Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Revoluce v rychlém nabíjení: Zeekr 007 představuje Golden Battery

Ilustrační foto - zgh.com/media-center

Čínská automobilka Zeekr, součást skupiny Geely, opět posunuje hranice elektromobility. Nedávno představila model Zeekr 007 pro rok 2025, který je vybaven druhou generací revoluční baterie Golden Battery. Tato baterie se stává novým etalonem v rychlosti nabíjení mezi sériově vyráběnými elektromobily, což je důležité nejen pro uživatele, ale i pro celý průmysl elektromobility.

Nabíjení rychlejší než kdy dřív

Nová baterie Golden Battery dokáže dobít elektromobil Zeekr 007 z 10 % na 80 % za neuvěřitelných 10,5 minuty. Tato rychlost je možná díky technologii lithium-železofosfátu (LFP), která umožňuje nabíjení při výkonu až 5,5 C. Tímto tempem lze během pouhých 15 minut nabíjení přidat až 610 km dojezdu, což je obrovský krok kupředu oproti předchozí generaci baterií.

Efektivní nabíjení i v extrémních podmínkách

Zeekr se postaral také o to, aby jejich nové baterie fungovaly spolehlivě i v náročných podmínkách. Díky vylepšenému systému správy baterie (BMS) může být elektromobil nabíjen dokonce při teplotách až -10 °C, kdy se doba nabíjení z 10 % na 80 % pohybuje okolo 30 minut. To je klíčové pro uživatele v regionech s extrémními zimními podmínkami.

Širší využití a dostupnost

Golden Battery není určena pouze pro model Zeekr 007. Společnost plánuje její nasazení i v dalších vozidlech v rámci skupiny Geely, což zahrnuje značky jako Polestar, Volvo, nebo dokonce Lotus. Tato baterie je nejen rychlejší, ale také levnější na výrobu díky lokalizaci produkce v Číně, což by mělo přispět k její široké dostupnosti na globálním trhu.

Pokročilé technologie v novém Zeekr 007

Vedle revoluční baterie přináší Zeekr 007 pro rok 2025 také vylepšení v oblasti autonomního řízení a asistence řidiče. Systém Haohan 2.0, který je vybaven lidarem a více než 30 senzory, zajišťuje bezpečný průjezd až 30 různými typy křižovatek s úspěšností přes 95 %. To vše je řízeno dvojicí čipů Nvidia Orin X, které dodávají vozu výpočetní výkon přes 508 TOPS.

Zeekr se svou novou generací baterií a technologií autonomního řízení opět potvrzuje svou pozici lídra v oblasti elektromobility, a to nejen v Číně, ale i globálně. Díky těmto inovacím se zrychluje přechod na elektromobily, které jsou stále dostupnější a uživatelsky přívětivější.

Zdroj: Electrek, Car News China

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 13 Srpen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Tesla vyvrací spekulace o změně vedení a chystá spuštění Robotaxi

Předsedkyně představenstva Tesly Robyn Denholm ostře vyvrátila zprávy o hledání nového generálního ředitele, které označila za lživé.... >>

Škoda Elroq RS zná českou cenu. Sportovní elektromobil startuje na 1,269 milionu Kč

Škoda Auto oficiálně zveřejnila českou cenu svého prvního plně elektrického modelu v řadě RS. Sportovní SUV Elroq RS lze nyní objednat... >>

Šeptá se, že Nio chystá premiéru velkého SUV ES9 na Nio Day 2025

Nio připravuje nový přírůstek do své modelové řady – velké elektrické SUV ES9. Model, který má být oficiálně představen na akci Nio... >>

Polestar omezuje přítomnost v Číně: Důvody a nové strategie

Švédská automobilka Polestar výrazně redukuje své aktivity v Číně, kde loni prodala pouhých 3 120 vozů. Kvůli dominanci místních... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.