Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nový elektromobil BYD Seal 06 GT vstupuje na trh

BYD SEAL - zdroj: https://www.byd.com/eu

Na čínský trh vstoupil 18. října 2024 nový elektrický hatchback od společnosti BYD s názvem Seal 06 GT. Tento model je součástí úspěšné série Ocean a byl poprvé představen jako koncept Ocean-M na Pekingském autosalonu v dubnu téhož roku. BYD se zaměřuje na mladší řidiče, kteří hledají výkonnostní elektromobil za dostupnou cenu, a tímto modelem rozšiřuje svou nabídku v segmentu elektrických vozidel.

Cenová dostupnost a varianty

BYD Seal 06 GT je k dispozici v několika variantách s cenovým rozpětím od 150 000 do 200 000 yuanů (přibližně 500 000 až 650 000 Kč). Toto cenové nastavení z něj činí atraktivní alternativu k evropským konkurentům, jako je Volkswagen ID.3 GTX. Automobilka nabízí jak variantu s jedním elektromotorem o výkonu 160 kW (214 hp) nebo 165 kW (221 hp), tak variantu s dvěma elektromotory, která poskytuje výkon až 310 kW (415 hp), umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Specifikace a výkon

Seal 06 GT je postaven na pokročilé platformě e-Platform 3.0 Evo, která podporuje 800V technologii rychlého nabíjení. S dvěma možnostmi baterií (60 kWh a 73 kWh) dosahuje dojezdu až 605 km podle čínského cyklu CLTC (pozn. red. odhadem 420 km podle WLTP). Automobil se může nabít z 30 % na 80 % za pouhých 20 minut, což zajišťuje rychlé a pohodlné dobíjení během dlouhých cest.

Interiér vozu nabízí moderní technologie, včetně 15,6palcového otočného displeje, 10,25palcového LCD přístrojového panelu a 12palcového head-up displeje. Kabina je vybavena systémem DiLink 100, který zahrnuje inteligentní asistenční systémy a umožňuje hlasovou interakci s řidičem. Design vozu je inspirován „mořskou estetikou“ s dynamickými liniemi a sportovním nárazníkem.

Strategie BYD na trhu elektromobilů

Uvedení modelu Seal 06 GT je součástí širší strategie BYD, která se zaměřuje na expanzi do různých segmentů elektromobilů. Společnost si klade za cíl posílit svou pozici na globálním trhu tím, že nabízí dostupné výkonnostní modely, jako je právě Seal 06 GT, který má konkurovat evropským značkám nejen na domácím, ale i na mezinárodním trhu.

Závěr

Model Seal 06 GT potvrzuje odhodlání BYD inovovat a rozšiřovat svou nabídku v oblasti elektromobility. Jeho kombinace výkonnosti, dostupné ceny a moderních technologií ho staví mezi nejzajímavější modely ve své třídě, a to nejen na čínském, ale i na globálním trhu.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
  • BYD
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 18 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Volvo EX60: Elektrické SUV s dojezdem 700 km míří na Teslu

Švédské Volvo odhalí 21. ledna 2026 v Stockholmu své nejdůležitější elektrické SUV EX60. První vůz na revolucionní platformě SPA3... >>

Čínské elektromobily zažívají boom: 727 000 prodaných kusů za srpen 2025

Čína zaznamenala mezi 1. a 24. srpnem 2025 prodej 727 000 nových elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 6 %. Tento růst je... >>

Konec kabelů: Porsche ukázalo auto, které se nabíjí samo - stačí ho zaparkovat

Porsche přichází s technologií, která změní způsob nabíjení elektromobilů navždy. Stačí zaparkovat nad speciální deskou a auto se... >>

Čína možná zakáže skryté kliky u elektromobilů: Ale proč?

Skryté doorhandles mohou být minulostí. Čínské úřady zvažují zákaz těchto kontroverzních prvků po tragických nehodách, kde hasiči... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Chemnitz-Center, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bressanone, ItalyVarna, Italy
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Plzeň, Czech RepublicPlzeň, Czech Republic
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
Vesoul, FranceVesoul, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weiterstadt, GermanyWeiterstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Koper, SloveniaKoper, Slovenia
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.