Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nová studie: Rychlonabíjení nemusí snižovat životnost baterie EV

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 13 Červen, 2024

Nedávná studie od Recurrent vyvrací dlouho panující přesvědčení, že rychlonabíjení výrazně snižuje životnost baterie elektromobilů (EV). Výzkum zahrnuje data z více než 13 000 vozidel Tesla mezi lety 2012 a 2023.

Výsledky studie

Očekávalo se, že vysokonapěťové nabíjení urychlí degradaci baterie, ale analýza více než 160 000 datových bodů ukázala, že není statisticky významný rozdíl v degradaci mezi vozidly, která nabíjí rychlonabíjením více než 70 % času, a těmi, která tak činí méně než 30 % času.

Obrázek
Fast Charging
zdroj: https://www.recurrentauto.com/research/impacts-of-fast-charging

Klíčové závěry

  • Životnost baterií: Data naznačují, že rychlonabíjení nemusí mít tak negativní dopad na životnost baterie, jak se dříve předpokládalo.
  • Věk baterií: Studie se zaměřuje převážně na novější modely (od roku 2018), takže dlouhodobé účinky mohou být ještě neznámé.
  • Obecné degradace: Všechny baterie, ať už rychlonabíjené či nikoli, vykazují určitou míru degradace v průběhu času.

Doporučení pro uživatele

Přestože rychlonabíjení nemusí výrazně snižovat životnost baterie, doporučuje se omezit jeho použití při extrémních teplotách nebo nízkých úrovních nabití. Pro dlouhodobou péči o baterii je vhodné používat rychlonabíjení především při cestování.

Fakta a mýty

  • Fikce: Rychlonabíjení od 0 do 100 % je v pořádku.
  • Fakt: Většina EV softwarem omezuje rychlost nabíjení nad 80 % stavu nabití.
  • Fikce: Každé rychlonabíjení způsobuje trvalé poškození baterie.
  • Fakt: EV mají ochranné mechanismy pro řízení teploty a napětí během nabíjení.

Pro více informací si můžete přečíst celou studii na Recurrent Auto.

Štítky

  • Elektroauta
  • Baterie
  • Údržba baterie

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Volkswagen sází budoucnost elektromobility na čínský Gotion. Má vůbec na výběr?
Po pěti letech strategického partnerství dorazily první baterie z čínské továrny s kapacitou 20 GWh do vozů Volkswagenu. Unifikované články od Gotionu, ve kterém má německý gigant majoritní podíl, sli...

XPENG nabíjení na 400 kW stanici ČEZ

Z nuly na milion za 11 let: Xpeng ukazuje, jak rychle dokáže růst čínský elektromobil
Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje sílu čínského automotive průmyslu: zatímco cesta k prvním 500 0...

FSD - ilustrační foto

Tesla Robotaxi se otevírá veřejnosti, FSD míří k masovému přijetí
Tesla zpřístupnila Robotaxi veřejnosti v Austinu a Bay Area, což je klíčový milník autonomního řízení. Uživatelé iPhonů mohou nově využít samořídící vozy. Analytici současně předpovídají skokový nárůs...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Xiaomi YU7 překonalo Tesla Model Y v Číně s 33 662 prodanými kusy

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl významného milníku, když jeho elektromobil YU7 v říjnu 2025 předstihl prodeje Tesla Model Y na... >>

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech

Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident... >>

Li Auto propustilo desítky zaměstnanců kvůli svolání 10 tisíc vozů

<div class="highlight-box">Čínský výrobce elektromobilů Li Auto propustil 14 zaměstnanců po nákladném svolání poloviny všech prodaných... >>

Xiaomi vyrobilo 500 000 elektromobilů za rekordní čas

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl významného milníku ve výrobě elektromobilů - vyrobil již půlmiliontý vůz. Tohoto úspěchu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sagunto, SpainSagunto, Spain
8 míst • 250 kW
La Chapelle-sur-Erdre, FranceLa Chapelle-sur-Erdre, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - EEZHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg - Ostenviertel, GermanyRegensburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Udine, ItalyMartignacco, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.