Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nový světový rekord v dojezdu elektromobilu: Chevrolet Silverado EV ujel 1704 km na jedno nabití

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Srpen, 2025

Překonání hranice 1000 mil

Inženýrský tým General Motors uskutečnil unikátní test, při kterém elektrický pick-up Chevrolet Silverado EV Work Truck ujel neuvěřitelných 1704 kilometrů na jedno nabití baterií. Tento výsledek představuje nový světový rekord v dojezdu elektromobilů a výrazně překonává předchozí maximum 1205 kilometrů, které držel výrobce Lucid.

Jak probíhal rekordní pokus

Test probíhal sedm dní na veřejných komunikacích v okolí testovacího polygonu Milford a Detroitu. Čtyřicetičlenný tým techniků provedl pouze snadno replikovatelné úpravy v rámci standardních možností vozu: zvýšil tlak v pneumatikách na maximální povolenou hodnotu, odstranil rezervní kolo a instaloval tonneau kryt (speciální zakrytí nákladového prostoru), který zlepšil aerodynamiku.

Pro maximální energetickou účinnost se jízda uskutečnila v letním období při ideální teplotě baterií, klimatizace byla vypnuta a rychlost nepřesáhla 40 km/h. Tato kombinace faktorů minimalizovala energetické ztráty způsobené odporem vzduchu, valivým odporem pneumatik a termoregulací baterií.

Rozdíl mezi laboratorními a reálnými podmínkami

Je důležité zdůraznit, že standardní verze Silverada EV Work Truck má podle americké agentury EPA dojezd 793 kilometrů. Rekordní hodnota byla dosažena v extrémně optimalizovaných podmínkách, které neodpovídají běžnému provozu. Test neměl za cíl doporučit řidičům podobný styl jízdy, ale získat technická data pro vývoj budoucích modelů.

Během zkoušky technici nepoužívali žádné úpravy softwaru nebo pohonného ústrojí. Veškeré úpravy byly mechanické povahy a vycházely z nastavení dostupného běžným majitelům. Hlavním cílem bylo prozkoumat maximální potenciál baterií a chování vozidla při dlouhodobé jízdě s minimální spotřebou energie.

Pro lepší představu: tonneau kryt (zakrytí korbové části) snižuje aerodynamický odpor, který se výrazně zvyšuje s rychlostí jízdy. Správný tlak v pneumatikách zase minimalizuje valivý odpor, jenž může tvořit až 20% celkové spotřeby energie elektromobilu. Teplotní optimalizace pak využívá faktu, že lithium-iontové baterie dosahují nejvyšší účinnosti při teplotách kolem 25°C.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

FSD - ilustrační foto

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu
Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných vozů. Tato prémiová verze nabízí exkluzivní výbavu, včetně 20palco...

XPENG G6 - Infotainment

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV
Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V architekturou, která umožňuje nabít 313 km za 10 minut. Díky 6...

Ilustrační foto

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data
„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě není pravda. Nová globální data z více než 20 000 vozidel ukazují ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility

Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý... >>

Čína šokovala Nürburgring. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 zajel rekord a pokořil evropskou elitu

Legendární „Zelené peklo“ má nového krále. A není to Porsche ani Rimac. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 právě zajel nový rekord... >>

Test XPENG G6: Když teenager pochválí auto dobrovolně, stalo se něco výjimečného

Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ceprano, ItalyCeprano, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, ItalyVerona, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Lucmierz, PolandLućmierz, Poland
8 míst • 250 kW
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.