Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Pokroky ve výzkumu solid-state baterií: Klíč k budoucnosti elektromobility

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Redakce
Redakce 30 Leden, 2025

Vývoj baterií s pevnými elektrolyty

Společnost SK On nedávno zveřejnila výsledky svého výzkumu zaměřeného na pokročilé technologie výroby solid-state baterií (ASSB). Jedním z hlavních objevů je využití ultrarychlé fotonové sintrovací technologie pro výrobu kompozitních elektrolytů na bázi oxidu. Tato metoda, původně využívaná při výrobě tištěných obvodů, se ukázala jako účinná při tvorbě hybridních pevných elektrolytů s ideální uniformitou mikrostruktury.

Inovativní přístupy ke snížení výrobních nákladů

Tradičně vyžadují elektrolyty na oxidační bázi vysokoteplotní zpracování přesahující 1 000 °C po více než 10 hodin. To nejen navyšuje výrobní náklady, ale také omezuje jejich využití kvůli křehkosti materiálů. Vědecký tým se zaměřil na optimalizaci energie během procesu sintrování pomocí speciálních anorganických barviv, která minimalizují ztráty světelného záření.

Výsledky: Odolné a dlouhotrvající baterie

Výsledkem kombinace fotonového sintrování a gelového polymerového elektrolytu je hybridní elektrolyt s výjimečnou životností a cyklickou stabilitou. Testování prokázalo, že baterie využívající tuto technologii jsou schopny dlouhodobého provozu bez zásadního snížení kapacity.

Pokrok v oblasti katodových materiálů

Další část výzkumu se soustředila na katody z lithium-manganem bohatých vrstvených oxidů (LMRO). Při použití s kapalnými elektrolyty tyto materiály běžně čelí problémům, jako je vznik plynů nebo pokles napětí. Tým identifikoval mechanismus degradace LMRO katod – uvolňování kyslíku při vyšších napětích oxiduje sulfidy v pevném elektrolytu. Aby se tento problém odstranil, byl použit speciální povlak, který omezuje uvolňování kyslíku a prodlužuje životnost cyklů.

Příslib technologického pokroku

Podle Kisoo Parka, vedoucího výzkumného oddělení SK On, jsou tyto úspěchy výsledkem intenzivního bádání a technických znalostí společnosti. Firmě se podařilo položit základy pro efektivní produkci solid-state baterií nové generace, které mohou zvýšit efektivitu a ekologickou udržitelnost elektromobilů.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6 - Infotainment

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV
Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V architekturou, která umožňuje nabít 313 km za 10 minut. Díky 6...

Statistiky elektromobilů

Li Auto propustilo desítky zaměstnanců kvůli svolání 10 tisíc vozů
Čínský výrobce elektromobilů Li Auto propustil 14 zaměstnanců po nákladném svolání poloviny všech prodaných vozů Li Mega. Důvodem byl požár vozu způsobený únikem chladicí kapaliny, který může společno...

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě... >>

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce

Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění.... >>

Daním a smrti se nevyhneme. Británie to dokazuje: elektromobily plánuje zdanit od roku 2028

Benjamin Franklin měl pravdu. Britští řidiči elektromobilů se o tom přesvědčí na vlastní kůži – od roku 2028 zaplatí 3 pence za... >>

Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou

Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mougins, FranceMougins, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magliano Sabina, ItalyMagliano Sabina, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne, FranceNarbonne, France
12 míst • 150 kW
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.