Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Pokroky ve výzkumu solid-state baterií: Klíč k budoucnosti elektromobility

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Redakce
Redakce 30 Leden, 2025

Vývoj baterií s pevnými elektrolyty

Společnost SK On nedávno zveřejnila výsledky svého výzkumu zaměřeného na pokročilé technologie výroby solid-state baterií (ASSB). Jedním z hlavních objevů je využití ultrarychlé fotonové sintrovací technologie pro výrobu kompozitních elektrolytů na bázi oxidu. Tato metoda, původně využívaná při výrobě tištěných obvodů, se ukázala jako účinná při tvorbě hybridních pevných elektrolytů s ideální uniformitou mikrostruktury.

Inovativní přístupy ke snížení výrobních nákladů

Tradičně vyžadují elektrolyty na oxidační bázi vysokoteplotní zpracování přesahující 1 000 °C po více než 10 hodin. To nejen navyšuje výrobní náklady, ale také omezuje jejich využití kvůli křehkosti materiálů. Vědecký tým se zaměřil na optimalizaci energie během procesu sintrování pomocí speciálních anorganických barviv, která minimalizují ztráty světelného záření.

Výsledky: Odolné a dlouhotrvající baterie

Výsledkem kombinace fotonového sintrování a gelového polymerového elektrolytu je hybridní elektrolyt s výjimečnou životností a cyklickou stabilitou. Testování prokázalo, že baterie využívající tuto technologii jsou schopny dlouhodobého provozu bez zásadního snížení kapacity.

Pokrok v oblasti katodových materiálů

Další část výzkumu se soustředila na katody z lithium-manganem bohatých vrstvených oxidů (LMRO). Při použití s kapalnými elektrolyty tyto materiály běžně čelí problémům, jako je vznik plynů nebo pokles napětí. Tým identifikoval mechanismus degradace LMRO katod – uvolňování kyslíku při vyšších napětích oxiduje sulfidy v pevném elektrolytu. Aby se tento problém odstranil, byl použit speciální povlak, který omezuje uvolňování kyslíku a prodlužuje životnost cyklů.

Příslib technologického pokroku

Podle Kisoo Parka, vedoucího výzkumného oddělení SK On, jsou tyto úspěchy výsledkem intenzivního bádání a technických znalostí společnosti. Firmě se podařilo položit základy pro efektivní produkci solid-state baterií nové generace, které mohou zvýšit efektivitu a ekologickou udržitelnost elektromobilů.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

GAC Aion V | zdroj: gacgroup.com

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko
Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu začal vyrábět SUV Aion V v továrně Magna Steyr – stejné, kde ješ...

Ilustrační foto

Kypr spouští dotace na elektromobily až 225 tisíc korun
Kyperská vláda připravuje nový program podpory elektromobility s rozpočtem 112 milionů korun. Kupující nových elektromobilů a hybridů mohou získat dotaci až 225 tisíc korun na vozidlo.

Ilustrační foto - Exeed

Luxusní SUV za cenu Fabie? Exeed ET5 šokuje dojezdem 1 300 km a cenovkou pod půl milionu
Čínské Chery dnes vytáhlo trumf, který může evropské konkurenci zamotat hlavu. Nové prémiové SUV Exeed ET5 maže obavy z nabíjení díky technologii EREV a nabízí výbavu, za kterou byste jinde platili mi...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD znovu poráží Teslu: Proč by si ale čínský gigant měl dát na Teslu pozor?

Čínská automobilka BYD obhájila prvenství na globálním trhu čistě elektrických vozů s 15,4% podílem, zatímco Tesla zůstává druhá s... >>

Luxusní SUV za cenu Fabie? Exeed ET5 šokuje dojezdem 1 300 km a cenovkou pod půl milionu

Čínské Chery dnes vytáhlo trumf, který může evropské konkurenci zamotat hlavu. Nové prémiové SUV Exeed ET5 maže obavy z nabíjení díky... >>

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd

Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z... >>

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?

Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Herborn, GermanyHerborn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roye, FranceRoye, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Obuda, HungaryBudapest, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lugano, Switzerland - SudGrancia, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.