Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Renault Group dosahuje nových rekordů v první polovině roku 2024

Renault Master - media.renault.cz

Renault Group zveřejnila své výsledky za první polovinu roku 2024, které přinesly řadu nových rekordů a potvrdily pokračující zlepšování výkonnosti společnosti. Navzdory různým výzvám se Renaultu podařilo dosáhnout výrazného růstu ve všech klíčových oblastech svého podnikání.

Nové rekordy v ziskovosti

Skupina Renault zaznamenala rekordní ziskovost s provozní marží 8,1 % z tržeb, což představuje nárůst o 0,5 procentního bodu ve srovnání s první polovinou roku 2023. Automobilový segment dosáhl provozní marže 6,6 %, což je nárůst o 0,4 procentního bodu. Celkové tržby skupiny dosáhly 27 miliard eur, což představuje nárůst o 0,4 % při konstantních směnných kurzech.

Výsledky automobilového segmentu

Automobilové tržby dosáhly 24,4 miliardy eur, což je mírný pokles o 1,9 % při konstantních směnných kurzech. Přesto se však automobilový segment může pochlubit rekordní finanční pozicí s čistým finančním hotovostním stavem 4,9 miliardy eur k 30. červnu 2024.

Klíčové značky a jejich úspěchy

Značka Renault se umístila na 3. místě v Evropě a na prvním místě ve Francii, kde je lídrem v segmentu lehkých užitkových vozidel. Dacia se zařadila mezi deset nejprodávanějších značek v Evropě, přičemž model Sandero se stal nejprodávanějším vozem ve všech prodejních kanálech. Značka Alpine zaznamenala dvouciferný růst před plánovanými novými uvedeními na trh.

Silné objednávky a zdravá úroveň zásob

Renault Group se může pochlubit silným objednávkovým knihou v Evropě s 2,6 měsíci předprodejů, což odráží vysokou poptávku po jejích produktech. Celkové zásoby byly k 30. červnu 2024 na zdravé úrovni 500 tisíc jednotek, což představuje pokles o 69 tisíc jednotek ve srovnání s předchozím rokem.

Výhled do budoucna

Renault Group potvrdila svůj finanční výhled na rok 2024 s cílem dosáhnout provozní marže minimálně 7,5 % a volného peněžního toku alespoň 2,5 miliardy eur. CEO Renault Group, Luca de Meo, zdůraznil význam transformace společnosti a její zaměření na flexibilitu, agilitu a inovace.

"Tyto rekordní výsledky jsou výsledkem značného úsilí týmů Renault Group v posledních letech. Naše snaha snížit náklady a zaměřit naši obchodní politiku na hodnotu se odráží v nové nabídce, která je nejlepší za poslední tři desetiletí. Naši lidé jsou plně oddáni této transformaci, což přináší udržitelnou hodnotu pro všechny naše zainteresované strany," řekl Luca de Meo.

Štítky

  • Renault
  • Statistiky prodejů
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 24 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.