Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Průlomová výroba solid-state baterií: Chery otevírá novou éru

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 19 Listopad, 2024

Čínská automobilka Chery oznámila významný krok v oblasti bateriových technologií. V listopadu 2024 zahájila výstavbu první gigawatthodinové (GWh) výrobní linky na pevné baterie ve Wuhu, provincii Anhui. Tento projekt, realizovaný ve spolupráci s Anhui Anwa New Energy Technology Co., Ltd., slibuje zásadní posun v energetické hustotě a bezpečnosti baterií pro elektrická vozidla.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

první zařízení "připomínající baterie" pochází z dob zhruba 200 let před Kristem? Takzvaná „Bagdádská baterie“ byla objevena v roce 1938 a datuje se do období kolem 200 př. n. l. Tento hliněný džbán obsahoval měděnou trubici a železnou tyč, což naznačuje možnost použití pro galvanické pokovování nebo jiné elektrochemické procesy. Ve skutečnosti asi nešlo o baterii, jen jí to připomíná. Moderní baterie, jak je známe dnes, vznikly v roce 1800 díky Alessandro Volta, který vynalezl první funkční elektrický článek známý jako Voltův sloup.

Co jsou pevné baterie?

Pevné baterie, známé také jako baterie s pevným elektrolytem, používají místo tradičního kapalného elektrolytu pevnou látku. Tato konstrukce přináší několik klíčových výhod:

  • Vyšší energetická hustota: Pevné baterie mohou dosáhnout vyššího množství uložené energie na jednotku hmotnosti, což prodlužuje dojezd elektrických vozidel.
  • Zvýšená bezpečnost: Absence hořlavých kapalných elektrolytů snižuje riziko požáru a zlepšuje celkovou bezpečnost baterií.
  • Delší životnost: Pevné baterie vykazují menší degradaci během nabíjecích cyklů, což prodlužuje jejich životnost.

Detaily projektu ve Wuhu

První fáze projektu pokrývá plochu 100 000 čtverečních metrů a zahrnuje výstavbu výzkumného a vývojového centra s kapacitou 5 GWh a vysoce integrované automatizované výrobní linky. Tato linka, s plánovanou kapacitou 1,25 GWh, je označována jako první gigawatthodinová výrobní linka na pevné baterie na světě.

Plány na budoucí generace baterií

Chery plánuje postupné zvyšování energetické hustoty svých pevných baterií:

  • První generace (2024): Energetická hustota přes 280 Wh/kg.
  • Druhá generace (2025): Cíl přes 400 Wh/kg.
  • Třetí generace (2027): Očekávaná energetická hustota 500 Wh/kg.

Optimalizace výrobního procesu

Anhui Anwa New Energy Technology Co., Ltd. zjednodušila výrobní proces pevných baterií z 11 na 5 kroků, čímž eliminovala potřebu procesů jako sušení, lisování, řezání a plnění elektrolytem. Tato optimalizace vede k 30% snížení investičních nákladů a 20% úspoře energie při výrobě.

Význam pro trh elektrických vozidel

Zavedení pevných baterií s vyšší energetickou hustotou a bezpečností může výrazně ovlivnit trh elektrických vozidel. Delší dojezd, rychlejší nabíjení a zvýšená bezpečnost mohou zvýšit atraktivitu elektromobilů pro širší veřejnost a urychlit přechod k udržitelnější mobilitě. Chery svým průkopnickým přístupem k výrobě pevných baterií potvrzuje svou pozici lídra v oblasti inovací a udržitelné dopravy. Tento projekt představuje významný krok směrem k budoucnosti, kde budou elektrická vozidla ještě efektivnější a bezpečnější.

Zdroj: carnewchina.com

Štítky

  • EV novinky
  • Chery

Mohlo by vás zajímat

EU regulace

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?
Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s mírnějšími bezpečnostními normami. Zní to logicky - levnější a...

Výzkum a vývoj

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalos...

BYD | zdroj: byd.com

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?
Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová válka takové intenzity, že vláda varuje před kolapsem celého odvětví. Ce...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Musk odhalil karty: Prodeje aut už Teslu tolik nezajímají. Všechno sází na Robotaxi

Finanční výsledky Tesly za Q3 2025 byly sice bedlivě sledované, ale to hlavní přišlo až po nich. Elon Musk během hovoru s investory... >>

Stellantis hlásí obrat: Dodávky v Q3 vzrostly o 13 %, Severní Amerika táhne nahoru

Po roce plném propadů a pochybností přichází první skutečné světlo na konci tunelu. Stellantis, gigant sdružující značky od Jeepu po... >>

Čínské SUV má 724 koní, kyslíkový generátor a cenu, která šokuje - bohužel jen v Číně

Šanghaj viděla premiéru vozu, který by mohl změnit pravidla v prémiové třídě. Leapmotor D19 kombinuje výkon superauta s dojezdem 720... >>

Nabíjíte u IONITY? Máte jednu z posledních šancí, jak si zamknout nižší cenu na celý rok a ušetřit tisíce

Pokud patříte mezi řidiče, pro které je logo IONITY na mapě nabíječek klíčovým bodem na dlouhých cestách, zbystřete. Provozovatel... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gelsenkirchen, GermanyGelsenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach-Ost, AustriaVillach, Austria
6 míst • 200 kW • ne-Tesla
Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Pierre-d'Irube, FranceSaint-Pierre-d'Irube, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.