Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Listopad, 2025
Čínská prémiová značka Zeekr, která patří do rozsáhlého portfolia koncernu Geely, oficiálně odhalila svůj nový kompaktní model Zeekr X. Tento vůz, postavený na již prověřené platformě, míří na globální trhy včetně Evropy. Nabízí přitom parametry, které zaskočí konkurenci: vrcholná verze má 489 koní a cena na domácím čínském trhu startuje na částce 21 800 USD, což je v přepočtu asi 505 000 Kč.

Značka Zeekr si v Evropě teprve buduje jméno, ale její produkty rozhodně nelze přehlížet. Po velkém shooting brake 001 a luxusním MPV 009 přichází s modelem Zeekr X, který má potenciál oslovit nejširší publikum. Jedná se o kompaktní SUV, které sdílí technický základ s vozy jako Smart #1 nebo Volvo EX30. Všechny totiž stojí na pokročilé platformě Sustainable Experience Architecture (SEA) od Geely.

Dvě verze: Městský elegán i sportovec

Zeekr X nebude jen jedním vozem, ale nabídne minimálně dvě výkonnostní varianty, aby si vybral opravdu každý.

  • Základní model: Pohon zadních kol (RWD) s jedním elektromotorem o výkonu přibližně 200 kW (272 koní). Tato verze bude zaměřená na efektivitu a komfortní městský provoz.
  • Vrcholná verze: Pohon všech kol (AWD) se dvěma elektromotory. Jak uvádí server CarNewsChina, celkový systémový výkon této varianty dosahuje impozantních 365 kW (489 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h by se mělo pohybovat hluboko pod 4 sekundami, což z něj činí jednoho z nejrychlejších vozů ve své třídě.

O dodávku energie se stará bateriový pack (pravděpodobně o kapacitě 66 kWh, podobně jako u sesterských modelů), který by měl v závislosti na verzi poskytnout dojezd přes 400 km podle cyklu WLTP. Čínské specifikace (CLTC) jsou tradičně optimističtější.

Cena: Háček jménem "Evropa"

Největší rozruch bezpochyby budí oznámená startovací cena. Částka 21 800 USD (cca 505 000 Kč) je však, a to je třeba zdůraznit, cena pro čínský trh. Jak jsme již viděli u jiných čínských vozů, evropská cenovka bude znatelně vyšší. Po započtení DPH, cla, nákladů na homologaci a dopravu se reálná základní cena v Evropě pravděpodobně přiblíží hranici 40 000 EUR (tedy těsně pod milion korun).

I přesto by ale Zeekr X mohl být cenově velmi agresivní. V porovnání s evropskou konkurencí, jako je Volkswagen ID.4 nebo Renault Megane E-Tech, nabídne Zeekr za podobné peníze často vyšší výkon a bohatší výbavu. Přímým konkurentem mu bude zejména jeho sourozenec Volvo EX30, které v Česku startuje na částce 865 000 Kč.

Design a globální plány

Design vozu je ostrý, moderní a cílil na mladší, globální publikum. Zeekr X se již začal prodávat na prvních evropských trzích, jako je Švédsko a Nizozemsko. Expanze do dalších zemí, včetně Německa a Francie, je plánována v nejbližší době. O oficiálním vstupu na český trh se zatím nemluví, ale je pravděpodobné, že dříve či později se ho dočkáme, minimálně formou individuálních dovozů nebo skrze evropskou distribuční síť.

Zeekr X je dalším důkazem, že s čínskými prémiovými ambicemi je třeba počítat. Na papíře vypadají parametry skvěle. Klíčovou otázkou zůstává, jak se agresivní cenotvorba a vysoký výkon promítnou do reálné evropské nabídky a jak evropští zákazníci přijmou další novou značku.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

Ilustrační foto

Strach z dojezdu? Co řeknete na 1300 km a 210 km dobitých za 10 minut?
Největší obavy z elektromobilů se možná právě rozplynuly. Představte si, že ujedete přes 1300 kilometrů bez nutnosti hledat nabíječku. A když už zastavíte, získáte energii na dalších 210 km jízdy za p...

Baterie

Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech
Největší výrobce baterií na světě právě rozbil desetiletý plán. CATL zahájila masovou výrobu sodíkových baterií, které podle průmyslových analýz měly být komerčně dostupné až ve třicátých letech. A pa...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Od ledna můžete pustit volant na dálnici. A není to zbytečné?

Představte si, že by vám někdo tvrdil, že sekačka je zbytečnost a měli byste sekat kosou. Přesně takové jsou argumenty proti autonomnímu... >>

Není nebe bez mráčků. Hrozba náhlé ztráty výkonu straší 13 000 majitelů Tesel

Je to nepříjemná komplikace. Téměř 13 000 starších importovaných Tesel v Číně míří do svolávací akce. Důvodem je chyba v softwaru,... >>

Mýtus o chudých zemích a spalovacích motorech se hroutí. Data ukazují nečekaně rychlý přechod na elektromobily

Představa byla jasná: bohatý Západ přejde na elektřinu a zbytek světa bude dekády jezdit na benzín. Nová data ale ukazují pravý opak.... >>

Volkswagen hlásí 42% růst elektromobilů. Tak v čem je problém?

Volkswagen Group dosáhl v prvních devíti měsících roku 2025 impozantního 42% růstu prodeje elektromobilů a stal se jedničkou na evropském... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mougins, FranceMougins, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Offenburg, Germany - Wilhelm-Röntgen-StraßeOffenburg, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ondara, SpainOndara, Spain
16 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.