Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Pokroky ve výzkumu solid-state baterií: Klíč k budoucnosti elektromobility

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Redakce
Redakce 30 Leden, 2025

Vývoj baterií s pevnými elektrolyty

Společnost SK On nedávno zveřejnila výsledky svého výzkumu zaměřeného na pokročilé technologie výroby solid-state baterií (ASSB). Jedním z hlavních objevů je využití ultrarychlé fotonové sintrovací technologie pro výrobu kompozitních elektrolytů na bázi oxidu. Tato metoda, původně využívaná při výrobě tištěných obvodů, se ukázala jako účinná při tvorbě hybridních pevných elektrolytů s ideální uniformitou mikrostruktury.

Inovativní přístupy ke snížení výrobních nákladů

Tradičně vyžadují elektrolyty na oxidační bázi vysokoteplotní zpracování přesahující 1 000 °C po více než 10 hodin. To nejen navyšuje výrobní náklady, ale také omezuje jejich využití kvůli křehkosti materiálů. Vědecký tým se zaměřil na optimalizaci energie během procesu sintrování pomocí speciálních anorganických barviv, která minimalizují ztráty světelného záření.

Výsledky: Odolné a dlouhotrvající baterie

Výsledkem kombinace fotonového sintrování a gelového polymerového elektrolytu je hybridní elektrolyt s výjimečnou životností a cyklickou stabilitou. Testování prokázalo, že baterie využívající tuto technologii jsou schopny dlouhodobého provozu bez zásadního snížení kapacity.

Pokrok v oblasti katodových materiálů

Další část výzkumu se soustředila na katody z lithium-manganem bohatých vrstvených oxidů (LMRO). Při použití s kapalnými elektrolyty tyto materiály běžně čelí problémům, jako je vznik plynů nebo pokles napětí. Tým identifikoval mechanismus degradace LMRO katod – uvolňování kyslíku při vyšších napětích oxiduje sulfidy v pevném elektrolytu. Aby se tento problém odstranil, byl použit speciální povlak, který omezuje uvolňování kyslíku a prodlužuje životnost cyklů.

Příslib technologického pokroku

Podle Kisoo Parka, vedoucího výzkumného oddělení SK On, jsou tyto úspěchy výsledkem intenzivního bádání a technických znalostí společnosti. Firmě se podařilo položit základy pro efektivní produkci solid-state baterií nové generace, které mohou zvýšit efektivitu a ekologickou udržitelnost elektromobilů.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v P...

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo
První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne více prostoru než spalovací předchůdce, novou platformu MEB+ ...

Nabíjení elektromobilu

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu
Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci obyvateli dokázal od 14. prosince převést téměř celou městskou dopr...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio Firefly míří do Británie a Thajska: Strategie bez cel pro globální expanzi

Čínská automobilka Nio, známá svými inovativními elektromobily, výrazně zrychluje globální expanzi své prémiové kompaktní značky... >>

XPENG sází na Evropu: Čínský výrobce rozšiřuje lokální produkci

Čínský výrobce elektromobilů XPeng výrazně posiluje svou mezinárodní strategii, s ambicí stát se globálním lídrem. Klíčovým krokem... >>

Velký přehled verzí Volva EX30: Od městské stylovky po vrcholný Cross Country. Vyznáte se v nich?

S příchodem nových variant se z modelu EX30 stává komplexní modelová řada. Zákazník má nyní na výběr ze tří charakterů, které se... >>

Audi, Nissan a Voyah standardizují automatické nabíjení přímo ze země

Tři automobilky spojily síly, aby vytvořily jednotný standard pro Matrix Charging - technologii, která umožňuje nabíjet elektromobily... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Nola, ItalyNola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lagord, FranceLagord, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montenero di Bisaccia, ItalyMontenero di Bisaccia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montbéliard, FranceMontbéliard, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Frontier, UKBlackburn, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.