Je to nepříjemná komplikace. Téměř 13 000 starších importovaných Tesel v Číně míří do svolávací akce. Důvodem je chyba v softwaru, která může vést až k nečekané ztrátě výkonu za jízdy. Není nebe bez mráčků, problém naštěstí řeší jednoduchá aktualizace.
Baterie
22 Říjen, 2025
Test 1 300 ojetých elektromobilů přinesl nečekaný výsledek: 80 procent baterií má stále přes 90 procent původní kapacity. „Byli jsme překvapeni, že jich bylo tolik v tak dobrém stavu," přiznává vedoucí testu. Nejlépe si vedou Kia EV6, e-Niro a Tesla Model Y.
19 Říjen, 2025
Zatímco se pozornost v závodě o baterie budoucnosti upírala hlavně na zavedené giganty, čínská automobilka Chery v tichosti připravovala svůj klíčový tah. Nyní představila prototyp solid-state baterie s ohromující hustotou 600 Wh/kg, který má v reálném provozu umožnit dojezd až 1300 kilometrů. Nejde přitom o vzdálenou hudbu budoucnosti. Slibuje nejen radikálně vyšší bezpečnost, ale i nasazení do prvních vozů už v roce 2026, čímž se Chery rázem řadí mezi nejdůležitější hráče v oboru.
17 Říjen, 2025
Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede z Prahy do Říma. Bez hořlavého elektrolytu, s dvojnásobnou kapacitou a rychlejším nabíjením než dnes. Solid-state baterie to slibují už roky – ale 16. října 2025 se něco zásadního změnilo. Tři čínské výzkumné týmy nezávisle vyřešily technický problém, na kterém celá koncepce padala. Mercedes testuje vozidlo s dojezdem 1200 km na evropských silnicích. Toyota spouští výrobu. Farasis Energy dodává první série za dva měsíce. Ne prototypy – skutečné baterie do aut. Je to skutečně zlom, nebo jen další slib?
9 Říjen, 2025
Po čtyřech letech výzkumu japonské firmy konečně vyřešily problém, který bránil masové výrobě pevnolátkových baterií. Toyota plánuje uvést první elektromobily s novou technologií na trh už v letech 2027-2028. Slibuje tisícikilometrový dojezd a nabíjení za 10 minut. Otázkou zůstává, zda dokáže porazit Mercedes, Nissan a čínskou konkurenci v závodě o budoucnost elektromobility.
7 Říjen, 2025
Představte si telefon, který můžete ohnout, nebo elektromobil s delším dojezdem a baterií, která se nemůže vznítit. Přesně takovou budoucnost přibližuje nejnovější objev Čínské akademie věd. Její výzkumníci vyvinuli solid-state baterii, která nejenže vydrží tisíce ohnutí, ale má i výrazně vyšší energetickou hustotu. Jsme svědky tichého, ale zásadního kroku k bezpečnější a výkonnější elektronice? Podívejte se, co tento pokrok skutečně znamená.
30 Září, 2025
Jedna z největších překážek elektromobility může brzy padnout. Americká společnost 24M Technologies vyvinula technologię, která dokáže zvýšit kapacitu baterie až o polovinu, aniž by bylo nutné měnit její velikost nebo chemické složení. Jak je to možné? Místo těžkých kovových pouzder používá tenké polymerové filmy.
30 Září, 2025
Představte si baterii, která si bere prověřenou bezpečnost a nízkou cenu z populárních LFP článků, ale přidává k nim téměř o pětinu více energie pro delší cesty. Nejde o hudbu budoucnosti. Baterie LMFP vstupují na trh a slibují přesně to, co řada váhajících zájemců o elektromobil potřebuje – jistotu, solidní dojezd a rozumnou cenovku.
29 Září, 2025
Hluboko pod česko-německou hranicí leží surovina, která může překreslit průmyslovou mapu Evropy. Objev obřích zásob lithia, přezdívaného „bílé zlato“, dává reálnou naději na výrobu skutečně evropských baterií a vymanění se z kritické závislosti na Asii. Cesta k tomuto cíli je však složitější, než se na první pohled zdá.
19 Září, 2025
Vysoká cena je stále jednou z největších překážek pro masové rozšíření elektromobilů. Renault se to chystá změnit a po vzoru Tesly sahá po levnější technologii LFP baterií. Prvním modelem na řadě je Megane E-Tech, který by mohl citelně zlevnit. Nová technologie slibuje nejen nižší cenu, ale i delší životnost. Má to však i své specifické vlastnosti.