Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Schaeffler investuje do rozšíření nabíjecí infrastruktury pro elektromobilitu

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Srpen, 2024

Společnost Schaeffler, přední výrobce v oblasti technologií pohybu, oznámila ambiciózní plán na rozšíření nabíjecí infrastruktury pro elektrická vozidla ve svých pobočkách po celém světě. Tento krok je součástí širšího programu udržitelnosti firmy a má významně přispět k rozvoji elektromobility.

5000 nových nabíjecích bodů do roku 2030

Schaeffler si stanovil cíl vybudovat více než 5000 nových nabíjecích bodů pro elektrická vozidla do roku 2030. Z tohoto počtu bude 3000 nabíjecích stanic umístěno v evropských lokalitách. Tato iniciativa jasně ukazuje, že společnost bere svůj závazek k udržitelné mobilitě vážně.

Pilotní projekty startují v Německu

Projekt odstartoval pilotními programy v německých městech Herzogenaurach a Schweinfurt. Tyto lokality poslouží jako testovací prostředí pro technologii a provozní model nabíjecích stanic. Po úspěšném dokončení testovací fáze bude projekt postupně rozšířen do všech ostatních regionů, kde Schaeffler působí.

Nabíjecí stanice pro zaměstnance i návštěvníky

V rámci rekonstrukce parkoviště v Herzogenaurachu bylo instalováno 40 nabíjecích bodů, které jsou v současnosti k dispozici zaměstnancům zdarma. Tyto stanice, s nabíjecím výkonem až 22 kilowattů, budou standardním modelem používaným ve všech pobočkách Schaeffler. Plán rozšíření pro tuto lokalitu počítá s výstavbou dalších 245 nabíjecích bodů v roce 2025, které budou sloužit zaměstnancům, firemním vozům i návštěvníkům.

Udržitelnost jako klíčový faktor

Andreas Schick, provozní ředitel Schaeffler AG, k projektu uvedl: "Schaeffler je synonymem pro udržitelnost a jsme plně oddáni elektromobilitě. Naším cílem je neustále snižovat naše emise CO2, včetně uhlíkové stopy individuální mobility. Tímto projektem zvýšíme atraktivitu Schaeffleru jako udržitelného zaměstnavatele a dále motivujeme naše zaměstnance k environmentálně uvědomělému jednání."

Budoucnost elektromobility

Iniciativa Schaeffleru je dalším důkazem rostoucího trendu v automobilovém průmyslu směrem k udržitelné mobilitě. Rozšiřování nabíjecí infrastruktury je klíčovým faktorem pro širší adopci elektrických vozidel. Tím, že velké společnosti jako Schaeffler investují do této oblasti, se významně urychluje přechod na čistší formy dopravy.

S rostoucím počtem nabíjecích stanic se elektrická auta stávají praktičtější volbou pro stále více řidičů. Tento projekt nejen usnadní každodenní život zaměstnancům Schaeffleru, ale také přispěje k celkovému rozvoji elektromobility v Evropě i ve světě.

Kdo je Schaeffler?

Společnost Schaeffler je jedním z předních světových dodavatelů v oblasti technologií pro pohyb a mobilitu. Založena v roce 1946 v Německu, dnes se může pochlubit více než 84 000 zaměstnanci a generováním příjmů přesahujících 16 miliard EUR ročně. Schaeffler vyvíjí a vyrábí vysoce přesné komponenty a systémy pro automobilový průmysl, letecký průmysl a průmyslové aplikace. Jejich technologie pokrývají oblasti jako elektrická mobilita, CO₂-efektivní pohony, podvozkové systémy a řešení pro průmysl 4.0.

Může se tento trend rozšířit i do jiných firem?

Iniciativa Schaeffleru otevírá zajímavou otázku: mohly by podobné kroky podniknout i další nadnárodní společnosti? Představme si budoucnost, kde by u poboček různých firem byly k dispozici nabíjecí stanice, byť třeba jen s výkonem 22 kW. Takový scénář by mohl výrazně rozšířit dostupnost nabíjecí infrastruktury.

Velké společnosti s rozsáhlou sítí poboček - ať už jde o automobilky, technologické giganty, nebo třeba řetězce rychlého občerstvení - by mohly následovat příklad Schaeffleru. Tím by se vytvořila hustá síť nabíjecích bodů, která by pokryla nejen městská centra, ale i odlehlejší oblasti.

I když by se jednalo o stanice s nižším výkonem, jejich široká dostupnost by mohla být klíčová pro everyday uživatele elektromobilů. Zaměstnanci by mohli nabíjet svá auta během pracovní doby, zákazníci při návštěvě obchodů nebo restaurací. Tento přístup by mohl významně snížit "úzkost z dojezdu" a podpořit širší adopci elektrických vozidel.

Pokud by se tento trend rozšířil, mohl by to být významný krok k demokratizaci elektromobility a urychlení přechodu na udržitelnější formy dopravy. Zároveň by to mohlo být pro firmy způsobem, jak demonstrovat svůj závazek k udržitelnosti a přilákat environmentálně uvědomělé zaměstnance a zákazníky.

Zdroj: schaeffler.de

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Studená sprcha z Číny: Bateriové materiály skokově zdražují. Konec levných elektromobilů?
Zvykli jsme si, že ceny elektromobilů v roce 2025 klesaly. Teď ale přichází náraz. Čínští giganti, kteří ovládají trh s bateriemi, oznámili náhlé zvýšení cen surovin o 15 %. Propíše se tento krok okam...

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo
První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne více prostoru než spalovací předchůdce, novou platformu MEB+ ...

Ilustrační foto

Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu
Po desetiletích extrémního smogu čínská města konečně dýchají. Vědecké studie analyzující miliony jízd v Pekingu, Šanghaji a Šen-čenu přinášejí tvrdá data: elektromobily skutečně zlepšují kvalitu ovzd...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla začala rozdávat dárky: AI naviguje, fotí selfie

Majitelé Tesel se dnes ráno probudili k překvapení – jejich auta během noci získala AI asistenta, který ovládá navigaci přirozenou... >>

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

Záchrana softwaru Volkswagenu: spolupráce s Rivianem funguje po roce lépe než kdokoli čekal

Majitelé prvních elektrických Volkswagenů to znají: zamrzající displeje, nefunkční prvky, frustrující chyby. Za tím stála softwarová... >>

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch

Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Middelfart, DenmarkMiddelfart, Denmark
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - StillhornHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.