuje bezpečnost díky semi-solidní procesní technologii, která zlepšuje pevnost a odolnost materiálů.
  • Číst dál o SAIC Motor představuje revoluční hořčíkovou skříň pro elektrické pohony
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Nová generace baterií od SAIC

Společnost SAIC oznámila, že v roce 2026 zahájí masovou výrobu druhé generace pevných baterií s energetickou hustotou 400 Wh/kg. Tato technologie může zásadně změnit trh elektromobilů.
  • Číst dál o Nová generace baterií od SAIC
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Revoluce v elektromobilitě: Čínské pevné baterie mění pravidla hry

Solid-state baterie: revoluce v elektromobilitě. Objevte, jak tato technologie slibuje dojezd přes 1000 km, ultrarychlé nabíjení a vyšší bezpečnost. Čína vede závod - co to znamená pro budoucnost elektroaut?
  • Číst dál o Revoluce v elektromobilitě: Čínské pevné baterie mění pravidla hry
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

SAIC-GM-Wuling uvádí elektrické SUV Baojun Yunhai s dojezdem až 600 km

Představení nového Baojun Yunhai elektrického SUV od SAIC-GM-Wuling. Elektrické SUV s dlouhým dojezdem a atraktivní cenou pro čínský trh.
  • Číst dál o SAIC-GM-Wuling uvádí elektrické SUV Baojun Yunhai s dojezdem až 600 km
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

SAIC Group čelí poklesu: Volkswagen a General Motors na dně čínského trhu

SAIC Group, Volkswagen a General Motors čelí dramatickému poklesu výroby a prodejů v Číně. Zjistěte, jaký vliv mají výsledky VW a GM na společné podniky s SAIC a proč čelí největší čínská automobilka krizi.
  • Číst dál o SAIC Group čelí poklesu: Volkswagen a General Motors na dně čínského trhu
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

SAIC a Volkswagen: Rozšíření strategické spolupráce v elektromobilitě

Společnosti SAIC Motor Corporation Limited a Volkswagen Group oznámily rozšíření své dlouhodobé spolupráce zaměřené na vývoj nových elektromobilů a plug-in hybridních modelů. Nové technologické dohody, podepsané na konci června 2024.
  • Číst dál o SAIC a Volkswagen: Rozšíření strategické spolupráce v elektromobilitě
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.