Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Baterie

1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu

23 Listopad, 2025
Čínská automobilka GAC dosáhla průlomu v elektromobilitě, když jako první v zemi spustila pilotní linku pro velkokapacitní all-solid-state baterie. Tato technologie slibuje dojezd elektromobilů přes 1000 kilometrů na jedno nabití a výrazně vyšší bezpečnost. S masovou výrobou plánovanou mezi lety 2027 a 2030 se otevírá nová éra pro elektrická vozidla.
  • Číst dál o 1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu

Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

19 Listopad, 2025
Northvolt v bankrotu. Porsche propouští 200 lidí. ACC uzavírá továrny. To, co mělo být evropskou odpovědí na čínskou dominanci, se rozpadá před očima. Profesor z prestižní RWTH Aachen varuje: Bez radikálních kroků Evropa navždy prohraje bitvu o baterie. A čas rychle dochází – Číňané zatím ovládli 55 % světového trhu.
  • Číst dál o Evropský bateriový průmysl se hroutí: Stovky milionů v plamenech, tisíce lidí bez práce

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

17 Listopad, 2025
Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s energetickou hustotou 270 Wh/kg slibuje výrazně delší dojezd a zásadní zvýšení bezpečnosti elektromobilů. Klíčem je použití nehořlavých elektrolytů, které minimalizují riziko požárů. První generace má již objednávky od evropské automobilky.
  • Číst dál o Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

15 Listopad, 2025
„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě není pravda. Nová globální data z více než 20 000 vozidel ukazují něco úplně jiného: 96 % elektromobilů nikdy nepotřebuje výměnu baterie kvůli opotřebení. Moderní vozy degradují jen 1,8 % ročně – po dvaceti letech mají stále 70 % kapacity.
  • Číst dál o Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů

13 Listopad, 2025
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu nabíjecích cyklů. Pro majitele vozů to znamená pomalejší stárnutí baterie a vyšší zůstatkovou hodnotu auta. Podívejte se, v čem se novinka liší od současného standardu.
  • Číst dál o Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů

6 Listopad, 2025
Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se přehřívá. Tyto problémy dobře znají majitelé elektromobilů po celém světě. Vědci z Penn State University ale přicházejí s řešením:nový design lithium-iontové baterie, která má spolehlivě fungovat v teplotách od -50°C až do 75°C. Koncept nazvaný All-Climate Battery kombinuje speciálně upravené materiály s integrovaným vyhřívacím systémem. Jde o průlom, nebo jen další laboratorní experiment? Podívali jsme se na detaily studie publikované v prestižním časopise Joule.
  • Číst dál o Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky

5 Listopad, 2025
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalosti historie vozu. Její diagnostika může prodloužit životnost baterií až o 10 %. Za 2 roky bude v českých servisech. Získala na to grant 16 milionů korun.
  • Číst dál o Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut

3 Listopad, 2025
Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960 km a eliminaci požárního rizika. Partnerství, které trvá od roku 2009, vstupuje do klíčové fáze před masovou výrobou v roce 2027.
  • Číst dál o BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut

Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech

2 Listopad, 2025
Největší výrobce baterií na světě právě rozbil desetiletý plán. CATL zahájila masovou výrobu sodíkových baterií, které podle průmyslových analýz měly být komerčně dostupné až ve třicátých letech. A parametry? Dojezd 500 kilometrů, životnost přes 25 let, fungují při -40°C a náklady na výrobu jsou o 70 až 90 procent nižší než u lithia. Pro Evropu jde navíc o technologii, která nepotřebuje vzácné zeminy a snižuje závislost na dodávkách kritických surovin. Technologie, která měla být sci-fi, je tu.
  • Číst dál o Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech

Solid-state baterie: Naděje, nezávislost nebo jen další drahá hračka pro bohaté?

28 Říjen, 2025
Sliby o zázračných solid-state bateriích znějí jako sen. Dojezd 1300 km, nabití za deset minut. Po říjnových oznámeních Toyoty, Chery a Nissanu to vypadá, že revoluce je za dveřmi. Má to ale dva háčky: na běžná auta si počkáme do roku 2030 a naši závislost na čínských surovinách to nevyřeší. Mnohem tišší, ale o to zásadnější revoluce se přitom odehrává úplně jinde. A týká se obyčejné soli.
  • Číst dál o Solid-state baterie: Naděje, nezávislost nebo jen další drahá hračka pro bohaté?

Pagination

  • 1
  • Následující stránka
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Nio Firefly chystá „eSko“. Silnější 120kW motor si brousí zuby na Mini Cooper

Prémiová kompaktní značka Nio Firefly, která se netají svými ambicemi konkurovat ikonickému Mini, zvyšuje sázky. Jen pár měsíců po... >>

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu

Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je... >>

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility

Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý... >>

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Krakow, PolandKraków, Poland
15 míst • 250 kW
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.