Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

První pohled - Kia EV9: Elektromobil pro rodiny s nádechem luxusu

Kia EV9 - www.kiamedia.com
Foto: Kia EV9 - www.kiamedia.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Srpen, 2024

Jihokorejská automobilka Kia již nějaký čas nabízí na trhu velké elektrické SUV. Jde o model EV9. Tento prostorný sedmimístný elektromobil zaujme nejen svým odvážným designem, ale i pokročilými technologiemi a slušným dojezdem. Pojďme se podívat, co všechno Kia EV9 nabízí a zda má potenciál uspět v náročném segmentu prémiových elektrických vozů.

Futuristický design, který nepřehlédnete

EV9 na první pohled zaujme svým hranatým, robustním vzhledem s výraznými LED světlomety. Ostré hrany a minimalistické linie dávají vozu futuristický nádech. Pozornost upoutají zejména charakteristická přední maska s LED osvětlením ve tvaru písmene Z a zadní světla připomínající hvězdnou mapu. V nabídce jsou 19" nebo 21" kola, která podtrhují impozantní vzhled vozu.

Prostorný a technologicky vyspělý interiér

Interiér EV9 nabízí velkorysý prostor až pro 7 cestujících. Dominantou palubní desky je trojitý panoramatický displej, který zahrnuje 12,3" digitální přístrojový štít, 12,3" infotainment displej a 5" panel pro ovládání klimatizace. Nechybí prémiový audiosystém Meridian či bezdrátové nabíjení telefonů.

Obrázek
Kia EV9 - www.kiamedia.com
Kia EV9 - www.kiamedia.com

Zajímavostí jsou otočná sedadla ve druhé řadě, která lze natočit o 180°. V šestimístné verzi GT-Line najdeme ve druhé řadě relaxační sedadla. Kia vsadila na udržitelné materiály - v interiéru najdeme recyklované rybářské sítě či PET lahve.

Výkon a dojezd

EV9 je postaven na 800V platformě E-GMP. V základu nabízí pohon zadních kol s výkonem 150 kW. Vrcholné verze disponují pohonem všech kol a výkonem až 283 kW (384 k). Baterie o kapacitě 99,8 kWh by měla zajistit dojezd až 563 km dle WLTP.

Díky 800V architektuře zvládne EV9 velmi rychlé nabíjení - za 15 minut lze dobít na dojezd až 249 km. To ocení zejména řidiči na delších cestách.

Obrázek
Kia EV9 - www.kiamedia.com
Kia EV9 - www.kiamedia.com

Bohatá výbava a bezpečnostní prvky

EV9 nabízí širokou škálu asistenčních systémů. Nechybí adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém autonomního nouzového brzdění či 360° kamerový systém. Zajímavou funkcí je možnost dálkového parkování pomocí chytrého telefonu.

Z komfortní výbavy stojí za zmínku třízónová klimatizace, vyhřívaná a ventilovaná sedadla či head-up displej. EV9 disponuje také funkcí Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje napájet externí elektrická zařízení.

Kolik stojí Kia EV9?

Ceny Kia EV9 na českém trhu startují na 1 809 980 Kč za základní verzi Earth se 7 sedadly a pohonem zadních kol. Vrcholná verze GT-Line se 6 sedadly a pohonem všech kol vyjde na 2 111 980 Kč. V porovnání s konkurencí, jako je BMW iX či Mercedes EQS SUV, je EV9 cenově dostupnější alternativou. I tak ale nejde o žádné "lidové auto". 

Obrázek
Kia EV9 - www.kiamedia.com
Kia EV9 - www.kiamedia.com

Kia EV9 představuje zajímavou volbu pro ty, kteří hledají prostorné elektrické SUV s moderním designem a pokročilými technologiemi a nevadí jim prvotní vysoká investice. Nabízí solidní dojezd, rychlé nabíjení a bohatou výbavu. Otázkou zůstává, jak se osvědčí v reálném provozu a zda dokáže přesvědčit náročnou klientelu prémiového segmentu. Každopádně jde o důkaz, že Kia má ambice konkurovat zavedeným prémiových značkám i v segmentu velkých elektrických SUV.

Štítky

  • EV novinky
  • Kia
  • Elektroauta
  • Představení elektromobilu

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

ADAC vyvrátil mýty o elektrosmogu: Elektroauta jsou bezpečná
Rozsáhlá studie německého ADAC s téměř milionem měření potvrdila, že elektromagnetické záření v elektroautech nepředstavuje žádné zdravotní riziko. Všechny naměřené hodnoty zůstaly výrazně pod mezinár...

GAC Aion V | zdroj: gacgroup.com

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko
Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu začal vyrábět SUV Aion V v továrně Magna Steyr – stejné, kde ješ...

CATL baterie - ilustrační foto

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny
Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi za 4,1 miliardy eur. Místní říkají: "Jsme o roky pozadu, můžeme jen s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Li Auto propustilo desítky zaměstnanců kvůli svolání 10 tisíc vozů

<div class="highlight-box">Čínský výrobce elektromobilů Li Auto propustil 14 zaměstnanců po nákladném svolání poloviny všech prodaných... >>

Bolt nasadí v Evropě autonomní taxi už v roce 2026. Časem i bez řidiče za volantem

Čínská technologie a evropská síť. Estonský gigant Bolt spojil síly s Pony.ai, aby do evropských měst přivezl samořiditelná vozidla... >>

BMW iX3 získalo Zlatý volant za nejlepší inovaci v Německu

Elektrické BMW iX3 zvítězilo v prestižní německé soutěži "Zlatý volant" v kategorii nejlepší inovace. Bavorská automobilka navíc... >>

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?

Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Reinfeld, GermanyReinfeld, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Frederikshavn, DenmarkFrederikshavn, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vado Ligure, ItalyVado Ligure (SV), Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Košice, SlovakiaKošice, Slovakia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villedieu-les-Poêles-Rouffigny, FranceVilledieu-les-Poêles-Rouffigny, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.