Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Novinky v elektromobilitě: Značka Firefly debutuje v Číně a Xpeng posiluje designový tým

Ilustrační foto

Firefly od Nio debutuje nejprve v Číně

Podle místních médií se první model značky Firefly, která je třetí značkou společnosti Nio, poprvé představí v Číně. Tento krok je změnou původní strategie, kdy se očekávalo, že debut proběhne nejprve v Evropě. Debut v Číně by měl proběhnout na konci tohoto roku, zatímco evropský trh se dočká uvedení modelu až v první polovině příštího roku.

Tato změna může být reakcí na dynamiku trhu a potřebu lépe se připravit na evropský trh. Nio tak zřejmě hodlá využít domácího prostředí k doladění všech detailů před vstupem na náročnější evropský trh.

Xpeng posiluje svůj designový tým

Další významnou zprávou je jmenování JuanaMa Lopeze viceprezidentem designu společnosti Xpeng. Lopez, který má bohaté zkušenosti z práce u společností BYD a Changan, má za úkol řídit evoluci a inovace designového stylu Xpeng.

Tento krok je součástí širší strategie Xpeng na posílení své pozice na globálním trhu elektromobilů. Lopezova expertiza by měla přispět k tomu, aby vozy Xpeng byly nejen technologicky vyspělé, ale také esteticky atraktivní pro zákazníky po celém světě.

Štítky

  • Xpeng
  • EV novinky
  • Firefly
  • nio
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 6 Červen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Proč 8 z 10 řidičů lituje koupi plug-in hybridu?

Léto 2025 přineslo šokující zjištění: Plug-in hybridy s vybitou baterií spotřebují více než benzinové vozy! Proč investovat do... >>

Překvapiví lídři elektromobility: Nepál a Etiopie

Zatímco vyspělé země postupně přecházejí na elektromobily, nečekanými šampiony v jejich adopci se staly Nepál a Etiopie. Díky razantním... >>

Xpeng zaznamenává růst dodávek, Mona M03 dominuje trhu

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng v červenci pokračoval v silných dodávkách, přičemž model Mona M03 se stal tahounem prodeje. Tento... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Forli, ItalyForli, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - EEZHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schweitenkirchen, GermanySchweitenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alessandria, ItalyAlessandria, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Quentin, FranceSaint-Quentin, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Houssen, FranceHoussen, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rezekne, LatviaRēzekne, Latvia
4 míst • 150 kW
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.