Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Revoluce v bateriích pro elektromobily: Solid-state technologie na vzestupu

EV baterie ilustrační foto
Foto: EV baterie ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Srpen, 2024

V posledních letech se mnoho pozornosti soustředí na vývoj nových typů baterií pro elektromobily, které by mohly znamenat revoluci v tomto odvětví. Jedním z nejvíce diskutovaných témat jsou tzv. solid-state baterie, které by mohly nabídnout výrazně vyšší energetickou hustotu a lepší bezpečnostní parametry než současné lithium-iontové baterie.

Solid-state baterie používají pevné elektrolyty místo kapalných, což přináší několik zásadních výhod. Především je to vyšší energetická hustota, která by mohla prodloužit dojezd elektromobilů. Dále se zvyšuje bezpečnost, neboť pevné elektrolyty eliminují riziko úniku kapaliny a následného požáru.

Factorial Energy a jejich inovace

Společnost Factorial Energy, vedená CEO Siyu Huang, se zaměřuje na vývoj kvazi-solid-state baterií, které kombinují výhody solid-state technologie s výrobní jednoduchostí tradičních lithium-iontových baterií. Tato technologie by mohla umožnit snadnou integraci do stávajících výrobních linek, což by urychlilo její komercializaci. 

„Naše kvazi-solid-state baterie kombinují nejlepší vlastnosti obou světů – bezpečnost a výkon solid-state technologie s jednoduchostí výroby tradičních lithium-iontových baterií. Vidíme v tom obrovský potenciál pro budoucnost elektromobility,“ řekla Siyu Huang, CEO Factorial Energy.

Podle odborníků by tyto baterie mohly být komerčně dostupné kolem let 2027-2028.

Ekologický dopad a udržitelnost

Dalším klíčovým aspektem je ekologický dopad. Solid-state baterie by mohly snížit závislost na vzácných kovech a zároveň nabídnout lepší recyklovatelnost, což je důležitý krok směrem k udržitelnější budoucnosti elektromobility. Vývoj v oblasti solid-state baterií sleduje nejen automobilový průmysl, ale také investoři a technologičtí nadšenci, kteří v této technologii vidí potenciál pro skutečnou revoluci.

Budoucnost solid-state baterií

Zda se tato očekávání naplní, ukáže až čas, ale už nyní je jasné, že solid-state baterie mají potenciál významně ovlivnit budoucnost elektromobilů. Tyto baterie by mohly také zlepšit výkonnost vozidel v extrémních teplotách, což je důležité pro jejich univerzální využití po celém světě. Navíc snižují náklady na dlouhodobý provoz díky jejich vyšší životnosti, což by mohlo vést k širšímu přijetí elektromobilů jako ekologické alternativy k tradičním dopravním prostředkům.

Zdroj: volts

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun
Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů eur (7,8 miliardy korun) umožní vyrábět baterii každých 45 sekund...

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Zasekl se vám nabíjecí kabel? Tohle musí znát každý elektromobilista
Stalo se vám to také? Stojíte u nabíječky, auto hlásí dokončené nabíjení, ale kabel jako by v něm přimrzl. Nebo opak – připojíte se k volné stanici a... nic. Žádný proud, žádná reakce. Podle průzkumu ...

FSD - ilustrační foto

Šéf Xpengu testoval Tesla FSD rok poté: „Téměř úroveň 4." A vsadil si na nahý běh
He Xiaopeng se po roce vrátil do Silicon Valley testovat Tesla FSD V14.2 – a nemohl uvěřit vlastním očím. „Blíží se úrovni 4, je to uklidňující," napsal šéf čínského Xpengu. Systém, který loni označil...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

<div class="highlight-box">Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý... >>

Tesla začala rozdávat dárky: AI naviguje, fotí selfie

Majitelé Tesel se dnes ráno probudili k překvapení – jejich auta během noci získala AI asistenta, který ovládá navigaci přirozenou... >>

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

Xiaomi překonalo půl milionu elektromobilů, YU7 poráží Teslu Model Y

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl milníku 500 000 dodaných elektromobilů za necelých 20 měsíců. Jeho crossover YU7 v říjnu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dresden, Germany - Dohnaer StraßeDresden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Cleckheaton, UKCleckheaton, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - EastboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.