Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Pokroky ve výzkumu solid-state baterií: Klíč k budoucnosti elektromobility

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Redakce
Redakce 30 Leden, 2025

Vývoj baterií s pevnými elektrolyty

Společnost SK On nedávno zveřejnila výsledky svého výzkumu zaměřeného na pokročilé technologie výroby solid-state baterií (ASSB). Jedním z hlavních objevů je využití ultrarychlé fotonové sintrovací technologie pro výrobu kompozitních elektrolytů na bázi oxidu. Tato metoda, původně využívaná při výrobě tištěných obvodů, se ukázala jako účinná při tvorbě hybridních pevných elektrolytů s ideální uniformitou mikrostruktury.

Inovativní přístupy ke snížení výrobních nákladů

Tradičně vyžadují elektrolyty na oxidační bázi vysokoteplotní zpracování přesahující 1 000 °C po více než 10 hodin. To nejen navyšuje výrobní náklady, ale také omezuje jejich využití kvůli křehkosti materiálů. Vědecký tým se zaměřil na optimalizaci energie během procesu sintrování pomocí speciálních anorganických barviv, která minimalizují ztráty světelného záření.

Výsledky: Odolné a dlouhotrvající baterie

Výsledkem kombinace fotonového sintrování a gelového polymerového elektrolytu je hybridní elektrolyt s výjimečnou životností a cyklickou stabilitou. Testování prokázalo, že baterie využívající tuto technologii jsou schopny dlouhodobého provozu bez zásadního snížení kapacity.

Pokrok v oblasti katodových materiálů

Další část výzkumu se soustředila na katody z lithium-manganem bohatých vrstvených oxidů (LMRO). Při použití s kapalnými elektrolyty tyto materiály běžně čelí problémům, jako je vznik plynů nebo pokles napětí. Tým identifikoval mechanismus degradace LMRO katod – uvolňování kyslíku při vyšších napětích oxiduje sulfidy v pevném elektrolytu. Aby se tento problém odstranil, byl použit speciální povlak, který omezuje uvolňování kyslíku a prodlužuje životnost cyklů.

Příslib technologického pokroku

Podle Kisoo Parka, vedoucího výzkumného oddělení SK On, jsou tyto úspěchy výsledkem intenzivního bádání a technických znalostí společnosti. Firmě se podařilo položit základy pro efektivní produkci solid-state baterií nové generace, které mohou zvýšit efektivitu a ekologickou udržitelnost elektromobilů.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců
První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18 měsíců trvajícího vývoje, který vedl čínský tým. Tento model je...

Baterie

Životnost Tesla baterií pod lupou: Proč Panasonic překonává LG o 150 000 km
Analýza specializované dílny EV Clinic odhalila zásadní rozdíly v životnosti baterií Tesla Model 3 a Y. Akumulátory Panasonic z USA dosahují až 400 000 km, zatímco baterie LG Energy Solution z Číny ča...

Cupra Raval | zdroj: cupraofficial.cz

Cupra Raval v detailech: S cenou pod 700 tisíc a sportovním podvozkem chce ovládnout městské ulice
Dlouho očekávaný vstup značky Cupra do segmentu malých elektromobilů se blíží do finále. Právě probíhající testy modelu Raval odhalují techniku, která má potenciál zatopit konkurenci. S platformou vyl...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

BYD Seal 07 EV dostane 240kW motor a LiDAR senzor na střeše

Čínský výrobce BYD připravuje plně elektrickou verzi sedanu Seal 07 s výkonným 240kW motorem a pokročilým LiDAR senzorem. Nový model bude... >>

Německý autoprůmysl čeká na elektromobily: prodeje vzrostou o 30 procent

Německý automobilový průmysl očekává v roce 2026 pouze mírné oživení celkového trhu, ale u elektromobilů počítá s výrazným růstem... >>

BYD útočí na absolutní kvalitu: S 113 GWh na kontě vyhlašuje strategii „nulových defektů“

Vyrobit miliony baterií je jedna věc, vyrobit je bez jediné chyby druhá. Čínský BYD, který letos drtí prodejní žebříčky, si uvědomuje,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Nossen, GermanyStarbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lucmierz, PolandLućmierz, Poland
8 míst • 250 kW
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
Voss Handelshus, NorwayVoss, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varneville-Bretteville, FranceVarneville-Bretteville, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.