Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nové elektromobily lámou rekordy: Xpeng a Aito M7 Ultra

EV novinky

Xpeng Mona M03: Revoluční aerodynamika

Společnost Xpeng 11. června letošního roku představila svůj nový model Mona M03, který se může pochlubit nejnižším odporem vzduchu mezi sériově vyráběnými čistě elektrickými sedany. S hodnotou Cd 0.194 se tento vůz stává lídrem v aerodynamice, což je klíčový faktor pro efektivitu a dojezd elektromobilů.

Tento úspěch nejenže zlepšuje výkon a efektivitu vozidla, ale také přináší významné úspory energie. Nižší odpor vzduchu znamená menší spotřebu energie, což je pro elektromobily zásadní výhoda. Mona M03 tak nastavuje nový standard pro budoucí modely v tomto odvětví.

Elektromobil využívá baterii typu Blade LFP od společnosti BYD, která nabízí dojezd přes 500 km. Výroba probíhá v továrně Xpeng v Zhaoqingu, provincii Guangdong​. Cena vozu začíná okolo 325 000 Kč, samozřejmě v Číně.

Aito M7 Ultra: Rychlý start na trhu

Zatímco Xpeng slaví úspěchy s aerodynamikou, společnost Aito, podpořená Huawei, dosahuje rekordních prodejů. Nový model Aito M7 Ultra byl uveden na trh teprve na začátku měsíce a již za pouhých 18 dní se podařilo dodat více než 10 000 vozů.

Tento rychlý nástup na trh je důkazem silného zájmu o tento model, který kombinuje moderní technologie Huawei s pokročilým designem a funkcionalitou. Aito M7 Ultra tak ukazuje, že poptávka po kvalitních elektromobilech stále roste, a to i přes konkurenci na trhu.

Zdroj: Carnewschina.com

Štítky

  • Xpeng
  • Mona M03
  • Aito
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 20 Červen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Renascor získává povolení pro výrobu klíčové bateriové suroviny v Austrálii

Australská společnost Renascor obdržela provizorní stavební povolení pro průmyslovou výrobnu anodového materiálu pro lithium-iontové... >>

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Subaru zvažuje malý elektromobil pro evropský trh

Subaru plánuje rozšířit svou elektrickou nabídku o vůz v segmentu B, pokud uspěje jejich nový kompaktní model Uncharted. Tento krok cílí... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Pasching - PlusCity, AustriaPasching, Austria
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Val-de-Meuse, FranceVal-de-Meuse, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gap, FranceGap, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörrstadt, GermanyWörrstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Les Sables-d'Olonne, FranceLes Sables-d'Olonne, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Roca Village, SpainSanta Agnès de Malanyanes, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Mont-Saint-Michel, FranceSaint-Georges-de-Gréhaigne, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.