Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

První pohled - Kia EV9: Elektromobil pro rodiny s nádechem luxusu

Kia EV9 - www.kiamedia.com
Foto: Kia EV9 - www.kiamedia.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Srpen, 2024

Jihokorejská automobilka Kia již nějaký čas nabízí na trhu velké elektrické SUV. Jde o model EV9. Tento prostorný sedmimístný elektromobil zaujme nejen svým odvážným designem, ale i pokročilými technologiemi a slušným dojezdem. Pojďme se podívat, co všechno Kia EV9 nabízí a zda má potenciál uspět v náročném segmentu prémiových elektrických vozů.

Futuristický design, který nepřehlédnete

EV9 na první pohled zaujme svým hranatým, robustním vzhledem s výraznými LED světlomety. Ostré hrany a minimalistické linie dávají vozu futuristický nádech. Pozornost upoutají zejména charakteristická přední maska s LED osvětlením ve tvaru písmene Z a zadní světla připomínající hvězdnou mapu. V nabídce jsou 19" nebo 21" kola, která podtrhují impozantní vzhled vozu.

Prostorný a technologicky vyspělý interiér

Interiér EV9 nabízí velkorysý prostor až pro 7 cestujících. Dominantou palubní desky je trojitý panoramatický displej, který zahrnuje 12,3" digitální přístrojový štít, 12,3" infotainment displej a 5" panel pro ovládání klimatizace. Nechybí prémiový audiosystém Meridian či bezdrátové nabíjení telefonů.

Obrázek
Kia EV9 - www.kiamedia.com
Kia EV9 - www.kiamedia.com

Zajímavostí jsou otočná sedadla ve druhé řadě, která lze natočit o 180°. V šestimístné verzi GT-Line najdeme ve druhé řadě relaxační sedadla. Kia vsadila na udržitelné materiály - v interiéru najdeme recyklované rybářské sítě či PET lahve.

Výkon a dojezd

EV9 je postaven na 800V platformě E-GMP. V základu nabízí pohon zadních kol s výkonem 150 kW. Vrcholné verze disponují pohonem všech kol a výkonem až 283 kW (384 k). Baterie o kapacitě 99,8 kWh by měla zajistit dojezd až 563 km dle WLTP.

Díky 800V architektuře zvládne EV9 velmi rychlé nabíjení - za 15 minut lze dobít na dojezd až 249 km. To ocení zejména řidiči na delších cestách.

Obrázek
Kia EV9 - www.kiamedia.com
Kia EV9 - www.kiamedia.com

Bohatá výbava a bezpečnostní prvky

EV9 nabízí širokou škálu asistenčních systémů. Nechybí adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém autonomního nouzového brzdění či 360° kamerový systém. Zajímavou funkcí je možnost dálkového parkování pomocí chytrého telefonu.

Z komfortní výbavy stojí za zmínku třízónová klimatizace, vyhřívaná a ventilovaná sedadla či head-up displej. EV9 disponuje také funkcí Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje napájet externí elektrická zařízení.

Kolik stojí Kia EV9?

Ceny Kia EV9 na českém trhu startují na 1 809 980 Kč za základní verzi Earth se 7 sedadly a pohonem zadních kol. Vrcholná verze GT-Line se 6 sedadly a pohonem všech kol vyjde na 2 111 980 Kč. V porovnání s konkurencí, jako je BMW iX či Mercedes EQS SUV, je EV9 cenově dostupnější alternativou. I tak ale nejde o žádné "lidové auto". 

Obrázek
Kia EV9 - www.kiamedia.com
Kia EV9 - www.kiamedia.com

Kia EV9 představuje zajímavou volbu pro ty, kteří hledají prostorné elektrické SUV s moderním designem a pokročilými technologiemi a nevadí jim prvotní vysoká investice. Nabízí solidní dojezd, rychlé nabíjení a bohatou výbavu. Otázkou zůstává, jak se osvědčí v reálném provozu a zda dokáže přesvědčit náročnou klientelu prémiového segmentu. Každopádně jde o důkaz, že Kia má ambice konkurovat zavedeným prémiových značkám i v segmentu velkých elektrických SUV.

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektroauta
  • Představení elektromobilu

Mohlo by vás zajímat

Bezdrátové nabíjení elektromobilů | zdroj: empa.ch

Vyměníte 5 % energie za čisté ruce? Bezdrátové nabíjení elektromobilů konečně dává smysl
Zaparkovat a odejít. Žádné hledání kabelů v kufru, žádné špinavé ruce. To, co známe z telefonů, se ve Švýcarsku stává realitou i pro elektromobily. Výzkumný ústav Empa v novém projektu prokázal, že be...

EU regulace

Brusel otáčí: Spalovací motory mohou přežít rok 2035, připustil eurokomisař
Ještě nedávno to vypadalo jako hotová věc, dnes je vše jinak. Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas potvrdil, že Brusel ustupuje tlaku a přehodnocuje zákaz prodeje aut se spalovacími motory p...

Volvo EX30 Cross Country

První jízda s Volvem EX30 Cross Country: Supersport v holínkách dorazil do redakce. Jaká byla reálná spotřeba?
Tohle auto má problém s identitou, ale v tom nejlepším slova smyslu. Na jedné straně světlá výška do terénu, na druhé dynamika srovnatelná s Teslou Performance. Právě jsme převzali k testování Volvo E...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

BYD znovu poráží Teslu: Proč by si ale čínský gigant měl dát na Teslu pozor?

Čínská automobilka BYD obhájila prvenství na globálním trhu čistě elektrických vozů s 15,4% podílem, zatímco Tesla zůstává druhá s... >>

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely

Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Val-de-Meuse, FranceVal-de-Meuse, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Modena, ItalyModena, Italy
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Palmi, ItalyPalmi, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chemnitz, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.