Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rekordní dodávky elektromobilů v květnu: Leapmotor a Xpeng dosáhly nových výšin

Ilustrační foto - nabíjení auta

Leapmotor dosahuje rekordních dodávek v květnu

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor zaznamenal v květnu svůj nejúspěšnější měsíc roku 2024, když dodal celkem 18,165 vozidel. Tento úspěch je z velké části připisován jejich dvěma populárním SUV modelům, C11 a C10, které společně tvořily 66 procent z celkového počtu dodávek, což představuje 11,992 vozidel.

Leapmotor tímto překonal své předchozí měsíční rekordy a potvrzuje svou pozici jako jednoho z předních hráčů na trhu elektromobilů. Rostoucí poptávka po jejich vozidlech ukazuje na změnu v preferencích spotřebitelů směrem k udržitelným a ekologickým dopravním prostředkům.

Xpeng rovněž slaví úspěch

Další významný čínský výrobce elektromobilů, Xpeng, také dosáhl významného milníku. V květnu se jim podařilo dodat 10,146 vozidel, což je první měsíční výsledek v roce 2024, kdy překročili hranici 10,000 jednotek. Tento nárůst o 8 procent oproti dubnu svědčí o stále rostoucí popularitě značky Xpeng mezi spotřebiteli.

Xpeng se tak řadí mezi společnosti, které aktivně přispívají k transformaci automobilového průmyslu směrem k elektrifikaci. Úspěšné dodávky jsou důkazem jejich schopnosti reagovat na potřeby trhu a inovativního přístupu k designu a technologii jejich vozidel.

Rostoucí trend elektromobility

Květnové výsledky Leapmotor a Xpeng jasně ukazují na rostoucí trend elektromobility nejen v Číně, ale po celém světě. Spotřebitelé stále více preferují ekologická řešení dopravy, což se odráží i ve zvýšeném zájmu o elektromobily.

Tento trend je podpořen také vládními iniciativami a subvencemi zaměřenými na podporu udržitelné dopravy. Budoucnost automobilového průmyslu tak směřuje k větší elektrifikaci a snížení emisí skleníkových plynů.

Výzvy a příležitosti pro budoucnost

Přestože jsou výsledky obou společností povzbudivé, před nimi stojí i řada výzev. Zajištění dostatečné infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a udržení kvality při rostoucím objemu výroby jsou klíčové oblasti, na které se budou muset zaměřit.

S rostoucím zájmem o elektromobily však přicházejí i nové příležitosti pro inovace a rozvoj technologií. Výrobci jako Leapmotor a Xpeng mají potenciál stát se lídry v této transformaci automobilového průmyslu.

Štítky

  • Elektroauta
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 1 Červen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Návrat Chevroletu Bolt: Revoluční vylepšení pro dostupnou elektromobilitu

Chevrolet oznámil návrat svého ikonického elektromobilu Bolt pro modelový rok 2027, tentokrát výhradně ve verzi EUV s křížovým designem.... >>

Nio ES8: Nová generace vlajkového SUV s větší kapacitou baterie

Čínský výrobce elektromobilů Nio představí novou generaci modelu ES8 již 21. srpna na speciální akci v Čcheng-tu. Vůz nabídne... >>

Acura RSX: Nový elektrický crossover na vlastní platformě Hondy

Acura odhalila RSX Prototype, první elektromobil na nové vlastní platformě Hondy. Tento crossover, určený jako konkurent Tesly Model Y, bude... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Oslo - Sentrum P-hus, NorwayOslo, Norway
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cagnes-sur-Mer, FranceCagnes-Sur-Mer, France
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Miskolc, HungaryMiskolc, Hungary
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Pasching - PlusCity, AustriaPasching, Austria
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aix-en-Provence, FranceAix-en-Provence, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.