Čínská automobilka Xpeng oznámila 21. listopadu významný milník – z výrobní linky sjel milion tý elektromobil. Tempo růstu firmy ukazuje sílu čínského automotive průmyslu: zatímco cesta k prvním 500 000 vozům trvala 82 měsíců, druhá polovina milionu byla hotová za pouhých 14 měsíců. Pro české zákazníky jsou důležité dva modely z nabídky – SUV G6 a G9 se od září vyrábějí v rakouském Grazu, což snižuje ceny a zkracuje dodací lhůty. Firma hlásí rekordní prodeje a plánuje dosáhnout zisku už v tomto čtvrtletí.
Xpeng
17 Listopad, 2025
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující 380 milionů RMB (přibližně 1,2 miliardy Kč). Společnost se tak výrazně přiblížila k ziskovosti, zatímco zaznamenala rekordní dodávky vozidel a robustní růst tržeb. Tento úspěch podtrhuje efektivitu strategických partnerství a expanze produktového portfolia na globálním trhu s elektromobily.
9 Listopad, 2025
Komfort cestování se v roce 2026 zásadně promění. Už nejde o maximální dojezd, ale o to, jak rychle ho doplníte. A nová generace vozů to zvládne dřív, než si stihnete vypít kávu. Zatímco automobilky přinášejí 500kW technologii, provozovatelé sítí v Česku i Evropě teprve plánují, jak takový výkon vůbec doručit.
6 Listopad, 2025
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 stupňů volnosti v rukou a AI mozek o výkonu 2 250 TOPS. Masová výroba začne za rok, ale ne do domácností. Společnost zároveň odhalila tři modely robotaxi pro rok 2026 a systém autonomního řízení, který podle testů potřebuje pětkrát méně zásahů než konkurence od Tesly.
5 Listopad, 2025
Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km (bez dálnic), nabití za 20 minut a kvalitu srovnatelnou s evropskými značkami. Přečtěte si, proč i naše náctiletá dcera prohlásila, že se do auta těší – a co všechno nás během testu překvapilo.
3 Listopad, 2025
Představte si sedmimístný vůz, který ujede z Prahy do Říma a ještě mu zbude. Xpeng 6. listopadu odhalí X9 EREV – svůj první hybrid s neuvěřitelným dojezdem 1 602 kilometrů. Největší překvapení? Benzínový motor pracuje tak tiše, že přidává pouze jediný decibel hluku. Zatímco konkurenční Li Auto Mega propadla kvůli vysoké ceně a závislosti na nabíjení, Xpeng vsadil na jinou kartu. Vyplatí se mu to?
1 Listopad, 2025
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v plném obsazení a se silným protivětrem. Vyrazili jsme se 100% nabitou baterií. Jaká byla realita a kolik energie zbylo v cíli?
31 Říjen, 2025
První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o víc než 200 000 Kč levnější a pocit z interiéru je lepší než v Tesle i Enyaqu. Překvapením skončil i první test reálné spotřeby. Zatím jsme našli jediný háček.
7 Říjen, 2025
Měl to být klenot technologické nezávislosti, místo toho se z něj stala noční můra. Volkswagen po miliardových ztrátách a fatálních zpožděních klíčových elektromobilů přiznává neúspěch své softwarové divize Cariad. Německý gigant v tichosti opouští velkolepé plány a záchranu hledá u nečekaných partnerů – amerického Rivianu a čínského Xpengu.
1 Říjen, 2025
Zářijová čísla prodejů přepsala mapu čínských výrobců elektromobilů. Hvězdou měsíce je Leapmotor, který s více než 66 tisíci vozy zlomil všechny dosavadní rekordy. Dařilo se i Xpengu, který masivně roste. Naopak jeden z dřívějších lídrů, Li Auto, hlásí ústup z pozic. Boj těchto gigantů se přitom netýká už jen Číny – Xpeng a Leapmotor již nabízí nejnovější modely i u nás.