Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press
Foto: Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Listopad, 2025
Čínská prémiová značka Zeekr, která patří do rozsáhlého portfolia koncernu Geely, oficiálně odhalila svůj nový kompaktní model Zeekr X. Tento vůz, postavený na již prověřené platformě, míří na globální trhy včetně Evropy. Nabízí přitom parametry, které zaskočí konkurenci: vrcholná verze má 489 koní a cena na domácím čínském trhu startuje na částce 21 800 USD, což je v přepočtu asi 505 000 Kč.

Značka Zeekr si v Evropě teprve buduje jméno, ale její produkty rozhodně nelze přehlížet. Po velkém shooting brake 001 a luxusním MPV 009 přichází s modelem Zeekr X, který má potenciál oslovit nejširší publikum. Jedná se o kompaktní SUV, které sdílí technický základ s vozy jako Smart #1 nebo Volvo EX30. Všechny totiž stojí na pokročilé platformě Sustainable Experience Architecture (SEA) od Geely.

Dvě verze: Městský elegán i sportovec

Zeekr X nebude jen jedním vozem, ale nabídne minimálně dvě výkonnostní varianty, aby si vybral opravdu každý.

  • Základní model: Pohon zadních kol (RWD) s jedním elektromotorem o výkonu přibližně 200 kW (272 koní). Tato verze bude zaměřená na efektivitu a komfortní městský provoz.
  • Vrcholná verze: Pohon všech kol (AWD) se dvěma elektromotory. Jak uvádí server CarNewsChina, celkový systémový výkon této varianty dosahuje impozantních 365 kW (489 koní). Zrychlení z 0 na 100 km/h by se mělo pohybovat hluboko pod 4 sekundami, což z něj činí jednoho z nejrychlejších vozů ve své třídě.

O dodávku energie se stará bateriový pack (pravděpodobně o kapacitě 66 kWh, podobně jako u sesterských modelů), který by měl v závislosti na verzi poskytnout dojezd přes 400 km podle cyklu WLTP. Čínské specifikace (CLTC) jsou tradičně optimističtější.

Cena: Háček jménem "Evropa"

Největší rozruch bezpochyby budí oznámená startovací cena. Částka 21 800 USD (cca 505 000 Kč) je však, a to je třeba zdůraznit, cena pro čínský trh. Jak jsme již viděli u jiných čínských vozů, evropská cenovka bude znatelně vyšší. Po započtení DPH, cla, nákladů na homologaci a dopravu se reálná základní cena v Evropě pravděpodobně přiblíží hranici 40 000 EUR (tedy těsně pod milion korun).

I přesto by ale Zeekr X mohl být cenově velmi agresivní. V porovnání s evropskou konkurencí, jako je Volkswagen ID.4 nebo Renault Megane E-Tech, nabídne Zeekr za podobné peníze často vyšší výkon a bohatší výbavu. Přímým konkurentem mu bude zejména jeho sourozenec Volvo EX30, které v Česku startuje na částce 865 000 Kč.

Design a globální plány

Design vozu je ostrý, moderní a cílil na mladší, globální publikum. Zeekr X se již začal prodávat na prvních evropských trzích, jako je Švédsko a Nizozemsko. Expanze do dalších zemí, včetně Německa a Francie, je plánována v nejbližší době. O oficiálním vstupu na český trh se zatím nemluví, ale je pravděpodobné, že dříve či později se ho dočkáme, minimálně formou individuálních dovozů nebo skrze evropskou distribuční síť.

Zeekr X je dalším důkazem, že s čínskými prémiovými ambicemi je třeba počítat. Na papíře vypadají parametry skvěle. Klíčovou otázkou zůstává, jak se agresivní cenotvorba a vysoký výkon promítnou do reálné evropské nabídky a jak evropští zákazníci přijmou další novou značku.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Rivian odhaluje vlastní AI čip a cestu k Levelu 4 autonomie do roku 2027
Automobilka Rivian na svém nedávném Autonomy & AI Day představila ambiciózní plány, které posouvají její elektromobily k vyšším úrovním autonomního řízení. Klíčovou novinkou je vlastní, na míru vyvinu...

Dacia Spring | zdroj: media.renault.cz

Dacia Spring 2026: Jak udělat levný elektromobil ještě lepším a nezdražit ho?
Dlouho platilo, že u nejlevnějšího elektromobilu na trhu musíte přivřít obě oči nad jízdními vlastnostmi i výkonem. Tomu je ale konec. Dacia s modelovým rokem 2026 mění pravidla hry a ukazuje konkuren...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG v Evropě poprvé pokořilo 300 000 prodaných vozů. Klíčem k rekordnímu roku je masivní zájem o hybridy
Automobilka MG Motor dnes v Evropě potvrdila historický úspěch, který ještě před pár lety čekal jen málokdo. Ještě před koncem roku 2025 překonala hranici 300 000 prodaných vozů, k čemuž jí dopomohl z...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Shell otevírá svou síť: Partnerství s Hubject usnadní nabíjení v celé Evropě

Stát v dešti u nabíječky a marně stahovat další novou aplikaci je zážitek, na který chceme všichni zapomenout. Shell v prosinci 2025... >>

Jedna cena pro celou Evropu. Za kolik? Electra zavádí "Charge League" a míří do Česka

Drahý roaming a složité počítání cen na cestách po Evropě se stávají minulostí. Francouzská Electra právě odhalila detaily iniciativy... >>

Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma

Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny... >>

Konec iluzí o spalovacích motorech. Nejde o politiku, ale o čistou matematiku, varuje německý expert

Zatímco veřejnost stále doufá v záchranu benzínových motorů, v zákulisí autoprůmyslu už je dobojováno. Renomovaný analytik Dirk Specht... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kaltenkirchen, GermanyKaltenkirchen, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Strasbourg, FranceOstwald, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Catania North, ItalyGravina di Catania, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
L'Hospitalet de l'Infant, SpainL'Hospitalet de l'Infant, Spain
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.